بالی تنها در سال 2021 پذیرای 45 گردشگر بین المللی بود

هنگ کنگ/جاکارتا (CNN) – مقاصد در سراسر جهان با کاهش قابل توجه گردشگران در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا مواجه شده‌اند. اما تعداد کمی از بالی، جزیره اندونزیایی که مدت ها مورد علاقه مسافران جهانی است، ضربه سختی را متحمل شده اند.

به دلیل تدابیر شدید کنترل مرزی و بسته بودن فرودگاه، بالی از پذیرش میلیون‌ها بازدیدکننده بین‌المللی به استقبال تنها 45 نفر در سال 2021 رسید.

آن را با حدود 6.2 میلیون ورودی بین المللی در سال 2019 و 1.05 میلیون در سال 2020 مقایسه کنید.

نیومان گد گونادیکا، رئیس بخش گردشگری استان بالی به سی ان ان گفت: «این کمترین تعداد بازدید گردشگران خارجی است که تا به حال ثبت کرده ایم.

این عدد دو رقمی مربوط به دوره بین ژانویه تا اکتبر 2021 است و توسط اداره مرکزی آمار بالی تایید شده است.

از آنجایی که فرودگاه بین‌المللی Ngurah Rai جزیره (DPS) در دنپاسار تقریباً در تمام سال به روی پروازهای بین‌المللی بسته شده است، این گردشگران تقریباً همه از طریق قایق‌های تفریحی شخصی آمده‌اند. اگرچه فرودگاه رسماً در 14 اکتبر به روی پروازهای بین‌المللی بازگشایی شد، اما تاکنون فقط پروازهای داخلی به داخل و خارج فرودگاه، عمدتاً از شهر جاکارتا، پایتخت اندونزی، انجام شده است.

گردشگران خارجی برای آمدن به بالی باید با شرایط سخت ورود مرتبط با کووید مواجه شوند. آنها باید ویزای تجاری را با هزینه 300 دلار دریافت کنند (در حال حاضر ویزای توریستی وجود ندارد)، آزمایش های متعدد PCR را انجام دهند و بیمه درمانی ویژه بخرند. علاوه بر این، هزینه بلیط هواپیما به دلیل نبود پرواز مستقیم بیشتر از حد معمول است.

یکی از بازدیدکنندگان امیدوار جاستینا روچا، شهروند بریتانیایی است که قصد دارد با همسرش به بالی سفر کند. این اولین بازدید آنها از این جزیره خواهد بود که به گفته او مدتهاست در لیست سطل آنها بوده است.

Wrucha به CNN می گوید: «ما فکر می کنیم که دولت اندونزی و بالی با اعمال قرنطینه 10 روزه بر روی افراد کاملاً واکسینه شده بسیار خشن است.

سیاست‌های کووید بالی در رابطه با بازدیدکنندگان خارجی توسط دولت مرکزی جاکارتا تعیین می‌شود، نه توسط مقامات محلی جزیره. در ابتدا، قرنطینه‌ها کوتاه‌تر بودند، اما اخیراً به دلیل ترس از نوع جدید Omicron افزایش یافته‌اند.

Wrucha و همسرش در 26 دسامبر به جاکارتا می‌رسند، به مدت 10 روز در آنجا قرنطینه می‌شوند و سپس به بالی پرواز می‌کنند بدون اینکه تغییر یا مشکل لحظه آخری وجود داشته باشد. او می‌گوید که برای به‌روز ماندن به‌جای کانال‌های رسمی دولتی، به رسانه‌های اجتماعی، در درجه اول اینستاگرام، اعتماد کرده‌اند.

او می افزاید: «قبل از کووید، مردم اروپا و بریتانیا بالی را دوست داشتند.

ری سوریاویجایا، رئیس انجمن هتل‌ها و رستوران‌های اندونزی در منطقه بادونگ بالی، با Wrucha موافق است.

او گفت: «با وجود همه آن موانع، انتظار ورود گردشگران خارجی به بالی برای ما دشوار است.

با این حال، با بازگشت تدریجی گردشگری داخلی یک بارقه امید وجود دارد. Ray گزارش می دهد که ضریب اشغال هتل ها در بالی در حال حاضر حدود 35 درصد است.

او می افزاید: «در تعطیلات آخر هفته، حدود 13000 گردشگر داخلی از بالی دیدن می کنند.

در حالی که این تعداد اندک بازدیدکنندگان یک یادداشت دلگرم کننده برای پایان سال است، به ویژه برای بسیاری از مردم محلی بالی که برای حمایت از خانواده خود به گردشگری وابسته هستند، برای نجات فصل 2021 کافی نخواهد بود.

عکس ساحل بالی توسط پوتو سایوگا/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ.