بانک‌های بین‌المللی در امارات به هفته کاری از دوشنبه تا جمعه تغییر می‌دهند

یک منبع آگاه به رویترز گفت که این بانک آلمانی از 3 ژانویه در این کشور تحت حاکمیت مسلمانان سنی به جای یکشنبه تا پنجشنبه فعلی که در سراسر خاورمیانه رایج است، فعالیت خواهد کرد.

شرکت وال استریت جفریز به کار از راه دور باز می گردد و پس از ده ها مورد کووید، رویدادهای اجتماعی را لغو می کند
بانک در بیانیه ای اعلام کرد، جی پی مورگان مستقر در وال استریت نیز در حال تطبیق همان هفته در امارات متحده عربی، همراه با شیوه های منعطف مانند وقفه برای نماز مسلمانان در روزهای جمعه است.

سخنگوی Societe Generale مستقر در فرانسه گفت که طبق بیانیه ای که ایمیل شده است، تعطیلات شنبه تا یکشنبه را از 2 ژانویه در دوبی و ابوظبی اجرا می کند.

خبرگزاری بلومبرگ اولین کسی بود که روز یکشنبه گزارش داد که جی پی مورگان، دویچه بانک، بانک آمریکا شرکت و سوسیته جنرال به تعطیلات آخر هفته شنبه تا یکشنبه در امارات متحده عربی تغییر خواهند داد.

نمایندگان بانک آمریکا بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

دبی هفته کاری خود را برای همسویی با بازارهای جهانی تغییر می دهد

این اقدام بانک‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که امارات متحده عربی در 7 دسامبر اعلام کرد که از آغاز سال آینده به هفته چهار و نیم روزه با تعطیلات آخر هفته شنبه و یکشنبه تغییر خواهد کرد.

با این حال، شرکت‌های خصوصی می‌توانند هفته کاری خود را در کشور تولیدکننده نفت خلیج فارس که قطب تجاری، تجاری و گردشگری منطقه است، انتخاب کنند.

در سال گذشته، امارات اقداماتی را برای جذابیت بیشتر اقتصاد خود برای سرمایه گذاری و استعدادهای خارجی در زمان رقابت اقتصادی فزاینده با عربستان سعودی انجام داده است.