بانک جهانی وام ۱۹۵ میلیون دلاری به پاکستان را تصویب کرد

واشنگتن: شورای مدیران اجرایی بانک جهانی وام 195 میلیون دلاری را برای پاکستان به منظور بهبود توزیع برق و اجرای اصلاحات در بخش انرژی برای افزایش کیفیت خدمات برای مصرف کنندگان تصویب کرد.
“پروژه بهبود کارایی توزیع برق (EDEIP) به شرکت های توزیع کمک می کند تا عملیات را برای مدیریت کارآمدتر تامین برق و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق بهبود بخشند. این پروژه بر مداخلات صرفه جویی در هزینه برای افزایش جمع آوری درآمد و کاهش تلفات و نوسازی تمرکز دارد. بانک جهانی روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: این پروژه همچنین در زیرساخت های مقاوم در برابر آب و هوا، به ویژه ایستگاه های شبکه و خطوط انتقال، که برای خدمات توزیع و تاسیسات حیاتی هستند، سرمایه گذاری خواهد کرد.
ناجی بنحاسین، مدیر بانک جهانی در پاکستان گفت: «قابلیت مالی درازمدت بخش برق به بهبود کارایی شرکت‌های توزیع برق که برق را به مصرف‌کنندگان می‌رسانند بستگی دارد. “این تلاش‌ها عملکرد عملیاتی و مالی شرکت‌های توزیع منتخب را بهبود می‌بخشد تا قابلیت بانکی آنها را بهبود بخشد و در نهایت باعث مشارکت بیشتر بخش خصوصی شود.”
در بیانیه آمده است که EDEIP از اصلاحات نهادی برای بهبود حکمرانی و شفافیت حمایت خواهد کرد و سیستم ها و شیوه هایی را برای بهبود عملکرد مدیریتی و انطباق با الزامات نظارتی توسعه خواهد داد. علاوه بر این، این پروژه با ارائه برنامه های آموزشی، ابزارها و تجهیزات برای بهبود عملکرد کارکنان در عملیات کلیدی تاسیسات، به ایجاد ظرفیت فنی شرکت های توزیع کمک خواهد کرد.
محمد ثاقب سرپرست تیم کاری این پروژه گفت: «این پروژه بر تقویت عملیات و مدیریت شرکت تامین برق حیدرآباد، شرکت برق مولتان و شرکت تامین برق پیشاور متمرکز خواهد بود. با رهبری وزارت نیرو، این پروژه اصلاحات بخش بازار را تقویت می کند، تلفات انتقال و توزیع را کاهش می دهد و عملکرد مالی این بخش را بهبود می بخشد.
EDEIP مکمل حمایت مستمر بخش برق بانک جهانی است، از جمله در شبکه انتقال، تولید انرژی تجدیدپذیر، و همچنین اصلاحات از طریق برنامه پاکستان برای انرژی مقرون به صرفه و پاک (PACE)، که بر بهبود قابلیت مالی و انتقال به انرژی کم تمرکز دارد. انرژی کربن این پروژه قابلیت اطمینان خدمات برق را برای مصرف کنندگان بخش های مسکونی، کشاورزی، تجاری و صنعتی در مناطق پروژه افزایش می دهد و به کاهش انتشار کربن کمک می کند.