بایدن: بایدن از کنتاکی ویران شده طوفان برای ارائه کمک و حمایت بازدید می کند

واشنگتن: برای پنجمین بار از زمان روی کار آمدن در کمتر از یک سال پیش، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه وظیفه شوم بازدید از منطقه ای را برعهده می گیرد که در اثر بلایای طبیعی ویران شده است تا به آنها آرامش و تسلیت بگوید.
بایدن برای بررسی خسارات و ارائه حمایت فدرال از قربانیان گردبادهای ویرانگر که ده ها کشته و هزاران نفر دیگر را در منطقه بدون گرما، آب یا برق گذاشت، به کنتاکی رفت.
بیش از 30 گردباد در کنتاکی و چهار ایالت دیگر در طول آخر هفته رخ داد که منجر به کشته شدن حداقل 88 نفر و تخریب خانه‌ها، سقوط خطوط برق و قطع دسترسی ساکنان به تاسیسات اصلی با کاهش دمای هوا در کنتاکی به زیر صفر شد.
بایدن برای بررسی طوفان از فورت کمبل و از میفیلد و داوسون اسپرینگز بازدید خواهد کرد تا خسارات طوفان را بررسی کند.
در حالی که انتظار نمی رود بایدن سخنرانی کند، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که رئیس جمهور با قربانیان طوفان و مقامات محلی برای ارائه حمایت فدرال دیدار خواهد کرد.

1/10

بازماندگان گردباد ویران شده کنتاکی از میان آوارها عبور می کنند

نمایش شرح‌ها

ساکنان فرآیند نجات وسایل خود را پس از وقوع گردباد در عصر روز گذشته در می‌فیلد، کنتاکی، آغاز می‌کنند. (عکس خبرگزاری فرانسه)

ساکی گفت، بایدن «می‌خواهد مستقیماً از مردم بشنود و می‌خواهد حمایت خود را مستقیماً به آنها ارائه کند».
جف و تارا ویلسون، یک زوج متاهل از میفیلد، روز سه‌شنبه در محل نمایشگاه گریوز کانتی بودند، جایی که یک مرکز توزیع برای توزیع غذا، آب و لباس به قربانیان طوفان ایجاد شده است.
آنها در حال راه اندازی یک سایت تلفن همراه برای قربانیان طوفان بودند تا مشاوره دریافت کنند و گفتند که خانه آنها آسیب ندیده است.
تارا ویلسون در پاسخ به سوالی درباره سفر رئیس جمهور و استقبالی که از او در این منطقه برجسته جمهوری خواه خواهد شد، پاسخ داد: «نمی دانم. من فکر می‌کنم تا زمانی که قلب‌های همه در جای مناسبی قرار دارد، در حال حاضر نیازی به تمرکز روی سیاست نداریم.»
او گفت که دیدار بایدن “یک چیز بسیار مثبت” بود و او و همسرش ابراز امیدواری کردند که رئیس جمهور بتواند به اتحاد جامعه کمک کند.
این مکان مانند بمبی است که روی آن انداخته شده است. ویلسون گفت و همه باید دور هم جمع شوند.
“تا اینجا این چیزی است که اتفاق می افتد. شما می بینید که همه جمع می شوند.» سفر بایدن به کنتاکی در پایان یک سال انجام می‌شود که با افزایش قابل‌توجه در حوادث آب و هوایی شدید که عمدتاً ناشی از تغییرات آب و هوایی است، مشخص شد.
تنها یک ماه پس از سوگند به ریاست جمهوری، بایدن به هیوستون رفت تا خسارات ناشی از طوفان تاریخی زمستان گذشته را بررسی کند.
او در نهایت به آیداهو، کلرادو و کالیفرنیا سفر کرد تا خسارات آتش‌سوزی جنگلی را در طول تابستان بررسی کند، همچنین در اوایل پاییز امسال پس از طوفان آیدا در منطقه لوئیزیانا، نیوجرسی و نیویورک سفر کرد.
این بلایا به بایدن شواهد فوری و اساسی مبنی بر نیاز شدید آمریکا به انجام اقدامات بیشتر برای مبارزه با تغییرات آب و هوا و آماده شدن برای بلایای آینده ارائه کرده است – موردی که او برای کمک به تصویب طرح های هزینه های خود مطرح کرد.
لایحه زیرساختی یک تریلیون دلاری که ماه گذشته به تصویب رسید، شامل میلیاردها دلار برای پروژه های مقاوم سازی آب و هوا با هدف دفاع بهتر از مردم و دارایی ها در برابر طوفان ها، آتش سوزی ها و سایر بلایای طبیعی آینده است.
بسته 2 تریلیون دلاری پیشنهادی او برای هزینه های اجتماعی که هنوز در کنگره در انتظار است، شامل میلیاردها دلار دیگر برای کمک به دور کردن کشور از نفت، گاز و زغال سنگ و به سمت استفاده گسترده از انرژی پاک و وسایل نقلیه الکتریکی است.
کاخ سفید بیشتر هفته را صرف تعامل با قانونگذاران در مورد دوم کرده است.
بایدن با جو مانچین، سناتور ویرجینیای غربی، یکی از اعضای اصلی دموکرات، گفتگو کرد، به این امید که برخی از مسائل خود را به موقع حل کند تا بسته ای را قبل از پایان سال تصویب کند.
اما روز چهارشنبه، تمرکز بایدن دقیقاً بر کنتاکی خواهد بود. مقامات گفتند که پنج پیچ به ایالت برخورد کردند، از جمله یکی با مسیر فوق‌العاده طولانی حدود 200 مایل (322 کیلومتر).
علاوه بر تلفات در کنتاکی، گردبادها همچنین حداقل شش نفر را در ایلینویز کشتند، جایی که مرکز توزیع آمازون در ادواردزویل آسیب دید. چهار در تنسی؛ دو نفر در آرکانزاس، جایی که یک خانه سالمندان ویران شد و فرماندار گفت که کارگران با اجساد خود از ساکنان محافظت کردند. و دو نفر در میسوری.
رئیس جمهور در آخر هفته دو اعلامیه فدرال فدرال برای کنتاکی را امضا کرد که کمک های فدرال برای عملیات جستجو و نجات و پاکسازی و همچنین کمک برای مسکن موقت و کمک به افراد و مشاغل را بهبود می بخشد.
بایدن در اوایل این هفته در جریان یک جلسه توجیهی در کاخ سفید در مورد این فاجعه با الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی و دیگر مقامات ارشد واکنش اضطراری، گفت که دولت فدرال متعهد است هر آنچه را که ایالت های آسیب دیده پس از طوفان نیاز دارند فراهم کند.
بایدن گفت: «ما این کار را انجام خواهیم داد. ما تا زمانی که کمک کنیم آنجا خواهیم بود.»