بایدن: بایدن به آمریکا می گوید نوع جدید کووید باعث “نگرانی، نه وحشت” می شود

واشنگتن: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، نوع جدید کووید-19 omicron را عاملی برای نگرانی اما “نه دلیلی برای وحشت” خواند و گفت که هیچ گونه قرنطینه گسترده ایالات متحده را در نظر نمی گیرد. او از آمریکایی‌ها خواست دوباره به طور کامل واکسینه شوند، از جمله واکسن‌های تقویتی، و برای کاهش سرعت انتشار، ماسک‌های صورت را در محیط‌های بسته بازگردانند.
بایدن گفت که رسیدن نوع جدید به ایالات متحده اجتناب ناپذیر است، اما او همچنین گفت که این کشور ابزارهای لازم برای محافظت از آمریکایی ها را دارد – به ویژه واکسن های تایید شده و تزریق های تقویت کننده.
بایدن گفت، زمانی که Omicron از راه برسد، و خواهد شد، آمریکا با این تهدید جدید روبرو خواهد شد، همانطور که ما با تهدیداتی که پیش از آن بوده اند، مواجه شده ایم.
او از تقریباً 80 میلیون آمریکایی 5 ساله و بالاتر واکسینه نشده درخواست کرد تا واکسن های خود را انجام دهند و بقیه کشور نیز شش ماه پس از دوز دوم خود به دنبال واکسن های تقویت کننده باشند. او همچنین همه را تشویق کرد که در همه مکان‌های عمومی سرپوشیده به استفاده از ماسک‌های صورت برگردند – یک اقدام احتیاطی همه‌گیر که در بیشتر نقاط کشور از کاربرد خارج شده است.
دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی کشور و مشاور رئیس‌جمهور کووید-19 به بایدن پیوست که اوایل دوشنبه گفت که دانشمندان امیدوارند در یکی دو هفته آینده بدانند واکسن‌های موجود کووید-19 تا چه اندازه در برابر این نوع محافظت می‌کنند. چقدر در مقایسه با سویه های قبلی خطرناک است.
فائوچی به «صبح بخیر آمریکا» شبکه ABC گفت: «ما واقعاً نمی‌دانیم» و گمانه‌زنی‌ها را زودهنگام خواند.
نوع جدید جدیدترین آزمایش برای تلاش های بایدن برای مهار همه گیری، کاهش اثرات آن بر اقتصاد و بازگرداندن حس عادی بودن به ایالات متحده در طول فصل تعطیلات است.
بایدن گفت: «این نوع باعث نگرانی است، نه دلیلی برای وحشت.
بایدن هفته گذشته اقدام به محدود کردن سفر از آفریقای جنوبی و هفت کشور دیگر در جنوب آفریقا کرد که از روز دوشنبه اجرایی شد، تا به دانشمندان فرصت دهد تا در مورد نوع جدید اطلاعات بیشتری کسب کنند و آمریکایی‌های بیشتری قبل از ورود آن به ایالات متحده واکسینه شوند.
برخی از کشورهای دیگر برای جلوگیری از گسترش نوع Omicron قرنطینه‌های شدید مسافرتی و تجاری را باز می‌گردانند، اما بایدن نشان داد که ایالات متحده از آن پیروی نمی‌کند.
او گفت: «اگر مردم واکسینه شوند و ماسک بزنند، نیازی به قرنطینه نیست.
فائوچی در اوایل دوشنبه گفت، اقدام برای محدود کردن بیشتر سفرها از کشورهایی که برای اولین بار omicron در آنها شناسایی شد، به این منظور بود که زمانی را برای ایالات متحده فراهم کند تا درباره نوع آن بیشتر بیاموزد و کمپین واکسیناسیون داخلی را “تشدید” کند.
او به “CBS Mornings” گفت: “این کار شما را چند هفته می‌خرد، زیرا اگر بتوانید برای چند هفته همه چیز را فعال نگه دارید، می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید.”
شرکت‌های دارویی در حال حاضر واکسن‌های کووید-۱۹ موجود خود را برای حمله بهتر به نوع omicron تنظیم می‌کنند، اما فائوچی گفت که آمریکایی‌ها باید به جای منتظر ماندن برای فرمولاسیون جدید، دریافت اولین واکسن‌ها یا دوز تقویت‌کننده را در اولویت قرار دهند.
او گفت: «اکیداً به شما پیشنهاد می‌کنم اکنون تقویت شوید.
او افزود که بسته به آنچه دانشمندان در مورد نوع omicron در هفته‌های آینده می‌آموزند، ممکن است به تقویت‌کننده‌های هدفمند برای مهار آن سویه ویروس نیاز نداشته باشیم.
بایدن گفت که دولت او “از هیچ تلاشی برای از بین بردن همه موانع برای حفظ امنیت مردم آمریکا دریغ نمی کند”، از جمله همکاری با تولیدکنندگان دارو بر روی تقویت کننده های بالقوه جدید و آزمایش هایی که به طور خاص در نوع جدید هدف قرار می گیرد.
دکتر پل برتون، مدیر ارشد پزشکی شرکت سازنده واکسن Moderna، دوشنبه گفت، هیچ واکسن مخصوص Omicron احتمالاً تا دو یا سه ماه دیگر نمی تواند شروع به تولید کند، بنابراین دریافت تقویت کننده ها در حال حاضر یک “خط اولیه دفاعی بسیار مهم است”. .
برتون گفت مدرنا و سایر شرکت‌های تولید واکسن در حال آزمایش واکسن‌های موجود کووید-۱۹ هستند تا مشخص کنند که چقدر در برابر نوع omicron موثر هستند.
برتون به ABC گفت: “اگر ما نیاز به تولید یک نوع خاص از Omicron داشته باشیم، چند هفته طول می کشد، دو تا سه ماه احتمالاً چیزی است که ما به دنبال آن هستیم تا بتوانیم واقعاً تولید را شروع کنیم.”
بایدن با اشاره به اینکه نوع جدید، مانند نمونه‌های قبلی، در مناطقی با نرخ واکسیناسیون پایین‌تر در خارج از کشور پدیدار شد، گفت که سرعت بخشیدن به واکسیناسیون جهانی هم یک الزام اخلاقی و هم در جهت منافع شخصی آمریکاست. وی خاطرنشان کرد که ایالات متحده در حال حاضر بیش از 275 میلیون دوز اهدا کرده است – بیش از مجموع سایر نقاط جهان – و در حال سرعت بخشیدن به بیش از 1.1 میلیارد دوز در سراسر جهان تا سپتامبر 2022 است.
بایدن گفت: «اکنون ما به بقیه جهان نیز نیاز داریم که قدم بگذارند. ما نمی‌توانیم تا زمانی که دنیا واکسینه نشده است دست از کار بکشیم.»