بایدن: بایدن به شهرداران می‌گوید که کمک‌های کووید را برای تقویت نیروی کار و آموزش شغلی خرج کنند

واشنگتن: پرزیدنت جو بایدن روز جمعه از شهرداران ایالات متحده خواست تا از بودجه کمک ایالتی و محلی خود برای تقویت آموزش کارگران و پرداخت حقوق به کارکنان مراقبت از کودکان استفاده کنند، اقداماتی که می تواند عرضه کارگران را افزایش دهد و نابرابری درآمد را کاهش دهد.
بایدن در سخنانی به کنفرانس شهرداران ایالات متحده گفت که از منابع طرح نجات آمریکا برای ساختن آینده ای بهتر پیرامون افرادی که جوامع را اداره می کنند، استفاده کند.
بایدن گفت: از بودجه خود برای پوشش هزینه های مراقبت از کودکان یا مرخصی موقت با حقوق برای کمک به برخی از کارگرانی که با Omicron سروکار دارند، استفاده کنید. “از طریق کارآموزی مبتنی بر اتحادیه، آموزش در حین کار، مسیرهایی را برای مشاغل بهتر ایجاد کنید. به افراد در هر کد پستی فرصتی برای معامله برای خود بدهید.”
این درخواست در حالی مطرح می‌شود که دولت بایدن در حال تغییر روشی است که دستور کار اقتصادی خود را ارتقا می‌دهد، و برنامه هزینه‌های اجتماعی و آب و هوایی «بهتر بساز» خود را به عنوان راهی برای تقویت ظرفیت تولیدی اقتصاد، از طریق افزایش نیروی کار و بهره‌وری در دسترس معرفی می‌کند – انتقادات جمهوری‌خواهان را بی‌معنا نشان می‌دهد. که باعث افزایش فشارهای تورمی می شود.
اوایل روز جمعه، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، رویکرد جدید را «اقتصاد جانبی عرضه مدرن» نامید، و با پیچاندن عبارتی که معمولاً با کاهش مالیات دوره ریگان و کاهش مقررات مورد علاقه جمهوری خواهان مرتبط است، مرتبط است.
دولت بایدن برای کنترل تورم که در سال گذشته 7 درصد افزایش یافت، با افزایش تقاضا برای کالاها و مسکن، بیشترین افزایش سالانه در نزدیک به 40 سال گذشته را تحت فشار قرار داده است، پدیده ای که اقتصاددانان تا حدی آن را به کمبود کارگران واجد شرایط نسبت می دهند.
بایدن گفت که قانون مخارج او با کاهش هزینه های مراقبت از کودکان، عرضه نیروی کار را افزایش می دهد و به زنان اجازه می دهد به نیروی کار بازگردند.
بایدن گفت: «این لایحه فشارهای تورمی بر اقتصاد را کاهش می‌دهد – نه افزایش، بلکه کاهش آن».
شهرها توانایی گسترده ای برای استفاده از پول 350 میلیارد دلاری صندوق امداد مالی محلی و ایالتی دارند که در قانون کمک های Covid-19 در طرح نجات آمریکا در سال گذشته تصویب شد.
وزارت خزانه داری اوایل این ماه قوانین نهایی را برای این برنامه صادر کرد که به انعطاف پذیری بیشتری برای استفاده از بودجه در برنامه هایی مانند آموزش در دوران کودکی، مراقبت از کودکان و مسکن مقرون به صرفه اجازه می دهد.