بایدن: بایدن زنان رنگین پوست را برای رهبری دفتر بودجه کاخ سفید انتخاب می کند

نانتاکت: دو زن رنگین پوست گزینه‌های جو بایدن برای رهبری دفتر بودجه کاخ سفید هستند، نقطه عطفی برای این آژانس قدرتمند پس از اینکه گزینه اول او پس از انتقادات به دلیل حملات قبلی او به قانونگذاران هر دو حزب کناره‌گیری کرد.
در صورت تایید سنا، شالاندا یانگ اولین زن سیاهپوست مسئول دفتر مدیریت و بودجه خواهد بود، در حالی که نانی کوورتی، آمریکایی فیلیپینی، به عنوان معاون یانگ خدمت می کند و کولتی را به یکی از بالاترین رتبه آسیایی آمریکایی ها در دولت تبدیل می کند. .
بایدن در یک اعلامیه ویدیویی که چهارشنبه در حالی که تعطیلات شکرگزاری را در جزیره نانتاکت در ماساچوست می گذراند، گفت: «امروز این افتخار من است که دو زن خارق العاده و تاریخ ساز را برای رهبری دفتر مدیریت و بودجه معرفی کنم».
بایدن در مورد یانگ که بیشتر سال را به عنوان مدیر موقت برعهده داشته است، گفت: «او همچنان من و رهبران کنگره را تحت تأثیر قرار داده است». بایدن پس از اینکه اولین نامزدش برای مدیریت بودجه، نیرا تاندن، مورد انتقاد دو حزب قرار گرفت، به یانگ روی آورد.
سناتور جو مانچین، دموکرات ویرجینیای غربی که در مجلسی با اختلاف 50 به 50 به رای محوری برای دستور کار بایدن تبدیل شد، اولین دموکراتی بود که با نامزدی تاندن مخالفت کرد و به دلیل نداشتن آرای لازم، در نهایت از بررسی انصراف داد.
بایدن بعداً به تاندن شغلی در کاخ سفید داد، جایی که او منشی کارکنان و مشاور ارشد رئیس جمهور است.
یانگ با رای تایید سنا روبرو است، اگرچه هنوز مشخص نیست که چقدر زود برنامه ریزی می شود. اما او در ماه مارس با 63 رای موافق در برابر 37 رای مخالف و با حمایت بیش از دوازده جمهوری خواه به عنوان معاون مدیر انتخاب شد.
یانگ که قبلاً مدیر ستاد کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان بود، از حمایت رهبران ارشد دموکرات از جمله نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان نیز برخوردار است.
پلوسی در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر کرد، گفت که نامزدی یانگ «درست شایسته» است.
سناتور جان تستر، دی مونت نوشت: «تماس خوب».
سناتور کریس ون هولن، دکتر، عضو کمیته بودجه، که ابتدا در مورد نامزدها رای خواهد داد، در توییتی نوشت که «رهبری یانگ همان چیزی است که ما برای اجرای یک بودجه فدرال که مردم آمریکا را در اولویت قرار می دهد، نیاز داریم».
یانگ در کنگره 1.3 تریلیون دلار در صورت‌حساب‌های اختصاصی سالانه، کمک‌های بلایای طبیعی و هزینه‌های مرتبط با کووید-19 نظارت داشت. رئیس دفتر مدیریت و بودجه وظیفه دارد بودجه سالانه رئیس جمهور را برای کنگره جمع آوری کند و بر طیف گسترده ای از مسائل لجستیکی و نظارتی در سراسر دولت فدرال نظارت کند.
کولرتی از سمت فعلی خود در اندیشکده مؤسسه شهری، جایی که معاون ارشد ناظر بر استراتژی مالی و تجاری است، دوباره به دولت فدرال خواهد پیوست.
خدمات قبلی دولت فدرال او شامل معاون وزیر در وزارت مسکن و توسعه شهری، معاون وزیر برای مدیریت در وزارت خزانه داری و سرپرست عملیات در دفتر حمایت مالی مصرف کننده است.
بایدن گفت که یانگ و کولرتی «دو نفر از با تجربه‌ترین و واجد شرایط برای رهبری» دفتر بودجه هستند و از سنا خواست تا برای تایید آنها سریعا رای دهد.