بایدن: بایدن لایحه بودجه دفاعی 768.2 میلیارد دلاری را امضا کرد

واشنگتن: رئیس جمهور جو بایدن، قانون مجوز دفاع ملی را امضا کرد که به 768.2 میلیارد دلار در هزینه های نظامی، از جمله افزایش 2.7 درصدی دستمزد سربازان، برای سال 2022 اجازه می دهد.
NDAA مجوز افزایش 5 درصدی هزینه‌های نظامی را صادر می‌کند و محصول مذاکرات فشرده بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در مورد موضوعاتی از اصلاحات در سیستم قضایی نظامی تا الزامات واکسن کووید-19 برای سربازان است.
بایدن در بیانیه‌ای گفت: «این قانون مزایای حیاتی را فراهم می‌کند و دسترسی به عدالت را برای پرسنل نظامی و خانواده‌هایشان افزایش می‌دهد، و شامل مقامات مهم برای حمایت از دفاع ملی کشورمان می‌شود».
قیمت 768.2 میلیارد دلاری، 25 میلیارد دلار بیشتر از درخواست اولیه بایدن از کنگره است، پیشنهاد قبلی که توسط اعضای هر دو حزب به دلیل نگرانی از تضعیف تلاش های ایالات متحده برای همگامی نظامی با چین و روسیه رد شد.
لایحه جدید در اوایل ماه جاری با حمایت دو حزب به تصویب رسید و دموکرات ها و جمهوری خواهان از پیروزی در بسته نهایی حمایت کردند.
دموکرات‌ها از مفاد لایحه بازنگری اساسی در مورد نحوه رسیدگی به تجاوز جنسی و سایر جرایم مرتبط توسط سیستم قضایی نظامی، که عملاً صلاحیت دادستانی در مورد چنین جنایاتی را از دست فرماندهان نظامی خارج می‌کند، تحسین کردند.
در همین حال، جمهوری‌خواهان موفقیت خود را در جلوگیری از تلاش برای اضافه کردن زنان به پیش‌نویس و همچنین گنجاندن ماده‌ای که ترشحات غیرقانونی را برای اعضای خدماتی که واکسن کووید-19 را امتناع می‌کنند، ممنوع می‌کند.
این لایحه شامل 7.1 میلیارد دلار برای طرح بازدارندگی اقیانوس آرام و بیانیه حمایت کنگره از دفاع از تایوان است، اقداماتی که برای مقابله با نفوذ چین در منطقه انجام می شود.
همچنین شامل 300 میلیون دلار برای ابتکار کمک امنیتی اوکراین، نشان دادن حمایت در برابر تجاوز روسیه، و همچنین 4 میلیارد دلار برای طرح دفاعی اروپا است.
رئیس‌جمهور در بیانیه‌اش همچنین تعدادی از مقرراتی را که دولتش با آن‌ها «نگرانی‌های قانون اساسی یا مسائل ساخت‌وساز» توصیف می‌کند، مخالفت می‌کند.
این تابلوها شامل مقرراتی است که استفاده از بودجه برای انتقال یا آزادی افراد بازداشت شده در بازداشتگاه گوانتانامو را که دولت بایدن در حال بستن آن است، محدود می کند. در بیانیه بایدن آمده است که این مفاد به توانایی قوه مجریه برای تصمیم گیری در مورد زمان و مکان محاکمه بازداشت شدگان و مکان اعزام آنها پس از آزادی «بی جهت آسیب می رساند» و می تواند مذاکرات آمریکا با کشورهای خارجی را بر سر انتقال زندانیان به گونه ای محدود کند که می تواند تضعیف شود. امنیت ملی.
این قانون همچنین مقرراتی دارد که کالاهای تولید شده توسط نیروی کار اجباری اویغور در چین را از ورود به ایالات متحده منع می کند، و شروع به طرح برنامه هایی برای یادبود جنگ جهانی جدید علیه ترور می کند، که آخرین افزوده شده به مرکز خرید ملی است.