بایدن: بایدن می گوید که تحقیقات افشای اطلاعات آمریکا در حال نزدیک شدن به جزئیات مربوط به منبع است

واشنگتنجو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت: تحقیقات درباره افشای اسناد حساس ایالات متحده در حال نزدیک شدن است، درحالی‌که رسانه‌های آمریکایی یک جوان گارد ملی را به عنوان منبع احتمالی نقض امنیتی مورد توجه قرار دادند.
این افشاگری نارضایتی را در مورد امکان عملیات متقابل آتی توسط نیروهای کیف علیه نیروهای روسیه و همچنین نگرانی در مورد پدافند هوایی اوکراین نشان داد و به جاسوسی ایالات متحده از متحدان اشاره کرد.
بایدن در جریان سفرش به ایرلند گفت: «همانطور که می‌دانید، تحقیقات کاملی با جامعه اطلاعاتی و وزارت دادگستری در حال انجام است و آنها در حال نزدیک شدن هستند».
اظهارات رئیس جمهور پس از آن بیان شد که واشنگتن پست گزارش داد که صدها صفحه از اسناد در گروهی به نام Thug Shaker Central در پلتفرم رسانه اجتماعی Discord توسط فردی که در یک پایگاه نظامی ایالات متحده کار می کرد منتشر شده است.
نیویورک تایمز گفت که “ردپایی از شواهد دیجیتالی” را شناسایی کرده است که منجر به یک جوان گارد ملی هوایی به عنوان رهبر گروه و افشاگر می شود، اگرچه آنها روشن کردند که او به طور رسمی به عنوان مظنون معرفی نشده است.
این روزنامه او را جک تکسیرا، یکی از اعضای 21 ساله شاخه اطلاعاتی گارد ملی هوایی ماساچوست معرفی کرد.
وال استریت ژورنال همچنین انگشت اتهام را به سمت یک گارد ملی هوایی نشانه رفت و گفت که دستگیری ممکن است در اوایل روز پنجشنبه انجام شود.
این گزارش ها می گوید که افشاکننده ادعایی که با نام مستعار “OG” شناخته می شد، به طور مرتب اسنادی را برای ماه ها در گروه پست می کرد.
این گروه از حدود 24 نفر، از جمله افرادی از روسیه و اوکراین، به دلیل “عشق متقابل خود به اسلحه، تجهیزات نظامی و خدا” پیوند خوردند و در سال 2020 یک “باشگاه فقط دعوتنامه در Discord” تشکیل دادند، که مانند تایمز به نقل از اعضای ناشناس Thug Shaker Central — گزارش شد.
در گزارش پست آمده است که OG به اعضای گروه گفت که “بخشی از روز خود را در یک مرکز امن گذرانده است که تلفن های همراه و سایر وسایل الکترونیکی را ممنوع کرده است.”
روزنامه گزارش داد که او ابتدا محتویات اسناد طبقه بندی شده را یادداشت کرد تا با گروه به اشتراک بگذارد، اما بعداً شروع به گرفتن عکس کرد و به سایر اعضا گفت که آنها را به اشتراک نگذارند.
OG دیدگاهی تاریک از دولت داشت و از ایالات متحده و به ویژه مجریان قانون و جامعه اطلاعاتی به عنوان یک نیروی شوم که به دنبال سرکوب شهروندان خود و نگه داشتن آنها در تاریکی بود صحبت کرد. به نقل از یکی از اعضای گروه
کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت که ایالات متحده در حال “بررسی پیامدهای امنیت ملی” این افشاگری است که جرقه تحقیقات جنایی توسط وزارت دادگستری را برانگیخته است.
ژان پیر به خبرنگارانی که با بایدن سفر می کردند، گفت: در پی این نقض، وزارت دفاع نیز اقدام به محدود کردن بیشتر دسترسی به این نوع اطلاعات حساس کرده است.
او گفت که واشنگتن همچنین از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی می‌خواهد که از تسهیل در توزیع چنین مطالبی اجتناب کنند.
ژان پیر گفت: «ما معتقدیم که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در قبال کاربران خود و کشور برای مدیریت زیرساخت‌های بخش خصوصی که ایجاد می‌کنند و اکنون فعالیت می‌کنند، مسئولیت دارند.
سخنگوی Discord به AFP گفت که ایمنی کاربر یک اولویت است و محتوایی که خط‌مشی‌های آن را نقض می‌کند می‌تواند منجر به ممنوعیت افراد، بسته شدن سرورها و هشدار پلیس شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در رابطه با نقض آشکار مطالب طبقه بندی شده، ما در حال همکاری با نیروی انتظامی هستیم.
از آنجایی که این تحقیقات همچنان فعال است، در حال حاضر نمی‌توانیم نظر بیشتری ارائه کنیم.»