بایدن: بایدن ها به قربانیان پرل هاربر در بازدید از بنای یادبود جنگ جهانی دوم احترام می گذارند

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و جیل بایدن، بانوی اول، در مقابل ستون نیوجرسی ایستاده اند، جایی که بانوی اول دسته گلی را به افتخار پدرش، دونالد جیکوبز، که به عنوان سیگنال دهنده نیروی دریایی در جنگ جهانی دوم خدمت می کرد، در حالی که از بنای یادبود جنگ جهانی دوم بازدید می کردند، گذاشتند. سایتی به مناسبت سالگرد حملات به پرل هاربر، هاوایی، در مرکز خرید ملی در واشنگتن، در روز سه شنبه. (رویترز)

واشنگتن: رئیس جمهور جو بایدن و بانوی اول جیل بایدن روز سه شنبه هشتادمین سالگرد حمله ژاپن به پرل هاربر را با بازدیدی غم انگیز از بنای یادبود جنگ جهانی دوم در پایتخت این کشور جشن گرفتند.
حمله 7 دسامبر 1941 به پرل هاربر و سایر نقاط هاوایی باعث کشته شدن 2403 نیروی نظامی و غیرنظامی شد و لحظه ای تعیین کننده بود که منجر به ورود ایالات متحده به جنگ جهانی دوم شد.
جو بایدن تاج گلی را لمس کرد و سلام کرد. این تاج گل حاوی یک گل آفتابگردان وحشی، گل ایالتی کانزاس، به افتخار سناتور سابق باب دول، کهنه سرباز جنگ بود که نیروی محرکه ای در ساخت بنای یادبود در مرکز خرید ملی بود و یکشنبه در سن 98 سالگی درگذشت.
بانوی اول دسته گلی را در زیر بنای یادبود زیر ستون نیوجرسی گذاشت و به آرامی دیواری را لمس کرد و او و رئیس جمهور لحظاتی را در آنجا سپری کردند. به گفته کاخ سفید، این دسته گل به افتخار پدرش، دونالد جیکوبز، که به عنوان سیگنال‌دهنده نیروی دریایی ایالات متحده در جنگ خدمت کرده بود، بود.
سپس بایدن‌ها قبل از حرکت در طاق اقیانوس آرام در ضلع جنوبی میدان یادبود برای آخرین لحظه تأمل کردند.
بایدن در بیانیه ای که هفته گذشته در کاخ سفید برای به رسمیت شناختن روز ملی یادبود پرل هاربر صادر شد، از “بزرگترین نسل” تشکر کرد که ملت ما را در برخی از تاریک ترین لحظات ما هدایت کرد و پایه های یک سیستم بین المللی را بنا نهاد که دشمنان سابق را به تبدیل کرد. متحدان”.
بایدن صبح روز سه‌شنبه را تنها چند ساعت پیش از برگزاری یک تماس ویدیویی مورد انتظار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، انجام داد. انتظار می‌رود بایدن از این تماس برای ابراز نگرانی در مورد افزایش نیروهای روسیه در نزدیکی مرزهای این کشور با همسایه اوکراین استفاده کند و به پوتین بفهماند که تهاجم به روسیه منجر به تحریم‌های مخرب اقتصادی خواهد شد.