بایدن: جو بایدن پس از امتحان اعلام کرد که برای ریاست جمهوری سالم و «مناسب» است

واشنگتن: پرزیدنت جو بایدن روز جمعه پس از انجام معاینات معمول و گسترده که طی آن اختیارات وی برای مدت کوتاهی به معاون رئیس جمهور کامالا هریس منتقل شد، از پزشک کاخ سفید گزارش سلامتی دریافت کرد.
کوین اوکانر، رئیس جمهور، گفت: «رئیس‌جمهور مردی ۷۸ ساله سالم، بانشاط است که برای اجرای موفقیت‌آمیز وظایف ریاست‌جمهوری از جمله رئیس‌جمهور، رئیس دولت و فرمانده کل قوا است. پزشک کاخ سفید نوشت.
در این گزارش مفصل آمده است که بایدن در حین راه رفتن نسبت به یک سال پیش حرکت «به طرز محسوسی سفت‌تر و کم‌تری» داشته و «تکرار و شدت فزاینده پاک‌کردن گلو و سرفه در حین سخنرانی در جمع» را متحمل می‌شود.
با این حال، در نامه اوکانر آمده است که این دو علامت نگران کننده فوری نیستند و به نظر نمی رسد ناشی از شرایط جدی باشد.
بایدن در مجموعه ای از آزمون ها با نمرات بالایی بیرون آمد.
او “هیچ نشانه ای از نارسایی قلبی”، “بدون مشکل دندانی”، “مشکوک به سرطان پوست” ندارد و سلامت چشم او “امیدبخش است.”
یکی از دلایل این گزارش محکم ممکن است یافته‌های پزشک باشد که “رئیس‌جمهور از مواد تنباکو استفاده نمی‌کند، الکل نمی‌نوشد و حداقل پنج روز در هفته ورزش می‌کند.”
در نامه فاش شده است که بایدن که روز شنبه 79 ساله می شود و مسن ترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده است، سه داروی معمولی با نسخه و دو داروی بدون نسخه مصرف می کند و همچنین از لنزهای تماسی استفاده می کند.
او پنج فوت، 11.65 اینچ (1.82 متر)، وزن 184 پوند (83.46 کیلوگرم) و شاخص توده بدنی 25 دارد.
بایدن خندان پس از معاینه بیمارستان والتر رید به کاخ سفید بازگشت و گفت: «احساس خوبی دارم».
او در حالی که عینک آفتابی هوانوردی علامت تجاری خود را به چشم داشت، گفت: «ما در شرایط خوبی هستیم.
در حالی که بازدید سالانه از بیمارستان والتر رید برای یک رئیس جمهور امری عادی بود، الزام بایدن به انتقال قدرت در حالی که در طول معاینه کولونوسکوپی آرام می گرفت، تاریخ ساز شد.
هریس به مدت یک ساعت و 25 دقیقه اولین زنی بود که قدرت ریاست جمهوری را در ایالات متحده بدست آورد. او در حال حاضر اولین زن معاون رئیس جمهور است.
دفتر مطبوعاتی کاخ سفید گفت که نامه های رسمی به کنگره مبنی بر اعلام انتقال موقت قدرت در ساعت 10:10 صبح (1510 GMT) ارسال شده است. کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رئیس‌جمهور در ساعت 11:35 صبح وظایف خود را از سر گرفت» (1635 GMT).
جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی، با اشاره به نقش برجسته هریس گفت: «امروز این فصل دیگری در آن تاریخ برای بسیاری از زنان، دختران جوان در سراسر کشور بود.
هریس قبل از انتخاب شدن به عنوان معاون بایدن، برای نامزدی حزب دموکرات در سال 2020 تلاش ناموفقی کرد. ساکی گفت، در حالی که مسئولیت موقت ریاست جمهوری را بر عهده داشت، “از دفتر خود در بال غربی کار می کرد.”
ساکی خاطرنشان کرد که زمانی که جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور جورج دبلیو بوش در سال های 2002 و 2007 به همین شیوه عمل کرد، یک انتقال موقت مشابه قدرت، “به دنبال روندی که در قانون اساسی تعیین شده است” انجام شد.
با توجه به گمانه زنی ها در مورد اینکه آیا او بر قصد اعلام شده خود برای انتخاب مجدد در سال 2024 خواهد ماند یا خیر، جزئیات مربوط به سلامتی بایدن از نزدیک تحت نظر بود.
ارزیابی مثبت پزشکی منعکس کننده نامه قبلی پزشک بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی وی در دسامبر 2019 بود که در آن او به عنوان “مردی 77 ساله سالم، نیرومند و شایسته برای انجام موفقیت آمیز وظایف ریاست جمهوری” توصیف شد. ”
او در اوایل واکسن کووید-19 واکسینه شد و در ماه سپتامبر واکسن تقویتی دریافت کرد.
بررسی سلامت در مقطعی حیاتی در دوران ریاست‌جمهوری او انجام می‌شود، با رأی مجلس نمایندگان به ارسال برنامه عظیم هزینه‌های اجتماعی بایدن «بهتر بسازید» برای تصویب به سنا. در اوایل این هفته، بایدن قانون بسته دیگری را برای تامین مالی بزرگترین بازسازی زیرساخت ملی در بیش از نیم قرن گذشته امضا کرد.
این دو پیروزی پس از هفته‌ها کاهش محبوبیت بایدن و شکست حزب دموکرات او در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای سال آینده، زمانی که جمهوری‌خواهان کنترل حداقل مجلس سفلی کنگره را در دست خواهند گرفت، به دست آمد.