بایدن: در مسیر مواجهه با چالش‌های ناشی از کووید و تورم، بایدن در خطاب به افراد بدبین در یک سال گذشته

واشنگتن: رئیس جمهور جو بایدن روز چهارشنبه گفت که میزان مخالفت جمهوری خواهان با برنامه های خود را دست کم گرفته است و به ناامیدی آمریکایی ها از سرعت آهسته آزمایش کووید-19 اذعان کرده است، اما گفت که ایالات متحده در مسیر مقابله با چالش های قابل توجه ناشی از همه گیری و همه گیری است. تورم.
بایدن، یک دموکرات، به مناسبت یک سالگی ریاست‌جمهوری خود، طی یک کنفرانس خبری رسمی نادر با انبوهی از سؤالات در مورد واکنش ناهموار این کشور به کووید-19، روابط با روسیه و آینده دموکراسی آمریکا مواجه شد.
بایدن با وعده رویارویی با مخالفان غیرمنتظره “سرسخت” جمهوری خواهان، قول داد که در حالی که دموکرات ها به دنبال دفاع از اکثریت خود در کنگره در انتخابات 8 نوامبر هستند، پرونده خود را مستقیماً به رای دهندگان برساند.
بایدن که در ماه‌های اخیر با بستری شدن در بیمارستان کووید-19 در بیمارستان به میزان بی سابقه ای کاهش یافته است، گفت: «کار ما انجام نشده است. بایدن گفت: “آیا باید زودتر آزمایش های بیشتری انجام می دادیم؟ بله.”
بایدن در پاسخ به این سوال که آیا او بیش از آنچه که می توانسته است قول داده باشد، قاطعانه گفت: “من بیش از حد قول ندادم.”
اما او اذعان داشت که قانون مخارج اقتصادی و اجتماعی امضا شده‌اش، «بهتر بسازید»، به شکل قدیمی‌اش مرده است.
در عوض، رئیس جمهور گفت، او انتظار داشت که بتواند “تکه های بزرگ” از آن لایحه تصویب شود، اگر بسته کامل نباشد.
در حالی که بسیاری از برنامه های داخلی خود متوقف شده است، بایدن همچنین با سوالاتی در مورد افزایش تنش ها با روسیه بر سر افزایش نیرو در اوکراین و اطراف آن مواجه شد. بایدن متعهد شد که اگر روسیه به همسایه اروپایی خود حمله کند، تحریم های بی سابقه ای اعمال خواهد کرد.
بایدن گفت: «روسیه در صورت تهاجم، پاسخگو خواهد بود. “آنها بهای سنگینی خواهند پرداخت.”
دستیاران او گفتند که آنها این کنفرانس خبری را فرصتی برای ترسیم رویکرد رئیس جمهور در دومین سال فعالیت خود و فروش دستاوردهای سال اول به مردم آمریکا تصور می کنند. هنگامی که بایدن در اول مارس سخنرانی وضعیت اتحادیه خود را در کنگره ارائه کند، پیام گسترده‌تری به دنبال خواهد داشت.
چهار پنجم آمریکایی‌های واجد شرایط حداقل یک واکسن دریافت کرده‌اند، حتی در حالی که این ویروس همچنان به مرگ نزدیک به 2000 نفر در روز در ایالات متحده ادامه می‌دهد و نرخ بیکاری در میان ایجاد شغل بی سابقه کاهش یافته است.
در میان سیل قوانین ایالتی مورد حمایت جمهوری خواهان که به گفته حامیان حقوق مدنی می تواند آرای سیاه پوستان و دیگر اقلیت ها را سرکوب کند، دموکرات های همکار بایدن برای حفظ کنترل خود بر کنگره در انتخابات آتی مبارزه می کنند.
بر اساس پروژه ریاست جمهوری آمریکا در دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا، بایدن در مجموع 9 کنفرانس خبری در اولین سال ریاست‌جمهوری خود برگزار کرده است، از جمله شش کنفرانس انفرادی، که سرعت کمتری نسبت به پیشینیان اخیر او داشته است.