بایدن: رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن از قانونگذاران ایالات متحده بخواهد که از دموکراسی در گرجستان حمایت کنند

آتلانتا: رئیس جمهور جو بایدن روز سه شنبه به دنبال احیای اصلاحات مربوط به حقوق رای در ایالات متحده و مبارزه با قوانین ایالتی جدید بود که منتقدان می گویند مانع از رای دهندگان سیاه پوست و اسپانیایی تبار است زیرا دموکرات های وی با فرصتی رو به کاهش قبل از انتخابات کنگره امسال روبرو هستند.
بایدن و معاون رئیس جمهور کامالا هریس به زادگاه کشیش مارتین لوتر کینگ جونیور در آتلانتا رفتند، جایی که در دانشگاه کلارک آتلانتا و کالج مورهاوس، دو مدرسه تاریخی سیاه پوستان، سخنرانی خواهند کرد.
در یک لحظه نمادین قدرتمند قبل از سخنرانی، بایدن و هریس در حالی که اعضای خانواده کینگ در کنار آن ایستاده بودند، در مقابل تاج گلی که در محل قبر کینگ گذاشته شده بود، مکث کردند و سر خود را تعظیم کردند. کینگ در سال 1968 توسط یک قاتل کشته شد.
او در پاسخ به خبرنگاران در پاسخ به این سوال که پیامش برای مردمی که از اینکه تا به امروز در زمینه حق رای بیشتر انجام نداده است، چه پیامی دارد، گفت: “ایمان خود را حفظ کنید.”
او و هریس سپس به عبادتگاه سابق کینگ، کلیسای باپتیست ابنزر، رفتند.
دموکرات ها خود را برای انتخابات سخت کنگره در سال 2022 بسته اند که می تواند اکثریت و شانس تغییر قوانین رای گیری فدرال را از آنها سلب کند.
بسیاری از فعالان حقوق مدنی می‌گویند که بایدن در اولین سال ریاست‌جمهوری خود برای اعمال اصلاحات تلاش بیشتری می‌کرد و برخی از جمله استیسی آبرامز از گرجستان در سخنرانی او شرکت نخواهند کرد.
بایدن روز سه‌شنبه در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که با آبرامز صحبت کرده است و علی‌رغم اینکه برنامه‌ریزی به هم ریخته است، آنها «در یک صفحه هستند».
این سخنرانی دومین سخنرانی بایدن در چند هفته اخیر خواهد بود که در مورد سلامت دموکراسی در ایالات متحده هشدار می دهد. در 6 ژانویه، او “وب دروغ” رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در مورد انتخابات 2020 را هدف قرار داد و سلف جمهوری خواه خود را مسئول حملات مرگبار یک سال قبل به ساختمان کنگره آمریکا دانست.
ترامپ همچنان می‌گوید که انتخابات ۲۰۲۰ توسط دموکرات‌های بایدن از طریق تقلب در رأی‌دهندگان به سرقت رفت، علی‌رغم بازشماری‌ها و تحقیقاتی که هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا پیدا نکرد. از آن زمان، قانونگذاران جمهوری خواه در 19 ایالت ده ها قانون را تصویب کرده اند که رأی گیری را دشوارتر می کند. منتقدان می گویند این اقدامات به طور نامتناسبی بر اقلیت ها تأثیر می گذارد.
بایدن می خواهد از اصلاحات پیشنهادی برای تقویت حق رای، به ویژه قانون آزادی رای و قانون ارتقای حقوق رای جان لوئیس، حمایت عمومی کند. هر دو تا کنون تحت مخالفت جمهوری خواهان، که استدلال می کنند استانداردهای ملی مشکوک بر انتخابات محلی را تحمیل می کنند، از بین رفته اند.
بایدن هنگام خروج از واشنگتن به خبرنگاران گفت: “این یکی از آن لحظات تعیین کننده است. واقعا همینطور است.” “خطر این است که مطمئن شوید مردم متوجه اهمیت این موضوع می شوند.”
در آتلانتا، او قصد داشت از آمریکایی ها و به ویژه قانونگذاران ایالات متحده بپرسد که آیا طبق اظهارات آماده شده توسط کاخ سفید، “دموکراسی را بر استبداد، نور بر سایه، عدالت را بر بی عدالتی انتخاب خواهند کرد؟”
وی قصد داشت گفت: من از حق رای شما و دموکراسی خود در برابر همه دشمنان خارجی و داخلی دفاع خواهم کرد.
میچ مک کانل، رهبر اقلیت جمهوری خواه سنا روز دوشنبه گفت دموکرات ها این ایده را ترویج می کنند که “توطئه شوم ضد رای گیری” آمریکا را فرا گرفته است. او گفت: «این وجود ندارد.
برنیس کینگ و مارتین لوتر کینگ سوم، دو تن از فرزندان رهبر کشته شده حقوق مدنی و همچنین فعالان برجسته حقوق مدنی از جمله کشیش جسی جکسون، کشیش آل شارپتون، رئیس NAACP دریک جانسون و رئیس اتحادیه ملی شهری در آتلانتا به بایدن خواهند پیوست. مارک موریال.
برخی از گروه های مدافع حقوق رای که از عدم پیشرفت ناامید شده اند، سفر رئیس جمهور را تحریم می کنند. آوریل انگلستان-آلبرایت، مدیر حقوقی Black Voters Matter در آتلانتا، گفت که این گروه ها به بایدن گفته اند: “ما نیازی به عکسبرداری نداریم.”
با نمایندگان آبرامز نمی توان بلافاصله برای اظهار نظر تماس گرفت. او روز دوشنبه در پستی در توییتر از تلاش های بایدن حمایت کرد.