بایدن: رئیس جمهور جو بایدن از تغییرات فیلیباستر برای پیشبرد لایحه حق رای حمایت می کند

واشنگتن: رئیس جمهور جو بایدن از یک سخنرانی در جورجیا برای تأیید تغییر قوانین سنا که قوانین مربوط به حقوق رای را متوقف کرده است، استفاده خواهد کرد و گفت که زمان آن رسیده است که «دموکراسی را به خودکامگی» انتخاب کنیم. اما برخی از گروه های حقوق مدنی در اعتراض به آن حضور نخواهند داشت. از آنچه آنها می گویند عدم اقدام دولت است.
بایدن در روز سه‌شنبه به نبردهای حقوق مدنی در گذشته ادای احترام خواهد کرد – از کلیسای باپتیست ابنزر آتلانتا، جایی که کشیش مارتین لوتر کینگ جونیور فقید زمانی از منبر بیرون آمد، بازدید کرد و تاج گلی را بر سرداب پادشاه و همسرش کورتا اسکات گذاشت. پادشاه _ قبل از روی آوردن به چالش امروز.
با توجه به اینکه چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، DN.Y، روز مارتین لوتر کینگ جونیور را به عنوان آخرین مهلت تصویب قانون رای گیری یا بررسی تجدید نظر در قوانین تعیین کرده است، انتظار می رود بایدن خاطرات شورش کنگره ایالات متحده را در یک سال پیش تداعی کند. با قدرت بیشتری خود را با تلاش هماهنگ می کند.
بایدن قصد دارد به مخاطبانش بگوید: «چند روز آینده، زمانی که این لوایح به رأی گذاشته شود، نقطه عطفی در این کشور خواهد بود».
آیا ما دموکراسی را بر خودکامگی، نور را بر سایه، عدالت را بر بی عدالتی انتخاب خواهیم کرد؟ می دانم کجا ایستاده ام. من تسلیم نمی شوم. طبق اظهارات آماده شده، او می‌گوید: «من تکان نخواهم خورد. من از حق رای شما و دموکراسی خود در برابر همه دشمنان خارجی و داخلی دفاع خواهم کرد. و بنابراین سؤال این است که نهاد سنای ایالات متحده در کجا قرار خواهد گرفت؟»
یک مقام کاخ سفید که به شرط ناشناس ماندن، پیش‌نمایش این سخنرانی را انجام داد، گفت بایدن از تغییر قوانین سنا فقط برای اطمینان از دفاع از حق رای حمایت می‌کند – استراتژی که دموکرات‌ها به دنبال پذیرش رئیس‌جمهور بوده‌اند. قوانین Filibuster برای پیشبرد بیشتر قوانین به 60 رأی نیاز دارند – آستانه ای که دموکرات های سنا نمی توانند به تنهایی با اکثریت نازک 50-50 سنا خود ملاقات کنند. جمهوری خواهان به اتفاق آرا با اقدامات مربوط به حق رای مخالفت می کنند و همه دموکرات ها به طور کامل با تغییر این قانون موافق نیستند.
برخی از مدافعان حقوق رای قصد داشتند این سخنرانی را تحریم کنند. استیسی آبرامز، نامزد دموکرات فرمانداری، که به خاطر فعالیت خستگی ناپذیرش در زمینه حقوق رای شهرت دارد، نیز از این مراسم صرف نظر کرد. دستیاران گفتند که آبرامز درگیری داشت اما توضیح بیشتری نداد، اگرچه او در توییتی از رئیس جمهور حمایت کرد.
ما فراتر از سخنرانی هستیم. لاتوشا براون، یکی از بنیانگذاران Black Votes Matter، گفت: در این مرحله، آنچه ما نیاز داریم، چیزی که خواستار آن هستیم، قانون فدرال است. او گفت و این نمی تواند به زودی اتفاق بیفتد.
تاکنون، علیرغم ماه‌ها مذاکره خصوصی، دموکرات‌ها نتوانسته‌اند در مورد تغییرات احتمالی در قوانین سنا به توافق برسند تا امکان اقدام در مورد حق رای را فراهم کند.
بایدن در گذشته با احتیاط بیشتری وارد بحث شده است – او یک سناتور قدیمی سابق است که تا حد زیادی بر قوانین موجود می ایستد، اما همچنین تحت فشار سیاسی عظیمی برای ایجاد یک پیشرفت است.
طرفداران حقوق رای در گرجستان و سراسر کشور به طور فزاینده ای نگران اتفاقاتی هستند که ممکن است در سال 2022 و پس از آن اتفاق بیفتد، به دنبال تصویب قوانینی که توسط جمهوری خواهان تحت فشار قرار گرفته اند که رای دادن پس از شکست دونالد ترامپ در سال 2020 را دشوارتر می کند و تلاش های بعدی او برای لغو نتایج، علیرغم عدم موفقیت. شواهدی از کلاهبرداری گسترده
سناتور دموکرات رافائل وارناک از جورجیا، که کشیش ارشد کلیسایی است که بایدن از آن بازدید کند و به عنوان اولین سناتور سیاه پوست انتخاب شده در جورجیا، تاریخ را ثبت کرد، پیش از سخنرانی گفت: «هر اتفاقی که ممکن است بیفتد، همچنان درخشان خواهد بود. روشن شدن فوریت این موضوع مهم است.»
وارناک از جمله سناتورهایی است که قرار است با بایدن در عرشه ایر فورس وان به گرجستان سفر کند. او گفت که معتقد است بایدن می‌داند که «دموکراسی به خودی خود توسط این حمله همه جانبه که ما شاهد آن توسط قانونگذاران ایالتی در سراسر کشور بوده‌ایم در خطر است و این یک لحظه اخلاقی است. همه باید حاضر شوند.»
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید شکایت برخی از فعالان مبنی بر اینکه بایدن به اندازه کافی مدافع قوی نبوده را رد کرد.
«فکر می‌کنم این تصور که رئیس‌جمهور فعال یا پر سر و صدا نبوده است، مخالفت کنیم. او سخنرانی‌های مختلفی داشته است، او از تصویب حق رای حمایت می‌کند.» او گفت. ما ناامیدی بسیاری از طرفداران را درک می کنیم که این هنوز به قانون تبدیل نشده است. او خیلی دوست دارد که این قانون را خودش امضا کند.»
اما در حال حاضر حداقل در 19 ایالت قوانینی تصویب شده است که رأی گیری را دشوارتر می کند. گروه‌های حقوق رای این تغییرات را شکلی ظریف‌تر از محدودیت‌های رای‌گیری مانند آزمون‌های سواد و مالیات‌های رای‌گیری می‌دانند که زمانی برای سلب حق رای رای‌دهندگان سیاه‌پوست، که اکنون یکی از حوزه‌های انتخابیه کلیدی دموکرات‌ها هستند، استفاده می‌شود.
و جمهوری‌خواهانی که پشت اطلاعات نادرست انتخاباتی ترامپ قرار گرفته‌اند، به‌طور جداگانه تلاش‌هایی را برای تأثیرگذاری بر انتخابات آینده با نصب رهبران دلسوز در پست‌های انتخابات محلی و حمایت از برخی از کسانی که در شورش خشونت‌آمیز 6 ژانویه سالانه در ساختمان کنگره آمریکا شرکت داشتند، ترویج می‌کنند. پیش.
گرجستان در مرکز همه چیز قرار دارد، یکی از ایالت های میدان نبرد کلیدی در انتخابات 2020. پس از شمارش آرا و بازشماری مجدد، ترامپ به یکی از مقامات ارشد انتخابات ایالتی گفت که از این مقام می‌خواهد رای کافی برای جبران شکست خود بیابد. با این وجود، آرای این ایالت به بایدن رسید و هر دو کرسی سنای آن نیز به دموکرات ها رسید.
سپس در سال گذشته، فرماندار جمهوری‌خواه بازنویسی گسترده‌ای از قوانین انتخابات را امضا کرد که از جمله به هیئت انتخابات ایالتی اختیارات جدیدی برای مداخله در دفاتر انتخابات شهرستان‌ها و عزل و جایگزینی مقامات انتخابات محلی می‌دهد. این نگرانی‌ها را به وجود آورده است که هیئت ایالتی تحت کنترل جمهوری‌خواهان می‌تواند تأثیر بیشتری بر اداره انتخابات، از جمله تأیید نتایج شهرستان‌ها، اعمال کند.
فعالان رای‌دهی جورجیا گفتند که آنها خستگی‌ناپذیر تلاش کردند تا کنترل سنا و کاخ سفید را به دموکرات‌ها بسپارند و زمان آن رسیده است که واشنگتن پا به عرصه وجود بگذارد.
دموکرات‌های کنگره به نوبه خود، قوانین رای‌گیری را نوشته‌اند که با رفع موانع رای‌گیری که به نام امنیت انتخابات، کاهش نفوذ پول‌های کلان در سیاست و محدود کردن نفوذ حزبی، بزرگ‌ترین اصلاحات را در انتخابات ایالات متحده در یک نسل ایجاد می‌کند. بر سر ترسیم مناطق کنگره
این بسته استانداردهای ملی انتخاباتی را ایجاد می کند که بر قوانین جمهوری خواه در سطح ایالت غلبه می کند. همچنین توانایی وزارت دادگستری برای نظارت بر قوانین انتخابات در ایالت هایی با سابقه تبعیض را بازیابی می کند.
اما برای تصویب این قانون – که جمهوری‌خواهان کاملاً آن را رد کرده‌اند – دموکرات‌ها می‌گویند باید قوانین سنا را تغییر دهند که به اقلیت 41 سناتور اجازه می‌دهد تا یک لایحه را مسدود کنند.
شومر خطاب به همکارانش نوشت: «مبارزه برای رأی‌دهی به قدمت جمهوری است». «در هفته‌های آینده، سنا بار دیگر چگونگی تکمیل این اتحادیه و مقابله با چالش‌های تاریخی پیش روی دموکراسی ما را بررسی خواهد کرد.»