بایدن: فائوچی: ایالات متحده باید دستور واکسن را برای سفرهای هوایی داخلی در نظر بگیرد

واشنگتن: دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده، روز دوشنبه گفت که ایالات متحده باید یک اجبار واکسیناسیون را برای سفرهای هوایی داخلی در نظر بگیرد، که نشان‌دهنده پذیرش احتمالی ایده‌ای است که دولت بایدن قبلاً از آن اجتناب کرده است، زیرا موارد کووید-19 افزایش یافته است.
فائوچی، مشاور ارشد علمی جو بایدن رئیس‌جمهور جو بایدن در واکنش به بیماری همه‌گیر، گفت که چنین دستوری ممکن است باعث افزایش نرخ واکسیناسیون عقب‌تر کشور شود و همچنین محافظت قوی‌تری در پروازها ایجاد کند، که برای آن مقررات فدرال همه افراد 2 سال و بالاتر را ملزم به پوشیدن ماسک می‌کند.
فائوچی به MSNBC گفت: «وقتی واکسیناسیون را یک الزام می‌دانید، این انگیزه دیگری برای واکسینه کردن افراد بیشتری است. “اگر می خواهید این کار را با پروازهای داخلی انجام دهید، فکر می کنم این چیزی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.”
دولت بایدن تاکنون از تحمیل الزامات واکسیناسیون برای سفرهای هوایی داخلی خودداری کرده است. دو مقام گفتند که مشاوران علمی بایدن هنوز توصیه رسمی برای چنین الزامی به رئیس جمهور ارائه نکرده اند.
این مقامات که به شرط ناشناس ماندن برای بحث در مورد مذاکرات داخلی صحبت کردند، گفتند که یک دستور واکسن در هواپیماها می تواند باعث ایجاد نگرانی های لجستیکی و قانونی شود.
ایالات متحده در حال حاضر موظف است که اکثر اتباع خارجی که به این کشور سفر می کنند به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند، اگرچه شهروندان و مقیمان دائمی تنها باید اثباتی مبنی بر منفی بودن آزمایش خود را در یک روز پس از سوار شدن به هواپیما نشان دهند.
قوانین فدرال افرادی را که با هواپیما در داخل ایالات متحده سفر می کنند ملزم نمی کند که آزمایش منفی نشان دهند. هاوایی از مسافران می‌خواهد که برای اجتناب از قرنطینه اجباری، آزمایش واکسیناسیون را انجام دهند یا اثبات کنند.
در اوایل سال جاری، کاخ سفید الزامات واکسیناسیون داخلی برای پروازها را بررسی کرد، یا نیاز به واکسیناسیون یا اثبات منفی بودن آزمایش داشت. اما مقامات مشتاق اجباری کردن واکسیناسیون برای سفرهای هوایی داخلی نبوده‌اند، زیرا انتظار داشتند که این واکسیناسیون با چالش‌های قانونی فوری روبرو شود و اثربخشی بالقوه آن را به عنوان ابزاری برای افزایش واکسیناسیون کاهش دهد.
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، هفته گذشته با توجه به اینکه چرا بایدن واکسیناسیون برای سفرهای هوایی داخلی را اجباری نکرده بود، به خبرنگاران گفت: “ما می دانیم که ماسک زدن می تواند در هواپیماها بسیار موثر باشد.”
او افزود: «ما همچنین می دانیم که اعمال این محدودیت اضافی ممکن است پروازها را به تأخیر بیندازد، ممکن است پیامدهای بیشتری داشته باشد. “اگر تاثیرات سلامتی بسیار زیاد بود، این کار را انجام می‌دادیم. بنابراین ما همیشه به توصیه‌های متخصصان بهداشتی و پزشکی خود تکیه می‌کنیم. این قدمی نیست که آن‌ها تشخیص داده‌اند که ما باید انجام دهیم.”
داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نشان می دهد که بیش از 241 میلیون آمریکایی، حدود 77 درصد از جمعیت 5 ساله و بالاتر واجد شرایط، حداقل یک واکسن کووید-19 دریافت کرده اند. با این حال، مقامات بر این باورند که به دلیل اشتباهات ثبت رکورد در اجرای ضربات تقویت کننده، مقداری بیش از حد در ارقام وجود دارد.
از تابستان، دولت بایدن الزامات مختلف واکسیناسیون را به عنوان راهی برای بالا زدن آستین های آمریکایی های واکسینه نشده پذیرفته است. الزاماتی را وضع کرده است که کارگران فدرال، پیمانکاران فدرال، و کسانی که در بخش مراقبت های بهداشتی کار می کنند واکسن های خود را دریافت کنند و کارفرمایان با 100 کارمند یا بیشتر الزامات واکسیناسیون یا آزمایش را برای کارگران خود ایجاد کنند.
این الزامات واکسیناسیون در کشمکش های قانونی غرق شده است و دادگاه عالی قرار است در 7 ژانویه به دلایلی که به دنبال لغو آنها هستند، رسیدگی کند.