بایدن: فلج سیاسی، افزایش کووید: مشکلات برای بایدن انباشته شده است

واشنگتن: رد لایحه هنگفت هزینه های اجتماعی او توسط یک سناتور آمریکایی – یکی از هموطنان دموکرات – و افزایش موارد کووید، جو بایدن را کمتر از یک سال پس از ریاست جمهوری اش به خطر انداخته است.
رئیس جمهور 79 ساله در بازگشت به کاخ سفید از یک تعطیلات آخر هفته در خانه خانوادگی خود در دلاور، با یک ماسک سیاه صورت، مستقیماً از هلیکوپتر خود به سمت دفتر بیضی شکل حرکت کرد، بدون اینکه کلمه ای یا نگاهی به انبوه خبرنگاران منتظر داشته باشد. .
جو مانچین، سناتور ویرجینیای غربی، این آخر هفته ضربه بالقوه مهلکی به طرح 1.75 تریلیون دلاری بایدن “بهتر بسازید” که برای تجهیز ایالات متحده برای رویارویی با چالش های قرن بیست و یکم مانند تغییرات آب و هوا و رقابت چینی طراحی شده بود، وارد کرد.
رئیس جمهور به طور علنی به ضربه بدن مانچین پاسخ نداده و خود را به یک توییت محدود کرده است.
بایدن روز دوشنبه در توییتی نوشت: «در حال حاضر، بچه‌ای وجود دارد که خانواده‌اش نمی‌توانند انسولین او را بپردازند، زیرا ماهیانه 1000 دلار هزینه دارد. “قانون بازگشت بهتر هزینه انسولین ماهانه آنها را به 35 دلار محدود می کند. من مثل همیشه متعهد هستم که این کار را برای آنها انجام دهم.”
چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا، در صدد گردآوری نیروهای بی روحیه خود بود و متعهد شد که این لایحه – محور دستور کار داخلی بایدن – را به صحن سنا بیاورد.
شومر گفت: “ما قصد داریم به نسخه اصلاح شده قانون Build Back Better قانون تصویب شده توسط مجلس رای دهیم – و تا زمانی که کاری را انجام ندهیم به رای گیری در مورد آن ادامه خواهیم داد.”
اینکه چگونه آنها می توانند بدون رأی حیاتی سناتور ویرجینیای غربی در یک سنا به طور مساوی تقسیم شده این کار را انجام دهند، مشخص نیست.
مانچین روز یکشنبه در فاکس نیوز، شبکه تلویزیونی مورد علاقه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه، اعلام کرد که با لایحه ای که اصلاحات گسترده در مراقبت های بهداشتی، مهاجرت، آب و هوا و آموزش را پیشنهاد می کند، «نه» است.
سناتورهای جمهوری‌خواه که از لایحه زیرساخت‌های رئیس‌جمهور حمایت کردند، همچنین به صراحت اعلام کرده‌اند که از Build Back Better حمایت نخواهند کرد، زیرا آنها ادعا می‌کنند که ایالات متحده را به سمت «سوسیالیسم» سوق می‌دهد.
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن «نقض تعهدات مانچین نسبت به رئیس‌جمهور» و «برگرداندن ناگهانی و غیرقابل توضیح در موضع او» را محکوم کرد.
با توجه به اینکه محبوبیت بایدن در دهه 40 میلادی فرو رفته است، سرمایه سیاسی بایدن کمتر از یک سال قبل از انتخابات میان دوره ای که به خوبی شاهد از دست دادن کنترل دموکرات ها بر هر دو مجلس کنگره باشد، در پایین ترین سطح خود قرار دارد.
بایدن به عنوان یک سناتور سابق که خود را استاد بازی قانون‌گذاری می‌داند، شخصاً در تلاش برای جذب منچین سرمایه‌گذاری کرد که باعث ناراحتی برخی از اعضای جناح مترقی حزب دموکرات شد.
الکساندریا اوکاسیو کورتز، یکی از چهره‌های برجسته جناح چپ حزب، در شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «واقعا زمان آن فرا رسیده است که دستکش‌های بچه‌ها را دربیاوریم و شروع به استفاده از آن‌ها برای اداره خانواده‌های کارگری در این کشور کنیم».
همانطور که به نظر می رسد بایدن در مواجهه با سناتوری که نماینده ایالت کوچکی با تنها 1.7 میلیون نفر است، ناتوان است، او در برابر موج جدید موارد کووید در کشوری که تاکنون بیش از 800000 مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری را داشته است، به همان اندازه درمانده به نظر می رسد.
بایدن روز سه شنبه در مورد کووید سخنرانی کند و ساکی گفت قصد ندارد در واکنش به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، کشور را قفل کند.
ساکی به خبرنگاران گفت: «این سخنرانی درباره قفل کردن کشور نیست.
این سخنرانی مستقیم و واضح با مردم آمریکا در مورد مزایای واکسینه شدن، اقداماتی است که ما برای افزایش دسترسی و افزایش آزمایش انجام خواهیم داد.”
آنتونی فائوچی، مشاور ارشد همه گیر ایالات متحده، روز یکشنبه نسبت به زمستان تیره و تار در پیش رو هشدار داد زیرا نوع ویروس کرونا Omicron موج جدیدی از عفونت ها را در سراسر جهان تحریک می کند.
فائوچی به NBC News گفت: “با Omicron، چند هفته تا چند ماه سخت خواهد بود، زیرا به عمق زمستان می رسیم.”
فائوچی گفت در حالی که کمی بیش از 70 درصد از جمعیت ایالات متحده حداقل یک بار تزریق کرده اند، طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، 50 میلیون نفر دیگر که واجد شرایط هستند محافظت نشده اند.
بیمارستان‌ها شلوغ می‌شوند، مراکز آزمایش صف‌های طولانی را می‌بینند، و رویدادهای ورزشی و سرگرمی لغو می‌شوند که به فاجعه‌ای برای بایدن می‌انجامد، که با وعده شکست دادن ویروس و محافظت از آمریکایی‌ها پس از پیام‌های متفاوت دونالد ترامپ انتخاب شد.
اما کنترل این ویروس در کشوری که واکسیناسیون و پوشیدن ماسک به مسائل سیاسی تفرقه‌انگیز تبدیل شده‌اند و دستورات فدرال به نبردهای حقوقی طولانی ختم می‌شود، دشوار است.
بایدن تلاش کرده است تا دستورات واکسن را بر مشاغل خصوصی و کارمندان فدرال تحمیل کند، اما در هفته‌های اخیر به چیزی بیشتر از درخواست علنی مردم برای دریافت واکسن متوسل شده است.