بایدن: منصوب شده ترامپ دستور واکسن بایدن را برای کارگر فدرال مسدود می کند

واشنگتن: یک قاضی آمریکایی در تگزاس روز جمعه با صدور حکمی سراسری، دولت فدرال را از اجرای الزامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر واکسینه شدن کارگران فدرال بدون معافیت پزشکی یا مذهبی برای کووید-19 منع کرد. قاضی جفری براون که توسط رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ به دادگاه منطقه ای ناحیه جنوبی تگزاس منصوب شد، حکم داد که مخالفان دستور واکسیناسیون بایدن برای کارمندان فدرال احتمالاً در محاکمه موفق خواهند شد و دولت را از اجرای این الزام ممانعت کرد.
بایدن در سپتامبر اعلام کرد که بیش از 3.5 میلیون کارگر فدرال ملزم به انجام واکسیناسیون هستند، بدون اینکه گزینه ای برای آزمایش منظم در عوض، مگر اینکه معافیت های پزشکی یا مذهبی تایید شده داشته باشند.
این الزام در نوامبر آغاز شد، زمانی که کاخ سفید گفت که بیش از 95 درصد از کارگران فدرال یا با واکسینه شدن یا درخواست معافیت با دستور بایدن مطابقت دارند – و 92 درصد واکسینه شدند.
کسانی که از این خط مشی پیروی نمی کردند به مشاوره ارجاع داده می شدند و می توانستند بر اساس فرمان اجرایی امضا شده توسط بایدن از کار خاتمه دهند.
براون نوشت که موضوع این است که آیا رئیس‌جمهور می‌تواند با یک قلم و بدون نظر کنگره، میلیون‌ها کارمند فدرال را ملزم به انجام یک روش پزشکی به عنوان شرط استخدام کند یا خیر. وی افزود: “این، بر اساس وضعیت فعلی قانون که اخیراً توسط دیوان عالی بیان شده است، یک پل بسیار دور است.”
این کت و شلوار توسط گروه Feds for Medical Freedom آورده شده است.