بایدن: کووید-19: در ضربه ای به بایدن، دادگاه عالی دستور واکسن را برای مشاغل مسدود می کند

واشنگتن: دادگاه عالی ایالات متحده روز پنجشنبه به رئیس جمهور جو بایدن ضربه زد و دستور واکسیناسیون یا آزمایش کووید او را برای کارمندان مشاغل بزرگ مسدود کرد.
در همان زمان، عالی‌ترین دادگاه کشور اجازه واکسیناسیون را برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در مراکزی که بودجه فدرال دریافت می‌کنند، صادر کرد.
بایدن گفت که از تصمیم دادگاه مبنی بر لغو مأموریت خود برای مشاغلی که 100 کارمند یا بیشتر دارند برای واکسینه کردن یا آزمایش کارگران خود برای کووید-19 “ناامید” است.
بایدن در بیانیه‌ای گفت: «من از اینکه دیوان عالی تصمیم گرفته است تا الزامات نجات جان کارکنان را که کاملاً هم علم و هم قانون دارند، مسدود کند، ناامید هستم.
رئیس جمهور از الزام برای واکسینه شدن کارکنان مراقبت های بهداشتی استقبال کرد و گفت که این امر بر 10 میلیون نفری که در مراکز دریافت کننده بودجه فدرال کار می کنند تأثیر می گذارد و “جان ها را نجات می دهد.”
پس از ماه‌ها درخواست عمومی از آمریکایی‌ها برای واکسینه شدن علیه کووید، که بیش از 845000 نفر را در ایالات متحده کشته است، بایدن در سپتامبر اعلام کرد که واکسیناسیون را در شرکت‌های خصوصی بزرگ اجباری می‌کند.
کارمندان واکسینه نشده باید آزمایشات منفی هفتگی ارائه دهند و در محل کار از ماسک استفاده کنند.
اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA)، یک آژانس فدرال، به مشاغل تا 9 فوریه مهلت داد تا قوانین را رعایت کنند یا با احتمال جریمه روبرو شوند.
اما شش قاضی محافظه کار دیوان عالی حکم دادند که این مأموریت بیانگر “تجاوز قابل توجهی به جان – و سلامت – تعداد زیادی از کارمندان است.”
آنها گفتند: «اگرچه کنگره بدون تردید به OSHA اختیار تنظیم خطرات شغلی را داده است، اما به آن آژانس این اختیار را نداده است که سلامت عمومی را به طور گسترده‌تری تنظیم کند.
آنها افزودند: «نیاز به واکسیناسیون 84 میلیون آمریکایی، که صرفاً به این دلیل انتخاب شده اند که برای کارفرمایان با بیش از 100 کارمند کار می کنند، مطمئناً در دسته دوم قرار می گیرد.
این سه قاضی لیبرال مخالفت کردند و گفتند که این حکم “توانایی دولت فدرال برای مقابله با تهدید بی نظیری که کووید-19 برای کارگران کشور ما ایجاد می کند را مختل می کند.”
دستور واکسیناسیون برای کارکنان مراقبت های بهداشتی در مراکزی که بودجه فدرال دریافت می کنند با 5 رأی موافق به 4 تصویب شد و دو محافظه کار – قاضی جان رابرتز و قاضی برت کاوانا – به لیبرال ها پیوستند.
آنها در نظر اکثریت گفتند: “اطمینان از اینکه ارائه دهندگان اقداماتی را برای جلوگیری از انتقال یک ویروس خطرناک به بیماران خود انجام می دهند، با اصل اساسی حرفه پزشکی مطابقت دارد: اول، آسیبی نرسانید.”
واکسیناسیون به یک موضوع قطبی سیاسی در ایالات متحده تبدیل شده است، جایی که تقریباً 63 درصد از جمعیت به طور کامل واکسینه شده اند.
ائتلافی متشکل از 26 انجمن تجاری علیه مقررات OSHA شکایت کرده بودند و چندین ایالت تحت رهبری جمهوری خواهان دستور کار کارکنان مراقبت های بهداشتی را به چالش کشیده بودند.
ریک اسکات، سناتور جمهوری خواه از فلوریدا گفت: حکم دادگاه “پیام روشنی را ارسال می کند: بایدن یک پادشاه نیست و بیش از حد فاحش قدرت فدرال او قابل تحمل نخواهد بود.”
اسکات گفت: «من کووید داشتم و واکسن را دریافت کردم، اما هرگز از دستور واکسنی که آمریکایی‌های سخت‌کوش را قلدری می‌کند و مشاغل را می‌کشد، حمایت نمی‌کنم».
و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از این حکم در مورد مشاغل استقبال کرد.
ترامپ در بیانیه‌ای گفت: «دیوان عالی صحبت کرده و آنچه را که همه می‌دانستیم تأیید کرده است: مأموریت‌های فاجعه‌بار بایدن خلاف قانون اساسی است». “ما به دادگاه عالی افتخار می کنیم که عقب نشینی نکرده است. بدون حکم!”
بایدن در بیانیه خود گفت که اکنون به ایالت ها و کارفرمایان بستگی دارد که تعیین کنند آیا باید از کارمندان بخواهند “گام ساده و موثر واکسینه شدن را بردارند.”
او گفت که حکم دادگاه عالی “من را از استفاده از صدای خود به عنوان رئیس جمهور برای دفاع از کارفرمایان برای انجام کارهای درست برای محافظت از سلامت و اقتصاد آمریکایی ها باز نمی دارد.”
او گفت: «اگر می‌خواهیم زندگی‌ها را نجات دهیم، مردم را به کار نگه داریم و این همه‌گیری را پشت سر بگذاریم، باید با هم کار کنیم.»