با افزایش سوخت Omicron، دانشجویان آمریکایی در اعتراض به کلاس‌های حضوری دست از کار کشیدند

بوستون: دانش‌آموزان در بوستون و شیکاگو برای تحت فشار قرار دادن مقامات برای تغییر به یادگیری از راه دور، برنامه‌ریزی کردند تا روز جمعه تعطیل شوند، زیرا افزایش موارد Covid-19 ناشی از نوع Omicron باعث اختلال در مدارس در سراسر ایالات متحده می‌شود.
طومار آنلاینی که توسط یک دانش‌آموز دبیرستانی بوستون آغاز شد و می‌گفت مدارس «محل رشد کووید-19» هستند و خواستار یک گزینه از راه دور هستند، تا صبح جمعه بیش از 8000 امضا جمع‌آوری کرده بود.
شورای مشورتی دانش‌آموزی بوستون، که خواستار ترک‌نشینی در سطح شهر در صبح جمعه شد، مجموعه‌ای از خواسته‌ها را در توییتر منتشر کرد، از جمله دو هفته آموزش از راه دور و بهبود تست کووید-19 برای معلمان و دانش‌آموزان.
Ash O’Brien، دانش آموز کلاس دهم مدرسه لاتین بوستون که روز جمعه با حدود 12 نفر دیگر ساختمان را ترک کرد، گفت که از ماندن در مدرسه احساس امنیت نمی کند.
او گفت: «من با دو پدربزرگ و مادربزرگ زندگی می‌کنم که از نظر ایمنی ضعیف هستند. “بنابراین من نمی خواهم به مدرسه بروم، خطر مریض شدن را دارم و پیش آنها به خانه می آیم.”
در شیکاگو، گروهی به نام اتحاد جوانان رادیکال از دانش‌آموزان می‌خواهد که بعدازظهر جمعه از خانه خارج شده و برای تجمع به سمت مقر اصلی مدرسه دولتی بروند.
“ما خواستار ایمنی هستیم و خواهان مراقبت هستیم!” این گروه در توییتر اعلام کرد.
دانش‌آموزان روز چهارشنبه پس از یک هفته لغو کلاس‌ها به دلیل درگیری بین معلمان و ناحیه مدرسه بر سر پروتکل‌های کووید، به مدارس شیکاگو بازگشتند. اتحادیه معلمان پس از انعقاد توافقی برای تقویت پادمان ها به انصراف خود پایان داد.
در اوایل این هفته، دانش‌آموزان در چندین مدرسه شهر نیویورک در اعتراض به اقدامات ایمنی ناکافی خود دست به تجمع زدند. شهردار اریک آدامز روز پنجشنبه گفت که دولت وی در حال بررسی یک گزینه آموزش از راه دور موقت برای تعداد قابل توجهی از دانش آموزانی است که در خانه می مانند.
به گفته بوربیو، وب‌سایتی که اختلالات مدارس را ردیابی می‌کند، نزدیک به 5000 مدرسه دولتی در سراسر کشور حداقل برای یک روز در این هفته به دلیل همه‌گیری تعطیل شده‌اند، و والدین خسته را مجبور می‌کند تا مجموعه‌ای از سیاست‌های کووید-19 را دنبال کنند.
بر اساس تحلیل رویترز، به نظر می رسد افزایش Omicron در مناطقی از کشور که برای اولین بار ضربه خورده اند کند می شود در هفته گذشته، موارد جدید در ایالت های شمال شرقی و جنوبی در مقایسه با دوره هفت روزه قبل تنها 5 درصد افزایش یافته است. در مقابل، در ایالات غربی، تعداد موارد جدید در هفته گذشته 89 درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.
به طور کلی، ایالات متحده هنوز نزدیک به 800000 عفونت جدید را در روز ثبت می کند و سطوح بالای بیماران بستری در بیمارستان مبتلا به کووید-19 را ثبت می کند.
رئیس جمهور جو بایدن روز پنجشنبه گفت که از هفته آینده 1000 پرسنل بهداشتی نظامی را به بیمارستان های شش ایالت اعزام می کند و اعلام کرد که دولت ایالات متحده 500 میلیون آزمایش خانگی اضافی برای کووید-19 را برای کمک به پاسخگویی به تقاضا تهیه خواهد کرد.
در یک شکست برای رئیس جمهور، دادگاه عالی ایالات متحده روز پنجشنبه دستور واکسیناسیون یا آزمایش دولت بایدن را برای مشاغل بزرگ لغو کرد و حکم داد که این سیاست از اختیارات اجرایی فراتر رفته است. با این حال، دادگاه عالی حکم مشابهی را برای کارکنان مراقبت های بهداشتی در نظر گرفت.