با افزایش نوع Omicron، بریتانیا سطح هشدار ویروس را افزایش داد

لندن: دولت بریتانیا روز یکشنبه سطح تهدید رسمی ویروس کرونا در کشور را افزایش داد و هشدار داد که گسترش سریع نوع Omicron بریتانیا را به سمت قلمروی پرخطر سوق داده است.
افسران ارشد پزشکی انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی گفتند که ظهور سویه جدید بسیار قابل انتقال “خطر اضافی و به سرعت در حال افزایشی را به خدمات عمومی و مراقبت های بهداشتی اضافه می کند” در زمانی که کووید-19 در حال حاضر گسترده است. آنها افزایش سطح هشدار را از 3 به 4 در مقیاس 5 درجه ای توصیه کردند.
پزشکان گفتند که شواهد اولیه نشان می‌دهد که Omicron بسیار سریع‌تر از نوع دلتای غالب در حال گسترش است و واکسن‌ها محافظت کمتری در برابر آن دارند. مقامات انگلیسی می گویند که omicron احتمالاً ظرف چند روز جایگزین دلتا به عنوان سویه غالب در بریتانیا خواهد شد.
آنها گفتند: “داده‌های شدت در هفته‌های آینده واضح‌تر خواهند شد، اما بستری‌ها از Omicron در حال حاضر رخ می‌دهند و احتمالاً این موارد به سرعت افزایش می‌یابد.”
بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس قرار بود عصر یکشنبه درباره وضعیت کروناویروس و کمپین تقویت واکسیناسیون بریتانیا بیانیه‌ای تلویزیونی ارائه کند.
نگرانی‌ها در مورد نوع جدید، دولت محافظه‌کار جانسون را بر آن داشت تا محدودیت‌هایی را که تقریباً شش ماه پیش برداشته شده بودند، مجدداً اعمال کند. ماسک ها باید در بیشتر محیط های سرپوشیده پوشیده شوند، گواهی واکسن باید برای ورود به کلوپ های شبانه نشان داده شود و از مردم خواسته می شود در صورت امکان از خانه کار کنند.
بسیاری از دانشمندان می گویند که بعید به نظر می رسد کافی باشد، و خواستار اقدامات سخت گیرانه تر هستند.
دولت جانسون در تلاش است تا از این امر جلوگیری کند، اما قصد دارد تا پایان ژانویه به همه افراد 18 سال و بیشتر یک دوره تقویت کننده پیشنهاد دهد.
آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا روز جمعه اعلام کرد که هر دو واکسن AstraZeneca و Pfizer در پیشگیری از عفونت‌های علامت‌دار در افرادی که در معرض omicron قرار گرفته‌اند کمتر موثر به نظر می‌رسند، اگرچه داده‌های اولیه نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد اثربخشی پس از دوز سوم واکسن بین 70 تا 75 درصد افزایش می‌یابد.