با افزایش Omicron، برخی از محدودیت‌های ویروس در استرالیا بازگشته است

سیدنی: پرجمعیت ترین ایالت استرالیا برخی از محدودیت ها را بازگرداند و اعمال جراحی انتخابی را در روز جمعه به حالت تعلیق درآورد زیرا موارد ابتلا به کووید-19-19 به رکورد جدید دیگری افزایش یافت.
نیو ساوت ولز 38625 مورد جدید را گزارش کرد که باعث شد نخست وزیر دومینیک پروتت مقرراتی را برای ممنوعیت رقص و آواز خواندن در میخانه ها و کلوپ های شبانه و به تعویق انداختن اعمال جراحی غیر فوری تا اواسط فوریه اعلام کند.
روز جمعه تعداد بستری‌ها در این ایالت به 1738 نفر رسید و مقامات بهداشتی هشدار دادند که این تعداد در بدترین سناریو ظرف یک ماه آینده ممکن است به 4700 یا حتی 6000 نفر افزایش یابد. بیمارستان‌ها در حال حاضر تحت فشار هستند زیرا حدود 3800 متخصص پزشکی پس از مثبت شدن آزمایش کووید-19-19 در انزوا هستند.
پروتت اذعان کرد که “دو سال فوق العاده چالش برانگیز بوده است” اما گفت که معرفی مجدد پروتکل ها “معقول و متناسب” بود.
رئیس انجمن پزشکی استرالیا روز جمعه از پروتت انتقاد کرد و گفت که افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدن در بیمارستان ناشی از تصمیم او برای کاهش محدودیت‌ها درست زمانی است که نوع omicron در ایالت افزایش یافت.
عمر خورشید، رئیس AMA به شبکه 10 گفت: «این محدودیت‌های جدیدی که می‌دانیم ممکن است امروز وارد شوند، ممکن است کمی گسترش را کاهش دهند، اما به هیچ وجه نمی‌توانند این منحنی را تغییر دهند». “همه یا مصون هستند یا به ویروس مبتلا شده اند.”
خورشید افزود: «چند هفته طول می‌کشد تا به این قله برسیم و بنابراین باید خودمان را آماده کنیم».
سوزان پیرس، معاون وزیر بهداشت، پیش‌بینی کرد که نیو ساوت ولز تا اواسط ماه آینده از بدترین افزایش نرخ Omicron عبور خواهد کرد.
پیرس به خبرنگاران گفت: «تجارب خارج از کشور نشان داده است که این به سرعت افزایش خواهد یافت و به سرعت از بین خواهد رفت. “ما معتقدیم که تا اواسط فوریه مطمئناً از اوج این مرحله عبور خواهیم کرد.”
تصویر گسترده‌تر Covid-19-19 در سراسر استرالیا در روز جمعه مشابه بود و تعداد موارد ابتلا در اکثر ایالت‌ها رکورد بود. بیش از 76000 مورد جدید در سراسر کشور ثبت شده است که بیش از 3600 نفر در بیمارستان ها بستری هستند که 223 نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند.
ایالت ویکتوریا، جایی که نواک جوکوویچ، ستاره تنیس، دومین روز خود را در قرنطینه سپری می‌کرد، 21728 مورد ابتلا را گزارش کرد و قوانین جدیدی را معرفی خواهد کرد که هر کسی که آزمایش آنتی‌ژن سریع مثبت داشته باشد را ملزم به جداسازی و اطلاع دادن به افراد نزدیک می‌کند.
کوئینزلند 10953 مورد را گزارش کرد زیرا نخست وزیر آناستاسیا پالاسزوک مردم را تشویق کرد در صورت امکان از خانه کار کنند.