با تصویب قرارداد بدهی توسط کنگره، ایالات متحده از اولین نکول در تاریخ جلوگیری کرد

واشنگتن: سناتورهای آمریکایی به تعلیق محدودیت بدهی فدرال در روز پنجشنبه رای داد و خطر نکول اعتبار فاجعه بار را فقط چهار روز قبل از ضرب الاجل تعیین شده توسط خزانه داری از بین برد.
مجلس اعلای کنگره لایحه‌ای را که یک روز قبل توسط مجلس نمایندگان برای تمدید اختیارات استقراضی کشور تا سال 2024 تصویب شده بود، مهر و موم کرد – و جلوی رویارویی بعدی را تا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری گرفت.
بسته مصالحه ای که بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان مذاکره شد، نه جمهوری خواهان و نه دموکرات ها را به طور کامل از نتیجه راضی نکرد. اما نتیجه، پس از هفته‌ها مذاکرات سخت بودجه، مسئله سقف بدهی نوسانی را که خطر سقوط اقتصاد ایالات متحده و جهان را تا سال 2025 پس از انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی به مخاطره می‌اندازد، کنار گذاشت.
تصویب در سنا با رای دو حزبی، 63 بر 36، منعکس کننده آرای قاطع مجلس در روز قبل بود که با تکیه بر میانه روها در هر دو حزب، بسته بایدن-مک کارتی را به تصویب رساند.
چاک شومر، رهبر اکثریت سنا گفت که تصویب این لایحه به این معنی است که “آمریکا می تواند نفس راحتی بکشد.”
او گفت: «ما از نکول اجتناب می‌کنیم».
در صورتی که واشنگتن امیدوار بود به ضرب الاجل دوشنبه آینده، زمانی که وزارت خزانه داری گفته است ایالات متحده با کمبود نقدینگی برای پرداخت صورتحساب های خود مواجه خواهد شد و خطر یک نکول ویرانگر را تهدید می کند، اقدام سریع حیاتی بود. افزایش سقف بدهی کشور، که اکنون 31.4 تریلیون دلار است، تضمین می‌کند که خزانه‌داری می‌تواند برای پرداخت بدهی‌های متحمل شده ایالات متحده وام بگیرد.
در پایان، رویارویی سقف بدهی یک نبرد آشنا با مخاطرات بالا در کنگره بود، مبارزه ای که توسط مک کارتی آغاز شد و توسط اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا به قدرت رسید و رئیس جمهور دموکرات را با دوره جدیدی از دولت تقسیم شده در واشنگتن مواجه کرد.
بایدن از قرارداد بدهی به عنوان “پیروزی بزرگ” برای آمریکایی ها استقبال می کند
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده از رای روز پنجشنبه سنا برای افزایش سقف بدهی ملی تا سال 2024 و جلوگیری از اولین نکول در تاریخ به عنوان یک “برد بزرگ” برای آمریکایی ها استقبال کرد.
وی در توییتی نوشت: «هیچکس در مذاکره به هر آنچه می‌خواهد نمی‌رسد، اما اشتباه نکنید: این توافق دوجانبه یک پیروزی بزرگ برای اقتصاد ما و مردم آمریکا است. ملت جمعه