با طولانی شدن قرنطینه، ساکنان شیان از کمبود مواد غذایی شکایت دارند

پکن: ساکنان شهر محصور شده شیان چین گفتند که با وجود اصرار پکن در روز پنجشنبه مبنی بر وجود آذوقه کافی، در تلاش برای یافتن غذای کافی هستند.
از زمانی که ویروس برای اولین بار در اواخر سال 2019 در یکی از شهرهای مرکزی ظاهر شد، پکن از رویکرد سختگیرانه «کووید صفر» پیروی کرده است که شامل محدودیت‌های مرزی سخت و قرنطینه‌های سریع و هدفمند است.
تمام 13 میلیون نفر از ساکنان شیان هشت روز پیش در قرنطینه قرار گرفتند و مقامات محلی اذعان کردند که در تامین تجهیزات ضروری مشکل وجود داشته است.
اما دولت مرکزی روز پنجشنبه اصرار داشت که منابع کافی در شهر وجود دارد.
گائو فنگ سخنگوی وزارت بازرگانی در یک نشست مطبوعاتی گفت: «در مجموع، تامین کل نیازهای روزانه در شیان کافی است.
او گفت که وزارت بازرگانی اقدامات بیشتری را در صورت نیاز برای “اطمینان از تامین پایدار مایحتاج روزانه ساکنان” اتخاذ خواهد کرد.
تلویزیون دولتی فیلم‌هایی از کارگرانی را با لباس‌های هضمات نشان داد که تخم‌مرغ، گوشت و سبزیجات را مرتب می‌کنند، قبل از اینکه غذا را خانه به در به ساکنان تحویل دهند.
اما ساکنان شیان که خبرگزاری فرانسه با آنها تماس گرفت، گفتند که برای تامین غذای کافی با مشکل مواجه هستند.
یکی از زنانی که با خبرگزاری فرانسه صحبت می کرد، گفت: “من هیچ غذایی به من تحویل ندادم.” “من دو روز پیش موفق شدم از فروشگاه ما در طبقه پایین چیزی سفارش دهم، اما امروز نه.”
او گفت: “من در خانه برنج دارم… چندین تخم مرغ برایم باقی مانده است – یکی در هر وعده غذایی، یک وعده در روز.”
یکی از ساکنان که نخواست نامش فاش شود، به خبرگزاری فرانسه گفت که او فقط غذای کافی دارد زیرا مدیر محله در دروازه را متقاعد کرده بود که به مدت نیم ساعت به سوپرمارکت برود تا مواد لازم را تهیه کند.
او گفت که ذخایر کم بود و سبزیجات تازه نبودند و افزود که تا روز پنجشنبه پلیس در خارج از بلوک مستقر شده بود.
در حالی که در مقایسه با شیوع در سرتاسر جهان کم است، اما میزان آلودگی روزانه در شیان طبق استانداردهای چین همچنان بالا بود و 155 عفونت دیگر در روز پنجشنبه گزارش شد.
از 9 دسامبر تاکنون بیش از هزار مورد ثبت شده است.
هنگامی که هفته گذشته قرنطینه اعلام شد، قوانین به یک ساکن اجازه می‌داد هر دو روز یک بار از خانه خارج شوند تا مواد لازم را تهیه کنند. سپس این مدت به هر سه روز کاهش یافت، قبل از اینکه ساکنان دیگر اصلاً اجازه خروج نداشته باشند.
برخی از آنها به صورت آنلاین گزارش دادند که بسته های غذایی دریافت کرده اند، اما بسیاری از آنها شکایت داشتند که هنوز برای تهیه آذوقه با مشکل مواجه هستند.
یکی از ساکنان به نام وانگ به خبرگزاری فرانسه گفت: «شنیدم که دوستان در مناطق دیگر غذای خود را تحویل گرفتند، اما نه اینجا در منطقه وایانگ.
“من زندگی می کنم …. یک کاسه فرنی هر روز، فقط برای زنده ماندن.”