با نزدیک شدن به ضد حمله، اوکراین متعهد شد که باخموت را رها نکند

کیف: ارتش اوکراین روز سه شنبه متعهد شد که شهر شرقی را رها نکند باخموت همانطور که آماده راه اندازی a ضد حمله علیه نیروهای روسیه
ژنرال الکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین، بر اهمیتی که کیف برای حفظ باخموت قائل است، تأکید کرد، زیرا آماده‌سازی برای ضدحمله ادامه دارد و امیدوار است پویایی جنگ در اوکراین را تغییر دهد.
نبرد برای باخموت برای هر دو طرف اهمیت نمادین دارد، به طوری که اوکراین پس از ماه‌ها نبرد شدید علیه سربازان عادی روسیه و جنگجویان نیروی مزدور واگنر، همچنان در برخی از بخش‌های شهر باقی مانده است.
سیرسکی در اظهاراتی که پس از بازدید از نیروهای در حال نبرد در باخموت منتشر شد، گفت: «به همراه فرماندهان، تعدادی تصمیم لازم را با هدف اطمینان از دفاع مؤثر و وارد کردن حداکثر تلفات به دشمن گرفته‌ایم».
وی در تصاویر ویدئویی از بازدید خود به سربازان گفت: «ما علیرغم همه پیش‌بینی‌ها و توصیه‌ها، به نگه داشتن باخموت، نابود کردن واگنر و سایر واحدهای توانمند رزمی ارتش روسیه ادامه خواهیم داد». ما به ذخایر خود فرصت آماده سازی می دهیم و خودمان برای اقدامات بعدی آماده می شویم.»
سیرسکی روز دوشنبه گفت که واحدهای اوکراینی نیروهای روسی را از برخی مواضع در باخموت بیرون راندند. گروه واگنر گفت که واحدهایش در آنجا پیشرفت های تدریجی داشته اند. رویترز نتوانست وضعیت میدان نبرد را بررسی کند.
روسیه باخموت را که زمانی محل سکونت 70000 نفر بود، پله ای برای حمله به دیگر شهرهای اوکراین می داند.
به طور گسترده انتظار می رود که کیف به زودی حمله متقابل خود را آغاز کند، به این امید که سرزمین های اشغال شده توسط نیروهای روسیه پس از تهاجم در فوریه 2022 را بازپس گیرد.
کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد روسیه ذخایر نظامی و نیروهای مسلح خود را به اتمام رسانده است و در پنج ماه گذشته حدود 100000 سرباز روسی در اوکراین کشته یا زخمی شده اند.
رویترز نتوانست به طور مستقل آمارهای کاخ سفید را تأیید کند.