با نزدیک شدن تعطیلات سال نو، شهرهای چین در هشدار کووید هستند

پکن: چین با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو در برابر کووید-19 در حالت آماده باش قرار دارد، شهر شیان در قرنطینه است، در حالی که چندین رویداد شب سال نو در شهرهای دیگر لغو شده است و برخی از استان‌ها خواستار خویشتنداری در سفر در طول فصل جشن شدند.
طبق گزارش کمیسیون ملی بهداشت، چین 166 مورد عفونت محلی منتقل شده با علائم تایید شده را برای روز پنجشنبه گزارش داد که 161 مورد از شیان بود که با بدترین شیوع در یک شهر چین در سال جاری مبارزه می کند.
تعداد عفونت های منتقل شده در داخل کشور در Xian طی دوره 9-30 دسامبر از 1200 فراتر رفته است. در حالی که تعداد موارد در مقایسه با بسیاری از موارد شیوع در خارج از کشور کمرنگ است، چین اصرار دارد که به سرعت عفونت‌ها را از بین ببرد، به ویژه قبل از بازی‌های المپیک زمستانی پکن در فوریه.
هی چینگهوا، یکی از مقامات کمیسیون ملی بهداشت روز چهارشنبه گفت: با فرا رسیدن سال نو و سال نو قمری، تعداد افرادی که از خارج به کشور باز می گردند افزایش می یابد و جابجایی مردم در داخل چین افزایش می یابد.
وی گفت: «همراه با ظهور انواع جدیدی مانند Omicron، این سناریوها خطر گسترش اپیدمی را افزایش می دهد.
شهربازی پرطرفدار Happy Valley در پکن رویدادی را لغو کرده است تا در سال جدید به صدا درآید، در حالی که پارک Happy Valley در شرق شهر نانجینگ نمایش هواپیمای بدون سرنشین و آتش بازی را از صف جشن‌های خود برای شب سال نو حذف کرده است.
در مرکز مالی شانگهای، پارک تفریحی جهان بزرگ اعلام کرد که رویدادهای خاصی مانند اجراهای صحنه ای را سازماندهی نخواهد کرد، در حالی که هیچ شمارش معکوس در مناطق اصلی در امتداد رودخانه Huangpu انجام نخواهد شد.
شهر مرکزی ووهان، جایی که کووید-19 برای اولین بار در اواخر سال 2019 ظهور کرد، هیچ گردهمایی بزرگی را در طول شب سال نو در مکان‌های عمومی خاص، از جمله در Guanggu، یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های خرید عابر پیاده جهان، برگزار نخواهد کرد.
چندین مراسم زنگ بودایی در شهرهای شرقی نانجینگ، یانگژو و ژنجیانگ برای جشن سال نو نیز لغو شده است.
استان شمالی هبی، که میزبان برخی رویدادها برای بازی‌های المپیک زمستانی است، گفت که از ساکنان می‌خواهد در طول سال نو و سال نو قمری بی‌رویه سفر نکنند.
استان شانشی، همچنین در شمال، به ساکنان توصیه کرد که برای گردشگری به استان های دیگر نروند، در حالی که منطقه شمال غربی نینگ شیا گفت که مردم تشویق شده اند که منطقه را بی جهت ترک نکنند.
از 30 دسامبر، سرزمین اصلی چین 102083 مورد تایید شده علامت دار، شامل موارد داخلی و وارداتی، با تعداد تلفات 4636 نفر داشت.