با گسترش Omicron، آفریقای جنوبی به تشویق کریسمس می چسبند

کیپ تاون: کادن خایو بیرون یک بار در خیابان لانگ کیپ تاون ایستاده است و از این پس پس از ماه ها محدودیت و نگرانی در مورد کووید-19، از این کریسمس ناامید شده است.
بسیاری از تکرار تعطیلی تعطیلات سال گذشته پس از اینکه آفریقای جنوبی به یکی از اولین کشورهایی تبدیل شد که نوع جدید Omicron را که به سرعت در حال گسترش بود، شناسایی کرد، نگران بودند.
اما رئیس جمهور سیریل رامافوسا این بار از دستور هر گونه محدودیت جدید خودداری کرده است. او از مردم خواسته است که مراقب باشند و فعلاً به بارها اجازه داده آبجو جریان داشته باشد.
خیو 30 ساله در حالی که مشروب خواران از باشگاهی به کلوپ دیگر در اطراف او حرکت می کنند، می گوید: «کریسمس است، می دانید باید شاد باشیم.
“سال گذشته ما در خانه بودیم. ما مانند تعطیلی و همه چیز بودیم. اما این بار، ما اینجا هستیم، ما داریم خوش می گذرانیم. این چیز خوبی است.”
صدها نفر به سمت بارها و کلوب‌ها و پاتوق‌های غیرمتعارف در امتداد این گذرگاه 3 کیلومتری رفته‌اند.
در ژوهانسبورگ، هزاران نفر دیگر برای لذت بردن از نمایشگرهای نورانی که منطقه خرید ملروز آرچ لوکس را با گوزن‌های شمالی درخشان، خرس‌های عروسکی غول‌پیکر و درخت‌های کریسمس درخشان پر کرده‌اند، لذت برده‌اند.
منع رفت و آمد نیمه شب که از قبل وجود داشت هنوز برقرار است. صاحبان بار محتاط هستند، مراقب محدودیت‌های بیشتر یا بازگشت به ممنوعیت الکل در ژوئن هستند.
اما در حال حاضر بسیاری از برنامه‌های واکسیناسیون و داده‌هایی که نشان می‌دهد احتمال بستری شدن در بیمارستان در بیماران مبتلا به Omicron بسیار کمتر از افراد مبتلا به سویه دلتا است.
پرنس کاباره، مدیر کل بار بیرهاوس زرد روشن، می گوید که در لانگ استریت، تجارت ناهار به طور خاص به خوبی ادامه دارد.
او می افزاید: «این نسبت 30 تا 40 درصد بهتر از سال گذشته است، بنابراین نشانه خوبی است. اکنون می‌توانیم تعدادی از کارکنان را برگردانیم و حرکت کنیم.»
در بیرون، پس از تاریک شدن هوا، پلیس نقابدار، ترافیک را در خیابان های شلوغ جریان می دهد.
جیسون اسماتز گردشگر می‌گوید: “همه برای مهمانی اینجا هستند. منظورم این است که به این مکان نگاه کنید.” “خوب است که می بینم همه ماسک های خود را پوشیده اند، و من واکس را دریافت کردم، امیدوارم که همه واکس را دریافت کرده باشند. خوب می شود، می دانید.”