بخش سازمانی ایالات متحده که به سرخپوستان خارج از کشور کمک می کند در نیویورک راه اندازی شد

Rescuing Every Distressed Indian Overseas (REDIO)، سازمانی که سال گذشته برای همکاری با مأموریت های هندی در خارج از کشور و داوطلبان در کشورهایی با جمعیت زیادی از هندی های غیرمقیم (NRIs)، افراد هندی الاصل (PIOs) و شهروندان خارج از کشور هند راه اندازی شد. (OCIs)، اکنون فصلی را در ایالات متحده راه اندازی کرده است.
دیپلمات سابق هندی و عضو کمیسیون ملی حقوق بشر، دکتر دنیانشوار مولای، به همراه پرم بانداری، فعال اجتماعی مستقر در نیویورک، روز یکشنبه به مناسبت جشن پراواسی بهاراتیا دیواس، رویداد سالانه ای که توسط وزارت امور خارجه هندی‌های خارج از کشور، تقریباً امسال برگزار شد. مولای بنیانگذار سازمان و حامی اصلی آن در ایالات متحده است در حالی که بانداری به عنوان رئیس خدمت خواهد کرد.
هندی‌های خارج از کشور که اکنون بیش از 30 میلیون نفر هستند، موقعیت‌های مهمی در دانشگاه، تجارت، رسانه، هنر، فرهنگ، سیاست و بسیاری از حوزه‌های دیگر دارند. تحرک در میان هندی ها زیاد است و اغلب بسیاری از آنها با مشکلات و پریشانی مربوط به مسائل مهاجرت، اشتغال، تحولات سیاسی در کشورهای دیگر، مسائل حقوقی، مسائل مربوط به اموال در هند یا اختلافات زناشویی مواجه هستند. مولای هنگام راه‌اندازی شعبه ایالات متحده در نیویورک گفت: کارگران هندی در کشورهای خلیج‌فارس مجموعه مشکلات خاص خود را دارند و گاهی اوقات با سوء استفاده و بی‌عدالتی مواجه شده‌اند.
وی افزود در حالی که چندین سازمان دیاسپورای هندی در کشورهای مختلف وجود دارد و دولت هند کار خارق العاده ای برای کمک به هندی ها در خارج از کشور در رفع مشکلات و رسیدگی به شکایات خود انجام می دهد، REDIO به گرد هم آوردن تلاش های جامعه مدنی برای ایستادن در کنار هندی های خارج از کشور کمک خواهد کرد. برای تکمیل تلاش های دولت از امتیاز کمتری برخوردار است. این ابتکاری است که هدف آن وجود گروه‌های حمایتی در هر کشوری است و ما امیدواریم از طریق شبکه‌هایمان با تمام NRIها، PIOها و OCIهایی که به کمک نیاز دارند ارتباط برقرار کنیم. ما در حال حاضر پاسخ بزرگی از جامعه هندی در 20 کشور دریافت کرده ایم و چندین نفر برای کمک به صورت داوطلبانه به آن ملحق شده اند. در درازمدت، امیدواریم این به یک ابتکار ساختاریافته با هم افزایی در میان هندی‌ها در سراسر جهان تبدیل شود تا بتوانیم از مهاجران هندی نه تنها با تلاش‌های تصادفی در شرایط اضطراری، بلکه به صورت مداوم حمایت کنیم.»
به گفته وی، تلاش ها برای حمایت از سرخپوستان در سراسر جهان است که از امتیازات کمتری برخوردار هستند، با بهره گیری از نقاط قوت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه.
«مواقعی وجود دارد که اعضای جامعه هندی خارج از کشور با مشکلاتی مواجه می شوند و نمی توانند با دولت در خانه خود تماس بگیرند. در بسیاری از موارد، اعضای جامعه هندی به طور غیررسمی از طریق تماس ها و شبکه های خود به آنها کمک می کنند. REDIO اکنون به این تلاش‌ها شکل رسمی می‌دهد. بانداری گفت: این ابتکار در حال حاضر در برخی کشورها عملیاتی شده است و در حمایت از مهاجران هندی موفق بوده است. وی افزود که صندوق رفاه جامعه هند (ICWF) وابسته به وزارت امور خارجه، منبعی که توسط هیئت های هندی در خارج از کشور مدیریت می شود، می تواند بهتر برای کمک به NRI ها، PIOs و OCI هایی که با مشکل مواجه هستند، استفاده شود.