برخی از مدارس ایالات متحده پس از انتشار شایعات در رسانه های اجتماعی تعطیل می شوند

مدارس در چندین ایالت روز جمعه در پاسخ به هشدارهای مبهم درباره تهدیدات تیراندازی که در رسانه های اجتماعی منتشر شده بود، تعطیل کردند یا تدابیر امنیتی را افزایش دادند که مقامات گفتند فاقد اعتبار هستند.
اگرچه مقامات مجری قانون هشدار دادند که از هیچ تهدید معتبر و خاصی در روز جمعه اطلاعی ندارند، مدیران مدارس در تگزاس، مینه سوتا، میسوری، مونتانا، مرکز نیویورک و کانکتیکات تصمیم به تعطیلی هفته‌ها پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه در میشیگان گرفتند. تعطیلات زمستانی بسیاری از مدارس.
اما چهار مورد از بزرگترین مناطق مدارس کشور – شیکاگو، میامی، شهر نیویورک و لس آنجلس – باز ماندند. در لس آنجلس، مقامات گفتند که هشدارها را جدی می‌گیرند، و در شهرستان میامی داد، مقامات گفتند که به دقت شایعات را زیر نظر دارند و پلیس بیشتری در مدارس در پاسخ به این موضوع خواهد بود.
پیام‌های مشابهی در مورد ایمنی مدارس و تهدیدات توسط مناطق در بالتیمور، فیلادلفیا و سیاتل ارسال شد. چندین مدرسه در نزدیکی هیوستون از دانش آموزان خواستند کوله پشتی های خود را در خانه بگذارند. منطقه مدرسه مستقل فورت بند در منطقه هیوستون با استناد به “چند سایت رسانه اجتماعی که دانش آموزان را در سراسر کشور برای تهدید مدارس خود به چالش می کشد” درخواست را در اطلاعیه ای برای والدین ارسال کرد.
مشخص نیست که این هشدارها از کجا سرچشمه می گیرند، اما آنها روزها در بسیاری از سایت ها دست به دست می شدند.
TikTok، سایت اشتراک‌گذاری ویدیویی که اغلب در گزارش‌های خبری محلی به آن اشاره می‌شود، در بیانیه‌ای روز پنجشنبه گفت که با مجریان قانون همکاری می‌کند «حتی اگر ما شواهدی مبنی بر منشأ یا انتشار چنین تهدیدهایی از طریق TikTok پیدا نکرده‌ایم».
این شرکت گفت که جستجوی پست‌هایش نشان می‌دهد که کاربران در مورد تهدیدها هشدار می‌دهند، اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه کسی مستقیماً آنها را انجام داده یا تبلیغ می‌کند، وجود ندارد. در این بیانیه آمده است: «ما عمیقاً نگران هستیم که گسترش گزارش‌های رسانه‌های محلی در مورد یک روند ادعایی که در این پلتفرم یافت نشده است، در نهایت منجر به آسیب در دنیای واقعی شود.
راشل راکوسن، سخنگوی اسنپ چت، پلتفرم دیگری که در این گزارش‌ها ذکر شده، در ایمیلی گفت که این شرکت به‌دقت هرگونه تهدیدی را که در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌شود، زیر نظر دارد.
سخنگوی فیس بوک که به آن نیز اشاره شده بود، از اظهار نظر خودداری کرد.
منطقه مدرسه کارسون سیتی در نوادا گفت لغو روز جمعه در واقع با شروع تعطیلات زمستانی برنامه ریزی شده یک روز زودتر است.
در گیلروی، کالیفرنیا، مدیران مدرسه کلاس‌های دبیرستان گیلروی را لغو کردند، اگرچه اداره پلیس محلی گفت که تهدید علیه مدرسه معتبر نیست. اداره پلیس گیلروی گفت پستی که به نظر می رسید شامل دبیرستان می شد زیرا از حروف اول GHS استفاده می کرد در واقع به یک GHS در منطقه لس آنجلس در حدود 300 مایل دورتر اشاره داشت. پلیس آنجا نیز تهدید را غیرقابل اعتماد دانست.
دبورا آ. فلورس، ناظر ناحیه مدرسه واحد گیلروی، در نامه‌ای به کارکنان و خانواده‌ها گفت که دبیرستان تا حدی در حال تعطیل شدن است، زیرا برخی از افراد جامعه هنوز آسیب‌های ناشی از تیراندازی در جشنواره سیر شهر در ژوئیه ۲۰۱۹ را تجربه می‌کنند که در آن سه نفر کشته شدند. .
تهدیدها علیه مدارس گاهی اوقات پس از تیراندازی موج می زند و مقامات را وادار می کند تا امنیت را افزایش دهند. درست بیش از سه هفته پیش، یک نوجوان در 30 نوامبر در دبیرستان آکسفورد در میشیگان تیراندازی کرد که به 11 نفر تیراندازی کرد و چهار دانش آموز را کشت.
در روز جمعه، به نظر می‌رسد که سازمان‌های مجری قانون در سراسر کشور در واکنش به شایعات رسانه‌های اجتماعی حضور خود را در مدارس افزایش داده‌اند.
اداره پلیس بندر شمالی در فلوریدا گفت که به دلیل احتیاط فراوان، این اداره روز جمعه منابع بیشتری را در اختیار مدارس محلی قرار می دهد و والدین را تشویق می کند تا با کودکان در مورد جدی بودن تهدید صحبت کنند. حضور پلیس مشابهی در مدارس دولتی سینسیناتی انتظار می رفت.
اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای در توییتر از مردم خواست در صورت مشاهده تهدیدی علیه مدرسه‌ای با پلیس یا مقامات فدرال تماس بگیرند. این دفتر گفت: “تهدید را به اشتراک نگذارید یا ارسال نکنید.” “انجام این کار می تواند اطلاعات نادرست را منتشر کند و باعث وحشت شود.”
موج مشابهی از تعطیلی و افزایش حضور پلیس در مدارس در اواخر اکتبر، پس از گزارش مناطق مبهم از مشاهده تهدیدات مبهم در اسنپ چت و تیک تاک، وجود داشت.
جیلیان پترسون، استاد جرم‌شناسی و عدالت کیفری در دانشگاه هملین در سنت پل، مینه‌سوتا، و یکی از بنیان‌گذاران پروژه خشونت، یک مرکز تحقیقاتی که خشونت با اسلحه را مطالعه می‌کند، گفت: تهدید در رسانه‌های اجتماعی به‌ویژه برای مدارس پیچیده‌تر است، زیرا آنها ناشناس هستند و مشخص نیستند.
پیترسون گفت: “تعداد تهدیدات در دو هفته گذشته نجومی است و مدارس منابعی برای انجام این کار ندارند.” آنها نهادهای تحقیقی نیستند. آنها در تلاش برای آموزش کودکان هستند.»
او اضافه کرد: “اکثریت شوخی‌ها و حقه‌بازی‌ها هستند، اما شما هرگز نمی‌دانید که چه زمانی اینطور نیست و بنابراین باید تک تک آنها را جدی بگیرید.”
پترسون گفت که او همچنین نگران است که این نوع روند در سراسر کشور می تواند کسی را که به خشونت فکر می کند متقاعد کند تا بر اساس آن عمل کند.
متیو دفلم، استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه کارولینای جنوبی، گفت که هزینه‌های عاطفی و مالی پاسخ به تهدیدات، چه معتبر و چه غیر قابل اعتماد، «می‌تواند بسیار زیاد باشد».
او گفت اما مسئولان چاره ای جز پاسخگویی به نوعی ندارند.
“با توجه به اینکه تیراندازی در مدرسه اتفاق می افتد و در صورت وقوع صدمات زیادی را به همراه دارد، چگونه کسی می تواند تهدید بالقوه را جدی نگیرد؟” دفلم گفت. من فکر نمی‌کنم مقامات را به دلیل واکنش بیش از حد مقصر بدانیم، زیرا ما تا دیروقت نمی‌دانیم که حتی بیش از حد واکنش نشان می‌دهد و نه پیشگیرانه.»