برنامه زمستانی بایدن: برای تقویت کننده های کووید-19 فشار بیاورید اما محدودیت جدیدی در زندگی روزمره وجود ندارد

بتسدا: با پیش‌بینی افزایش تعداد موارد کووید-19 در زمستان امسال، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه از آمریکایی‌ها درخواست کرد که تقویت‌کننده‌های خود را دریافت کنند و از طرح او برای مقابله با نوع جدید Omicron از طریق در دسترس بودن گسترده‌تر واکسن‌ها و واکسن‌ها، اما بدون اصلی جدید، حمایت کنند. محدودیت در زندگی روزمره
بایدن می‌خواهد از بیمه‌گران خصوصی بخواهد هزینه آزمایش‌های کووید-19 در خانه را پوشش دهند و او در حال تشدید الزامات آزمایش برای افرادی است که وارد ایالات متحده می‌شوند، صرف نظر از وضعیت واکسیناسیون آنها. در حالی که برخی از کشورهای دیگر مرزهای خود را می‌بندند یا قرنطینه را دوباره برقرار می‌کنند، رئیس‌جمهور گفت در حال حاضر محدودیت‌های بیشتری را فراتر از توصیه‌اش مبنی بر استفاده آمریکایی‌ها در داخل خانه در مکان‌های عمومی اعمال نخواهد کرد.
بایدن در جریان بازدید از مؤسسه ملی بهداشت در حومه مریلند پس از یک جلسه توجیهی با مشاوران علمی گفت: «کارشناسان می‌گویند که موارد ابتلا به کووید-19 در هفته‌های آینده زمستان امسال افزایش خواهد یافت، بنابراین ما باید آماده باشیم».
او گفت که استراتژی جدیدش «شامل تعطیلی و قفل نمی‌شود» و به حمایت هر دو حزب امیدوار بود.
بایدن گفت: «برنامه من که امروز اعلام می‌کنم هیچ ضربه‌ای در مبارزه با کووید-19 نمی‌کشد، و این طرحی است که فکر می‌کنم باید ما را متحد کند».
چالش‌های قانونی الزامات واکسیناسیون یا آزمایش بایدن را برای کارگران در کارفرمایان بزرگ‌تر متوقف کرده است، و این باعث شده است که رئیس‌جمهور از کسب‌وکارها بخواهد دستورات خود را اعمال کنند تا شرکت‌ها بتوانند بدون شیوع بیماری باز بمانند.
دولت او استفاده گسترده از آمپول های تقویت کننده را به عنوان موثرترین ابزار برای مبارزه با کووید-19 در زمستان امسال تلقی کرده است. متخصصان پزشکی می‌گویند که تقویت‌کننده‌ها محافظت بهتر و پایدارتری از جمله در برابر انواع جدید ارائه می‌کنند.
چیزهای زیادی در مورد نوع omicron ناشناخته باقی مانده است، مانند اینکه آیا مسری تر است، افراد را به شدت بیمار می کند و می تواند واکسن ها را خنثی کند. مقامات روز پنجشنبه گفتند که دومین مورد از این نوع در ایالات متحده تایید شده است.
حدود 100 میلیون آمریکایی بر اساس سیاست فعلی ایالات متحده واجد شرایط دریافت تقویت کننده هستند و هر روز تعداد بیشتری واجد شرایط می شوند. مقامات بر این باورند که متقاعد کردن واکسینه‌شده برای دریافت دوز دیگر آسان‌تر از واکسینه کردن تقریباً 43 میلیون بزرگسال آمریکایی است که واکسن تزریق نکرده‌اند.
بایدن گفت: «حالا برو تقویت کننده خود را بیاور».
کاخ سفید گفت که سالمندان در جمعیتی هستند که بیشترین آسیب را در برابر ویروس دارند و مراکز خدمات مدیکر و مدیکر اخطاریه ای را برای تمام 63 میلیون ذینفع مدیکر ارسال می کند و آنها را تشویق به دریافت دوزهای تقویت کننده می کند. AARP با دولت در زمینه کمپین های آموزشی برای سالمندان همکاری خواهد کرد.
تاکنون حدود 42 میلیون آمریکایی، که حدود نیمی از آنها سالمندان هستند، دوز تقویت کننده دریافت کرده اند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری این هفته توصیه دوز تقویت کننده خود را برای پوشش همه آمریکایی های حداقل 18 سال، شش ماه پس از دومین دوز واکسن های mRNA آنها از فایزر یا مدرنا، گسترش داد.
بایدن گفت CDC در تلاش برای کاهش یا حذف الزامات قرنطینه فعلی برای کسانی که به طور کامل واکسینه نشده اند و در معرض ویروس قرار ندارند، دستورالعمل جدیدی برای مدارس ایجاد می کند. این می‌تواند شامل سیاست‌های «آزمون برای ماندن» باشد، که در آن افرادی که با افراد نزدیک در نظر گرفته می‌شوند می‌توانند به مدرسه بروند، اما ماسک بپوشند و تحت آزمایش‌های سریالی قرار بگیرند تا از دست دادن و اختلال یادگیری به حداقل برسد.
به گفته مقامات، قانونی که بیمه‌گران خصوصی تست‌های خانگی را تحت پوشش قرار می‌دهند در حال تدوین است و جزئیات آن باید بررسی شود.
افرادی که توسط Medicare و Medicaid بیمه شده اند واجد شرایط نخواهند بود، اما کاخ سفید گفت که 150 میلیون نفر با بیمه خصوصی دسترسی آسان تر و ارزان تری به تست های خانگی خواهند داشت. دولت اعلام کرد که 50 میلیون آزمایش کووید-19 را برای افراد مسن و سایر گروه‌های آسیب‌پذیر برای دریافت در مراکز سالمندان و سایت‌های اجتماعی رایگان می‌کند.
بایدن گفت که از آغاز هفته آینده، همه مسافرانی که به ایالات متحده می روند، صرف نظر از ملیت یا وضعیت واکسیناسیون، باید طی یک روز پس از سوار شدن به پرواز، مدرکی مبنی بر منفی بودن تست کووید-19 ارائه کنند. این در مقایسه با سه روز فعلی برای کسانی که واکسینه شده اند است. کاخ سفید گزینه های سخت تری مانند الزام آزمایش پس از ورود یا الزام به قرنطینه پس از ورود به ایالات متحده را کنار گذاشته است.
کاخ سفید هنوز اقدامی انجام نداده است که مسافران داخلی آمریکا را ملزم به واکسینه یا آزمایش کند. مقامات معتقدند چنین الزامی در دعوی قضایی غرق خواهد شد.
جن ساکی، سخنگوی مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت: «ما تصمیمات خود را بر اساس توصیه‌های کارشناسان بهداشتی و پزشکی، چه چیزی مؤثرتر است و چه چیزی می‌توانیم اجرا کنیم، استوار می‌کنیم».
کاخ سفید گفت، بایدن در حال تمدید دستورالعمل خود مبنی بر الزام استفاده از ماسک در هواپیماها و سایر وسایل حمل و نقل عمومی است که قرار بود در ژانویه منقضی شود، حداقل تا اواسط ماه مارس.
دولت به ایالت‌ها اطلاع می‌دهد که بیش از 60 تیم برای کمک به آن‌ها یا شهرداری‌هایشان در رسیدگی به افزایش موارد و کمبودهای بهداشت عمومی در فصل زمستان در دسترس دارد.