بریتانیا تعطیلات آخر هفته را برای گرامیداشت 70 سال سلطنت ملکه در نظر دارد

لندن: کاخ باکینگهام روز دوشنبه اعلام کرد که بریتانیا هفتادمین سال سلطنت ملکه الیزابت دوم را با رژه نظامی، مهمانی‌های محله و رقابت برای ایجاد دسر جدید برای جشن پلاتینیوم جشن می‌گیرد.
الیزابت در 6 فوریه اولین پادشاه بریتانیا خواهد شد که به مدت هفت دهه سلطنت می کند و جشن های بزرگداشت این سالگرد با رویدادهای آخر هفته چهار روزه از 2 تا 5 ژوئن به اوج خود می رسد. پس از اینکه پزشکان اخیراً به او توصیه کردند که بیشتر استراحت کند، بلافاصله مشخص نبود که ملکه 95 ساله در کدام رویدادها شرکت خواهد کرد.
آخر هفته، که شامل یک تعطیلات عمومی اضافی به افتخار ملکه است، در روز پنجشنبه 2 ژوئن، با رژه نظامی سالانه Trooping the Color که جشن تولد رسمی ملکه است، آغاز خواهد شد.
پس از آن در 3 ژوئن مراسم شکرگزاری به افتخار خدمات ملکه به بریتانیا، سایر قلمروهای او و کشورهای مشترک المنافع برگزار می شود.
به مناسبت تاج گذاری مرغ – معجونی از مرغ سرد، پودر کاری، سس مایونز و سایر موادی که در مهمانی های باغی که به نشانه صعود رسمی ملکه به تاج و تخت سرو می شود – از رقابت پودینگ پلاتینیوم برای ایجاد یک دسر جدید اختصاص داده شده به پادشاه حمایت می کند. .
این مسابقه برای ساکنان بریتانیا در سن 8 سالگی آزاد است و توسط شخصیت های آشپزی تلویزیونی مری بری و مونیکا گالتی به همراه مارک فلاناگان سرآشپز کاخ باکینگهام قضاوت خواهد شد. دستور پخت برنده قبل از تعطیلات آخر هفته جوبیلی منتشر خواهد شد تا بتواند بخشی از جشن ها باشد.
در حال حاضر حدود 1400 نفر برای میزبانی ناهارهای جوبیلی در 5 ژوئن ثبت نام کرده اند که رویدادهای شاخصی در لندن و پروژه Eden در کورنوال برگزار می شود. کاخ انتظار دارد حدود 200000 رویداد محله ای در سراسر بریتانیا برگزار شود.
آخر هفته با برگزاری مراسم تجلیل از خدمات پادشاه و 70 سال آینده به پایان خواهد رسید. کاخ گفت: رقصندگان، نوازندگان، پرسنل نظامی و کارگران کلیدی “داستان سلطنت ملکه” را روایت خواهند کرد، در حالی که کودکان تصویری از امیدها و آرزوهای خود برای این سیاره خلق خواهند کرد.