بریتانیا: دوره قرنطینه کووید از 10 به 7 روز کاهش یافت

لندن: دوره خود انزوا برای افرادی که آزمایش COVID-19 مثبت دارند در انگلیس از 10 روز به 7 روز برای کسانی که دو نتیجه آزمایش جریان جانبی منفی (LFT) را در روزهای ششم و هفتم از زمان شروع قرنطینه ارائه می دهند کاهش می یابد. ساجد جاوید وزیر بهداشت بریتانیا روز چهارشنبه اعلام کرد.
جاوید گفت که این تغییر با مشورت آژانس امنیت سلامت بریتانیا (UKHSA) انجام شده است و هدف آن کاهش اختلال در خدمات خط مقدم و سایر مشاغل است. طبق قوانین قبلی، افراد در صورت مثبت بودن تست کرونا، باید 10 روز کامل قرنطینه می شدند.
ما می خواهیم اختلال در زندگی روزمره مردم ناشی از بیماری همه گیر را کاهش دهیم، بنابراین امروز دوره قرنطینه خود را از 10 روز به 7 روز برای افرادی که در روز ششم و روز هفتم جریان جانبی انجام می دهند کاهش خواهیم داد. هر دو آزمایش منفی است.»
این تصمیم با توصیه پزشکان ما در UKHSA که با دقت به این موضوع نگاه کرده‌اند، اطلاع‌رسانی شده است و آنها از محافظتی که با ایجاد این تغییر ارائه می‌شود بسیار راحت هستند – به طوری که افراد می‌توانند پس از هفت روز قرنطینه را ترک کنند. این دو آزمایش جریان جانبی را انجام دادیم و نتایج منفی است – محافظتی که ارائه می دهد بسیار شبیه به 10 روز ایزوله بدون آزمایش است.
“البته، هرکسی که بعد از روز هفتم تحت این روش جدید ترک می کند، باید محتاط بماند، اما ما همچنین کاملاً واضح هستیم که بهترین راه برای محافظت از خود، عزیزانمان و جامعه ما این است که مطمئن شویم در صورت تمایل، تقویت می شوید.” وی افزود.
این تغییر به دنبال هشدارهایی است که نشان می‌دهد خدمات بهداشت ملی (NHS)، مراقبت‌های اجتماعی و سایر خدمات خط مقدم در بحبوحه افزایش مداوم نوع Omicron – که میزان آلودگی روزانه COVID-19 در بریتانیا را در روزهای اخیر به بیش از 90000 نفر رساند، کمبود شدیدی را دنبال می‌کنند.
دوره انزوا از 14 روز به 10 روز در دسامبر 2020 کاهش یافت زیرا نوع آلفا به سرعت در بخش هایی از بریتانیا گسترش یافت. اخیراً، ایزوله اجباری برای تماس‌های نزدیک واکسینه شده یک مورد مثبت COVID-19 در طول موج دلتا در سال جاری حذف شد و اکنون با LFT‌های روزانه جایگزین شده است.
اکثر مناطق بریتانیا از قوانین قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی مشابهی با درجات مختلف شدت قرنطینه پیروی می کنند.
روز سه‌شنبه، داونینگ استریت ویدئویی از بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا منتشر کرد تا تأیید کند که هیچ محدودیت بیشتری برای قرنطینه در سراسر انگلیس قبل از کریسمس در آخر هفته اعمال نخواهد شد. با این حال، او تاکید کرد که داده‌های Omicron به دقت بررسی شده است و دولت ممکن است مجبور شود هفته آینده محدودیت‌های سخت‌تری را پس از کریسمس اعمال کند.
او گفت: «آنچه که امشب می‌توانم بگویم این است که طبیعتاً نمی‌توانیم هیچ اقدام دیگری را بعد از کریسمس رد کنیم، و ما دائماً روی داده‌ها نظارت می‌کنیم – ما هر کاری که لازم باشد برای محافظت از سلامت عمومی انجام خواهیم داد.»
در همین حال، بریتانیا 90,629 مورد جدید دیگر کووید را در روز سه شنبه ثبت کرد که تنها اندکی از 91,743 روز قبل کاهش داشت. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اوج نوع Omicron در بریتانیا ممکن است در این هفته رخ دهد و انتظار دارند که عفونت ها به زودی افزایش یابد.