بریتانیا کووید: کافه‌ها و رستوران‌های لندن با نفوذ Omicron در کشور تعطیل شدند

در عوض، رستوران‌ها و مکان‌های دیگر تصمیم می‌گیرند به دلیل سیل رزروهای لغو شده و نگرانی در مورد سلامت کارکنان، چاره‌ای جز تعطیل کردن زودهنگام برای کریسمس ندارند.

فرهات دیریک، یکی از مالکان رستوران Mangal 2 در شرق لندن، گفت که تصمیم گرفت یک هفته زودتر از زمان برنامه ریزی شده تعطیل کند، زیرا رزروهای از دست رفته و “ابهام عمومی در هوا” وجود دارد.

دیریک به CNN Business گفت: «این روی روحیه کارکنان تأثیر می‌گذارد، و بر ما تأثیر می‌گذارد که درآمد معقولی را که می‌تواند این را توجیه کند، پیش‌بینی کنیم».

تعطیلی ها تهدید جدیدی برای اقتصاد و سردردی برای دولت است، تقریباً دو سال پس از همه گیری. آن‌ها نشان می‌دهند که وقتی موارد به اندازه کافی بالا باشد، با وجود خستگی گسترده همه‌گیر، مردم همچنان مایلند از بیرون رفتن خودداری کنند. در حالی که دولت از محدود کردن فعالیت های اجتماعی خودداری کرده است، کریس ویتی، افسر ارشد پزشکی انگلستان به مردم توصیه کرده است که با دیگران مخلوط نشوند مگر اینکه کاملاً ضروری باشد.

اما برخلاف موج‌های قبلی کووید، حمایت دولت از کسب‌وکارها کاهش یافته است و صنعت مهمان‌نوازی را در یک دوره حیاتی در رکود قرار داده است. گروه لابی UKHospitality تخمین می زند که اعضای آن یک چهارم سود سالانه خود را در کریسمس به دست می آورند.

کیت نیکولز، رئیس UKHospitality در بیانیه‌ای گفت: «در این دوره دسامبر برای کسب‌وکارهایی که زیر بار بدهی‌های ناشی از همه‌گیری سرسام‌آور بودند و با هزینه‌های فزاینده در سراسر جهان مواجه بودند، چیزهای زیادی متکی بود. “اگر اپراتورها نتوانند در ماه آینده تجارت سودآور داشته باشند، بسیاری از آنها به سادگی زنده نخواهند شد.”

‘قفل کردن توسط مخفیانه’

ریشی سوناک وزیر دارایی بریتانیا روز پنجشنبه سفر خود به ایالات متحده را به دلیل وخامت اوضاع در کشور متوقف کرد.

او به ریچارد کوئست از سی‌ان‌ان گفت: “من نگرانی‌های کسب‌وکارها را در حال حاضر با توجه به همه چیزهایی که می‌گذرد درک می‌کنم. به همین دلیل است که امروز با رهبران صنعت مهمان‌نوازی در تماس بودم، تیم من میزبان میزگردها بود و با آنها صحبت می‌کردم.” اما سوناک هیچ اشاره ای به حمایت از صنعت مهمان نوازی فراتر از اقدامات موجود مانند کاهش نرخ فروش و مالیات کسب و کار محلی ارائه نکرد.

سوناک: “من فکر می کنم مهم است همانطور که نخست وزیر اوایل امروز گفت، درک کنیم که وضعیت با آنچه قبلاً انجام داده ایم و با آن مواجه شده ایم بسیار متفاوت است. دولت به مردم نمی گوید که کارها را لغو کنند. این کارها را تعطیل نمی کند.” اضافه.

زمان بندی اوضاع را برای همه بدتر می کند. افرادی که برای شام یا نوشیدنی های بیرون برنامه ریزی کرده بودند، اکنون وثیقه می گذارند زیرا نمی خواهند کریسمس را بیمار یا در انزوا بگذرانند، نه با خانواده خود.

طبق داده‌های رزرو از OpenTable، رزروهای بریتانیا در روز سه‌شنبه 24 درصد و در روز چهارشنبه 22 درصد نسبت به سال 2019 کاهش یافت. در سطح جهانی، رزرو به ترتیب 18 و 15 درصد کاهش یافت.

کارکنانی که در مهمان نوازی کار می کنند نیز به همین ترتیب نگران هستند در مورد افزایش سطح عفونت در بین همکاران.

بش ردفورد، یکی از مالکان فورزا واین در جنوب لندن، گفت: “دلیل اصلی تیم بود. ما نمی خواستیم هیچ کس دیگری بیمار شود.”

او گفت که یکشنبه عصر، دو نفر در تیم 31 نفره وی مبتلا به ویروس کرونا بودند. تا صبح چهارشنبه، هشت نفر به آن مبتلا شده بودند – و ردفورد تصمیم گرفت که لازم است خطرات را برای بقیه کارکنان محدود کند. فورزا واین اعلام کرد که از چهارشنبه تا کریسمس بسته خواهد شد.

اقتصاد کابوس وار بریتانیا در دهه 1970 ممکن است در حال بازگشت باشد

رستوران ها تنها رستوران هایی نیستند که با مشکل مواجه هستند. در بیانیه ای که روز پنجشنبه منتشر شد، انجمن تئاتر لندن نسبت به “وضعیت چالش برانگیز” در سراسر کشور هشدار داد.

گروه صنعت «در حالی که فروش بلیت برای دوره کریسمس همچنان قوی است، لغو نمایش‌ها به دلیل بیماری بازیگران و خدمه – همراه با درخواست بازپرداخت و مبادله مخاطبان مرتبط با کووید – چشم‌انداز تیره‌تری را برای مکان‌ها در چند هفته مهم آینده ایجاد می‌کند.» گفت.

بریتانیا روز پنجشنبه بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را به 88376 گزارش داد، زیرا مقامات بهداشت عمومی هشدار می‌دهند که موارد نوع دلتا «تعداد نسبتاً ثابتی دارند» در حالی که Omicron «به سرعت در حال افزایش است». در لندن، این در حال حاضر سویه غالب است.

تاکنون، بوریس جانسون، نخست‌وزیر، از انتشار بیشتر برنامه‌ها اجتناب کرده است محدودیت‌های شدید، در عوض تشویق مردم به کار از خانه در صورت امکان، استفاده از ماسک و نیاز به اثبات واکسیناسیون یا آزمایش منفی کووید-۱۹ برای ورود به باشگاه‌ها و رویدادهای ورزشی بزرگ.

جانسون که حزبش اخیراً در انتخابات میان‌دوره‌ای شکست شوک‌آوری را متحمل شده است، پنجشنبه گفت که دولت بریتانیا به‌جای «قفل کردن مسائل» از مردم می‌خواهد «احتیاط کنند» و «در مورد فعالیت‌های خود در آستانه کریسمس فکر کنند».
اما او با انتقاد صنعت مهمان‌نوازی مواجه می‌شود که این رویکرد به معنای تحمیل یک “قفل کردن مخفیانه” است – این بار بدون هیچ گونه حمایت مالی.

دیریک از Mangal 2 گفت: “این یک ضربه بزرگ دیگر به صنعت با ارسال این سیگنال های ترکیبی است – با گفتن به مردم که بیرون غذا نخورند و همچنین هیچ تضمینی برای مشاغل ارائه نمی دهند.”

ضربه اقتصادی دیگر

پل دونوان، اقتصاددان ارشد در مدیریت ثروت جهانی UBS، گفت که این “فروپاشی داوطلبانه در سرگرمی ها و خدمات” قبل از کریسمس می تواند تأثیر عمده ای بر بهبود اقتصادی داشته باشد، که در حال حاضر متوقف شده بود. با افزایش تورم تولید ناخالص داخلی بریتانیا در ماه اکتبر تنها 0.1 درصد رشد کرد و تولید همچنان 0.5 درصد کمتر از سطح قبل از همه گیری بود.

دونوان گفت: «این بار هیچ کمکی از سوی دولت وجود ندارد، بنابراین تأثیری وجود دارد.

یک سوال بزرگ در کوتاه مدت این است که آیا رستوران هایی که تصمیم می گیرند زودتر از زمان برنامه ریزی شده تعطیل شوند، همچنان به کارکنان حقوق خواهند داد؟ دانوان گفت، در غیر این صورت، کارگران “به طور ناگهانی کاهش درآمد خواهند داشت.”

Mangal 2 هنوز در حال “به دنبال گزینه ها” است زیرا “آنچه از نظر اخلاقی درست است و همچنین از نظر مالی مفید است.” ردفورد گفت که حقوق کارکنان Forza Wine در این ماه پرداخت خواهد شد و پول نقد کافی برای اطمینان از پرداخت آنها در ژانویه و فوریه وجود دارد. با این حال، پس از آن، چشم انداز مبهم می شود.

دانوان گفت، در نهایت، بزرگی ضربه اقتصادی تا حد زیادی به مدت زمانی که مردم هزینه‌های خود را در خانه متمرکز می‌کنند، به جای فعالیت‌هایی مانند صرف غذا در بیرون، بستگی دارد. این هم به گام هایی که دولت برمی دارد و هم به سیر ویروس بستگی دارد.

او گفت که خبر خوب این است که مشاغل قبلاً این کار را انجام داده اند و فرآیندهایی برای فروش مواد غذایی و تحویل کیت های غذا دارند. اگر آنها نیاز به رفتن دوباره به این مسیر داشته باشند، رستوران ها و میخانه ها تنظیمات کمتری خواهند داشت هزینه ها

اما در حال حاضر – با افزایش سرسام آور موارد ابتلا به ویروس کرونا، و فصل تعطیلات دیگری که به دلیل بیماری همه گیر خراب شده است – حال و هوای ناخوشایند است.

ردفورد که قصد داشت دو مکان جدید را در سال 2022 افتتاح کند، گفت: “مردم واقعاً می‌ترسند.”

– Walé Azeez گزارش ارائه کرد.