بریتیش ایرویز: قطعی فناوری اطلاعات بریتیش ایرویز منجر به لغو بیشتر پروازها می شود

بریتیش ایرویز مجبور به لغو بیشتر پروازهای کوتاه‌مدت خود از هیترو در روز جمعه به دلیل قطعی کامپیوتری شد که بخش‌هایی از خدماتش را در روز پنج‌شنبه از کار انداخت، درست زمانی که مسافران بریتانیا برای یکی از شلوغ‌ترین دوره‌های سفر با تعطیلات نیم‌ترم مدرسه آماده می‌شوند. آخر هفته تمدید شد
این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در حالی که اکثریت قریب به اتفاق پروازهای ما امروز به فعالیت خود ادامه می‌دهند، ما برخی از پروازهای کوتاه‌مدت خود از هیترو را به دلیل اثر ضربه‌ای یک مشکل فنی که دیروز تجربه کردیم، لغو کرده‌ایم».
بریتیش ایرویز تعداد پروازهای لغو شده را مشخص نکرد. به گفته سایت ردیابی پرواز FlightAware، این شرکت 128 سرویس را در روز پنجشنبه و 35 سرویس دیگر را در روز جمعه لغو کرد. فرودگاه هیترو، جایی که بریتیش ایرویز در آن مستقر است، در توییتر گفت که مشکلات فنی بر برخی پروازهای خروجی و ورودی تأثیر می گذارد.
این اختلالات درست زمانی رخ می دهد که مسافران در سراسر اروپا برای یکی از بزرگترین تعطیلات آخر هفته سفر آماده می شوند و بسیاری از کشورها از تعطیلات رسمی در روز دوشنبه برخوردار هستند. شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها گفته‌اند نسبت به یک سال پیش، زمانی که پس از شیوع بیماری همه‌گیر صنعت را تحت تأثیر قرار داد و منجر به لغو هزاران پرواز، بارهای نابجا و صف‌های طولانی در فرودگاه‌های هیترو شد، آمادگی بیشتری برای مقابله با افزایش شدید رزرو دارند. به آمستردام به فرانکفورت.
مسافران در رسانه های اجتماعی از زمان انتظار طولانی برای رسیدن به نمایندگان خدمات مشتری و تنها اجازه رزرو پرواز جایگزین 36 ساعت پس از پرواز اولیه شکایت کردند.