بسیاری در بریتانیا ممکن است کریسمس را بدون شراب و مشروب سپری کنند

این هشدار در نامه ای توسط انجمن تجارت شراب و الکل بریتانیا (WTSA) به گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل بریتانیا ارسال شد. این توسط 48 عضو انجمن صنعت، از جمله تولید کنندگان شامپاین و کنیاک Moet Hennessy، متعلق به LVMH (LVMHF)، و لوران-پریر.

“این یک موضوع فوری برای مشاغل ما است و ضروری است [the UK] دولت اقدامات فوری را برای کمک به کاهش تأثیر بحران کمبود راننده قبل از دوره کریسمس انجام می دهد.”

این صنعت برای مسیریابی بهتر بار از بنادر و همچنین به‌روزرسانی‌های منظم‌تر از سوی دولت در مورد سرعت پردازش تست‌ها و گواهینامه‌های رانندگی وسایل نقلیه کالای سنگین (HGV) کمک می‌خواهد.

همچنین از دولت خواست تا یک سال دیگر تمدید کند برنامه ویزای موقت که به رانندگان خارج از کشور اجازه می دهد تا در طولانی مدت کمبودها را برطرف کنند. این برنامه سه ماهه قرار است در 28 فوریه سال آینده به پایان برسد.

مایلز بیل، مدیر اجرایی WSTA در بیانیه ای گفت: «ما در حال حاضر شاهد تاخیرهای عمده در زمان تحویل شراب و مشروبات الکلی هستیم که باعث افزایش هزینه ها و محدود کردن دامنه محصولات در دسترس برای مصرف کنندگان بریتانیایی می شود.

بر اساس تحقیقات پارلمان بریتانیا، در سال 2019، 54 درصد از بزرگسالان در انگلیس گزارش کردند که حداقل یک بار در هفته الکل می نوشند.

بریتانیا بررسی های مرزی برگزیت را به تعویق انداخت زیرا صنایع غذایی نسبت به کمبود دائمی هشدار می دهد

انجمن صنعت نوشیدنی گفت که واردات شراب و مشروبات الکلی برای برخی از اعضایش پنج برابر بیشتر از یک سال گذشته طول می کشد. همچنین گفت: افزایش هزینه ها حمل و نقل باری که مجبور به پرداخت بیشتر برای رانندگان کمیاب هستند، به واردکنندگان منتقل شده است.

اد بیکر، مدیر عامل توزیع کننده شراب Kingsland Drinks، گفت که شرکت او سالانه حدود 185 میلیون بطری شراب را پر می کند که برابر با “حدود یک بطری از هر هشت بطری” نوشیدنی در بریتانیا است.

عقب ماندگی از او در بیانیه ای گفت که تحویل به این معنی است که فضاهای کانتینری در هاب های ریلی تقاضای بالایی دارند.

ما معمولاً انتظار داریم 80 تا 100 فضای مخزن داشته باشیم، اما در حال حاضر می‌توانیم 10 تا 20 فضای مخزن داشته باشیم. بیکر گفت.

دولت بریتانیا در بیانیه ای اعلام کرد که انتظار ندارد در کریسمس امسال اختلالی در عرضه الکل ایجاد شود.

سخنگوی دولت گفت: «دولت برای مقابله با چالش‌های زنجیره‌های تامین ما که به دلیل فشارهای جهانی از جمله همه‌گیری و کمبود بین‌المللی رانندگان HGV ایجاد شده‌اند، به سرعت عمل کرد».

کمبود رانندگان کامیون در اوایل سال جاری باعث بحران سوخت شد، به طوری که بسیاری از پمپ بنزین‌ها بسته شدند و صف‌های طولانی در آنهایی که به اندازه کافی خوش شانس بودند، سوخت را دریافت کردند. در ماه سپتامبر، دولت بریتانیا تانکرهای سوخت ارتش را برای رفع شکاف های عرضه سوخت مستقر کرد.
سوپرمارکت ها نیز ماه هاست که با مشکل مواجه شده اند در بحبوحه بحران زنجیره تامین ناشی از بیماری همه گیر و کمبود کارگر که بخشی از آن ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا است، قفسه های خود را کاملاً انبار نگه دارند.

برخی از کارگران اتحادیه اروپا پس از برگزیت ترک کردند و مزارع، کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی و شرکت‌های حمل و نقل دیگر نمی‌توانند از اتحادیه اروپا به دلیل قوانین مهاجرتی جدید بریتانیا استخدام کنند.

دولت 5000 ویزای موقت برای رانندگان خارجی صادر کرد، اما انجمن حمل و نقل جاده ای بریتانیا اعلام کرده است که بریتانیا به 100000 راننده دیگر برای برآورده کردن تقاضا نیاز دارد.

کشاورزان، بانکداران، خرده‌فروشان، شرکت‌های لجستیک و رستوران‌داران، همگی در ماه‌های اخیر به دولت هشدار داده‌اند که قوانین سخت‌گیرانه‌تر مهاجرتی که پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا وضع شده است، یافتن کارگر و ادامه کسب‌وکارشان را برای آنها دشوار می‌کند.