بلینکن: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده می گوید: ایالات متحده در حال کار بر روی سندرم هاوانا پس از بیماری دیپلمات ها در پاریس، ژنو است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه پس از گزارش بیماری دیپلمات‌های آمریکایی در پاریس و ژنو، در مصاحبه‌ای گفت: ایالات متحده هنوز نمی‌داند بیماری معروف به سندرم هاوانا چیست و چه کسی مسئول آن است.
بلینکن گفت که کل دولت فدرال در تلاش است تا به این بیماری که حدود 200 دیپلمات، مقامات و اعضای خانواده آمریکایی را در خارج از کشور مبتلا کرده است، رسیدگی کند.
بلینکن در مصاحبه ای با MSNBC گفت: «تا به امروز، ما دقیقاً نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است و دقیقاً نمی دانیم که چه کسی مسئول است.
روزنامه وال استریت ژورنال روز پنجشنبه گزارش داد که در میان مقاماتی که در مأموریت های دیپلماتیک ایالات متحده در پاریس و ژنو خدمت می کنند، جایی که ایالات متحده و روسیه روز دوشنبه در مورد افزایش نیروهای مسکو در نزدیکی مرز اوکراین گفتگوهای امنیتی داشتند، گزارش داد.
بلینکن گفت که ایالات متحده این بیماری ها را با روس ها مطرح کرده است، اما هنوز نمی تواند تعیین کند که چه کسی مسئول این کار است.
این بیماری مرموز علائمی از جمله میگرن، حالت تهوع، ضعف حافظه و سرگیجه را به همراه دارد. اولین بار در سال 2016 در میان مقامات آمریکایی در پایتخت کوبا گزارش شد.
بلینکن گفت که با کارمندان وزارت امور خارجه در سرتاسر جهان ملاقات کرده است که این بیماری ها را توصیف کرده اند و چگونه این حوادث زندگی آنها را مختل کرده است.
او گفت: «در ذهن من شکی نیست که مردم به طور مستقیم و قدرتمند تحت تأثیر قرار گرفته اند.
“ما در سراسر دولت اضافه کار می کنیم تا به آنچه که رخ داده است برسیم، چه کسی مسئول است. و در عین حال مطمئن شویم که از هر کسی که آسیب دیده است مراقبت می کنیم و از همه مردم خود به بهترین شکل ممکن محافظت می کنیم. توانایی.”