بمبی که پلیس پاکستان را در جنوب غربی هدف قرار داد، 4 کشته و 18 زخمی بر جای گذاشت

کویتهیک سخنگوی دولت گفت: یک بمب کنار جاده ای که روز دوشنبه یک خودروی پلیس را در ناآرام جنوب غربی پاکستان هدف قرار داد، دست کم چهار نفر را کشت و 18 نفر دیگر را زخمی کرد که اکثراً عابران پیاده بودند.
این حمله در کویته، پایتخت این کشور رخ داد بلوچستان بابر یوسف زی، سخنگوی حکومت استانی، گفت که استان. او گفت که کشته شدگان شامل دو پولیس و دو غیرنظامی است.
ارتش آزادیبخش بلوچستان غیرقانونی در بیانیه ای مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. BLA که در سال 2019 توسط ایالات متحده به عنوان یک گروه تروریستی معرفی شد، گفت که جنگنده‌های آن خودروی یک افسر پلیس را که پشت دستگیری اعضای این گروه بود، هدف قرار دادند.
اگرچه چنین حملاتی رایج است، اما طالبان پاکستانی نیز از نوامبر، زمانی که آتش بس چند ماهه با دولت را پایان دادند، حملات خود را به سربازان و پلیس در سراسر پاکستان افزایش داده اند.
پاکستان همچنین بیش از یک دهه است که با شورش در بلوچستان مبارزه می کند و جدایی طلبان در این استان خواستار خودمختاری کامل یا سهم بیشتر از منابع گاز و معدنی استان هستند.
حمله روز دوشنبه در کویته چند روز پس از آن صورت گرفت که پاکستان اعلام کرد که سازمان اطلاعاتی ارشد این کشور گلزار امام را که به نام شامبی نیز شناخته می شود، دستگیر کرده است و بنیانگذار و رهبر شبه نظامیان گروه ممنوعه دیگری به نام ارتش ملی گرای بلوچ بود. BNA یک گروه چتر برای شورشیان بلوچ است که پس از ادغام دو گروه اصلی شورشی ایجاد شد: ارتش جمهوری خواه بلوچ و ارتش متحد بلوچ.
شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و عبدالقدوس بیزنجو، وزیر بلوچستان در بیانیه های جداگانه ای این حمله را محکوم کردند. آنها از مقامات خواستند تا بهترین مراقبت های پزشکی را به مجروحان ارائه دهند.
طالبان پاکستانی که به تحریک طالبان پاکستان معروف هستند، قبلاً مسئولیت چنین حملاتی را در بلوچستان و جاهای دیگر بر عهده گرفته بودند. این گروه شبه‌نظامی جدا از طالبان افغانستان است، اما با آنها متحد است.
حمله اخیر یک روز پس از تیراندازی تحریک طالبان پاکستان به دو افسر پلیس در کویته صورت گرفت. یکی از مهاجمان نیز در اثر تیراندازی پلیس پس از حمله یکشنبه شب در شهر کشته شد.