“بمب شات” در منوی دیدار رهبران ژاپن و کره برای تقویت روابط

سئول: رهبران کره جنوبی و ژاپن پس از بحث در مورد امنیت و فناوری، قصد دارند نوشیدنی را که به طور سنتی در کره برای تقویت دوستی می ریزند، رها کنند.
رئیس جمهور کره جنوبی یون سوک یول در حال آماده شدن برای به اشتراک گذاشتن “شات بمب” با نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا در یک شام معمولی در روز یکشنبه است. این معجون، ترکیبی از آبجو با سوجو روح ملی کره جنوبی، یک عنصر اصلی در آن است K-درام و در بین همکاران و دوستان.
این وعده غذایی بخشی از یک اجلاس رسمی دو روزه در سئول – اولین اجلاس در 12 سال گذشته – با هدف تقویت روابط بین متحدان ایالات متحده است. این دیدار که به عنوان فرصتی برای احیای دیپلماسی شاتل در نظر گرفته می شود، پیش از نشست سه جانبه بین ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن در جریان نشست گروه هفت در هیروشیما در اواخر این ماه انجام می شود.
شام آرام در اقامتگاه ریاست جمهوری یون در سئول، غذاهای کره ای را به نمایش می گذارد. به گفته افراد آشنا، یون قصد دارد گوشت کبابی زغالی سرو کند. شراب برنج کره‌ای که چئونگجو نام دارد، در طول وعده غذایی عرضه می‌شود و مقامات بلندپایه حزب قدرت مردمی یون پیشنهاد می‌کنند که شلیک‌های بمب «به احتمال زیاد» بعد از آن انجام شود.
آخرین چنین نشستی در اکتبر 2011 بود، زمانی که یوشیهیکو نودا، نخست وزیر وقت ژاپن برای دیدار با رئیس جمهور لی میونگ باک از کره جنوبی بازدید کرد. در آن زمان، دنده‌های کوتاه گوشت گاو، سوجو و شراب برنج در منوی رستورانی در منطقه گانگنام بود.
نشست دوجانبه بخشی از تلاش گسترده تر برای احیای روابط آسیب دیده از اختلافات در سال های اخیر است. این اصطکاک برای کاخ سفید دردسرهایی ایجاد کرد که می‌خواهد دو کشور یک جبهه متحد علیه کره شمالی تشکیل دهند.
پس از اینکه ژاپن کره ای ها را مجبور به کار در معادن و کارخانه های ژاپنی طی سال های 1910-1945 استعماری بر شبه جزیره کرد، شکاف سیاسی ناشی از پرسش های مربوط به غرامت عادلانه است. این رابطه در سال 2019 بدتر شد، زمانی که ژاپن کره جنوبی را از فهرست تجارت ترجیحی خود حذف کرد و منجر به اقدام متقابل شد.
ماه گذشته، کره جنوبی ژاپن را دوباره به “لیست سفید” شرکای تجاری خود اضافه کرد و ژاپن نیز بعداً اعلام کرد که این کار را انجام خواهد داد.
اوایل امروز، خبرگزاری رسمی کره شمالی حملات خود به یون را به دلیل سیاست های طرفدار آمریکا از سر گرفت و پس از سفر اخیر رهبر کره شمالی به واشنگتن، آنها را افراطی و افراطی خواند.