بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفری تاریخی به امارات

اورشلیم: دفتر وی در اولین سفر رسمی نخست وزیر این کشور از زمان برقراری روابط دیپلماتیک در سال گذشته، اعلام کرد که نفتالی بنت اسرائیل روز یکشنبه عازم امارات متحده عربی می شود.
دفتر بنت اعلام کرد، بنت روز دوشنبه با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی دیدار کرد تا درباره «تعمیق روابط بین اسرائیل و امارات، به‌ویژه مسائل اقتصادی و منطقه‌ای» گفتگو کند.
در بیانیه این سازمان آمده است: «این اولین سفر رسمی نخست وزیر اسرائیل به امارات است.
امارات متحده عربی سال گذشته پس از همسایگانش مصر و اردن، سومین کشور عربی بود که با اسرائیل روابط دیپلماتیک کامل برقرار کرد.
سپس بحرین و مراکش به عنوان بخشی از مجموعه ای از معاملات با میانجیگری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، دنبال شدند. سودان همچنین با عادی سازی روابط با اسرائیل بر اساس پیمان های معروف به پیمان ابراهیم موافقت کرد، اما روابط کامل هنوز محقق نشده است.
توافق آبراهام توسط بنیامین نتانیاهو، سلف بنت مورد مذاکره قرار گرفت و گفت که این قراردادها به اسرائیل متحدان منطقه‌ای جدید در برابر دشمن سرسختش ایران و تقویت تلاش‌های دیپلماتیک این کشور برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به تسلیحات هسته‌ای کمک می‌کند.
سفر بنت در حالی صورت می‌گیرد که ایران و قدرت‌های جهانی مذاکرات خود را درباره توافق هسته‌ای سال 2015 از سر گرفته‌اند که به ایران پیشنهاد کاهش تحریم‌ها در ازای محدود کردن برنامه هسته‌ای این کشور را داده بود.
ایران می گوید برنامه هسته ای اش ماهیت غیرنظامی دارد.
ترامپ در سال 2018 به طور یکجانبه آمریکا را از توافق هسته ای خارج کرد و تحریم ها علیه ایران را تشدید کرد.
اکنون هدف از مذاکرات وین بازگرداندن ایالات متحده به توافق و بازگرداندن ایران به پایبندی کامل به تعهداتش است.
بنت خواستار توقف مذاکرات وین شده و تهران را به “باج‌خواهی هسته‌ای” متهم کرده و گفته است که از هرگونه درآمد حاصل از کاهش تحریم‌ها برای تقویت زرادخانه نظامی که می‌تواند به اسرائیل آسیب برساند، استفاده خواهد کرد.
شیخ تحنون بن زاید آل نهیان، مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی، اوایل ماه جاری به ایران سفر کرد.
این اولین سفر در نوع خود از زمان کاهش سطح روابط دو کشور در سال 2016 بود.
از زمان امضای توافق نامه ابراهیم، ​​اسرائیل و امارات متحده عربی مجموعه ای از قراردادها را در زمینه همکاری های اقتصادی و تجاری امضا کرده اند.
در ماه نوامبر، پس از بازدید فرماندهان نیروی هوایی امارات و اسرائیل از کشورهای یکدیگر، Elbit Systems، سازنده تسلیحات اسرائیلی، سرمایه گذاری جدیدی را در امارات آغاز کرد.
توافقات ابراهیم به شدت توسط فلسطینی ها محکوم شد، زیرا آنها با چند دهه اجماع اتحادیه عرب علیه به رسمیت شناختن اسرائیل تا زمان امضای صلحی که برای ایجاد یک کشور فلسطینی با پایتختی در اورشلیم شرقی امضا شد، شکست خورد.
در حالی که بنت اولین نخست وزیر اسرائیل است که از امارات بازدید می کند، یایر لاپید، وزیر امور خارجه وی در ماه ژوئن از آنجا بازدید کرد و یک سفارت در ابوظبی و یک کنسولگری در دبی افتتاح کرد، در حالی که امارات متحده عربی سفارت خود را در تل آویو تأسیس کرد.