بندر گوادر: پاکستان، چین متعهد شدند از پتانسیل کامل بندر استراتژیک گوادر استفاده کنند

اسلام آباد: پاکستان و چین، متحدان در هر شرایط جوی، توافق کرده اند که از پتانسیل کامل بندر استراتژیک گوادر در استان بلوچستان استفاده کنند، پروژه ای بزرگ تحت CPEC که به غول کمونیست گشایش به دریای عرب می دهد. جمعه.
CPEC پروژه شاخص طرح بلندپروازانه 60 میلیارد دلاری کمربند و جاده (BRI) چین است و استان سین کیانگ چین را به بندر گوادر پاکستان در استان بلوچستان متصل می کند.
روزنامه داون گزارش داد که تصمیم برای بهره برداری کامل از پتانسیل بندر گوادر در جریان دیدار مقامات پاکستانی و چینی در روز پنجشنبه از طریق لینک ویدیویی گرفته شد.
در ششمین جلسه کارگروه مشترک گوادر، اجرای پروژه‌های کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) در گوادر مورد بررسی قرار گرفت و همچنین در مورد اقدامات آتی در زمینه توسعه شهر گوادر، بندر و منطقه آزاد بحث و تبادل نظر شد. .
دو طرف پیشرفت‌های حاصل شده در پروژه‌های مختلف از جمله عملیاتی‌سازی کامل بندر گوادر و گنجاندن آن در مسیر تجارت ترانزیتی افغانستان را بررسی کردند و متعهد شدند که تلاش‌ها را برای بهره‌گیری از پتانسیل کامل بندر گوادر مضاعف کنند.
در این گزارش همچنین به تکمیل پروژه فاز 1 منطقه آزاد گوادر و آغاز کار در فاز دوم بزرگتر به مساحت 2221 هکتار اشاره شد.
CPEC مجموعه ای از پروژه های زیربنایی و دیگر پروژه های در دست ساخت در سراسر پاکستان از سال 2013 است. ارزش اولیه این پروژه ها 46 میلیارد دلار بوده است، ارزش این پروژه ها تا سال 2017 به 62 میلیارد دلار رسیده است.
هند به چین نسبت به CPEC اعتراض کرده است زیرا از طریق کشمیر تحت اشغال پاکستان (PoK) وضع شده است.