بنزین، رمان‌نویس، ترامپولینیست کابینه پس از مرکل

برلین: اولاف شولز، که در آستانه جانشینی آنگلا مرکل است و پس از 16 سال به عنوان صدراعظم آلمان از سیاست کناره گیری می کند، تیمی از یاران عجیب و غریب را برای تقسیم قدرت در رأس دولت چپ میانه خود گرد هم آورده است.
ائتلاف سوسیال دموکرات های شولز با سبزها بوم شناس و دموکرات های آزاد طرفدار تجارت (FDP) رهبران اغلب مخالف ایدئولوژیک احزاب کوچکتر را در مشاغل محوری قرار می دهد.
در اینجا نگاهی می اندازیم که وزرای ارشد چه کسانی خواهند بود و چه انتظاراتی می توان از آنها داشت.
کریستین لیندنر، رهبر FDP، مدعی سبد سرمایه گذاری ارزنده در دولت آینده شده است.
لیندنر به خاطر کت و شلوارهای تیز و چنگ زدن محکم بر چرخ حزبش که پس از هشت سال در بیابان به قدرت بازگشت، شهرت دارد.
این مرد 42 ساله که سریع صحبت می کند، سال هاست که برای این کار تلاش می کند و در لحظه ای حیاتی برای اقتصاد آلمان مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت.
عاشق خودروهای قدیمی، که علایق خود را در خارج از سیاست در وب سایت خود به عنوان “هر چیزی که می توان با بنزین پر کرد” فهرست می کرد، باید بر برنامه سرمایه گذاری سبز گسترده ای که توسط ائتلاف جدید توافق شده بود نظارت کند.
اشتیاق لیندنر به نظم و انضباط مالی سختگیرانه و تمایل او به اینکه تجارت، نه دولت، رهبری انرژی های تجدیدپذیر را به دست بگیرد، او را به متحد طبیعی سوسیال دموکرات ها (SPD) و سبزها تبدیل نمی کند.
در مقابل پس‌زمینه تورم فزاینده، آغوش سخت حزب او از بودجه‌های متعادل می‌تواند لیندنر را که اخیراً نامزد کرده بود، در مسیر برخورد با اعضای چپ‌گراتر دولت قرار دهد.
رابرت هابک، که رهبری یک ابروزارت جدید برای اقلیم در دولت آینده را بر عهده خواهد داشت، یکی از رهبران سبزهای شهری است که به تبدیل حزب به یک نیروی انتخاباتی بزرگ کمک کرد.
این فیلسوف 52 ساله که چندین رمان را با همکاری همسرش منتشر کرده است، از جذابیت زبانی آرام خود به عنوان جذابیتی قدرتمند برای لباس بوم شناس استفاده کرده است.
هابک برای مدت طولانی به عنوان وزیر دارایی احتمالی شناخته می شد، اما او در یک مسابقه طناب کشی به لیندنر شکست خورد.
اما او یک جایزه تسلی بخش جذاب را به دست آورده است – یک مرکز جدید قدرت که قدرت را برای اقتصاد، حفاظت از آب و هوا و سیاست انرژی ترکیب می کند. هابک همچنین معاون صدراعظم شولز خواهد بود.
هابک در آستانه انتخابات عمومی سپتامبر که در آن سبزها سوم شدند، اصرار داشت: «ما در اینجا درباره لحظه ای برای تغییر مسیر تاریخ صحبت می کنیم.
او در ماه آوریل زمانی که به عنوان یکی از اعضای برجسته دوگانه رهبری سبزها، به نفع شریک زن جوانتر خود در قدرت، آنالنا بائربوک، به عنوان اولین نامزد این حزب برای صدراعظم، کنار رفت، خبرساز شد.
زمانی که پیشنهاد او برای تصدی پست برتر به دلیل رسوایی سرقت ادبی و پرداخت پاداش مشکوک با مشکل مواجه شد، هابک نشان داد وفاداری خود را نشان می‌دهد، حتی زمانی که کارشناسان می‌پرسیدند که آیا او بهتر از این پرچمدار نبود.
اما پدر چهار فرزند اجازه داد که جاه طلبی خود در جریان چانه زنی های پس از انتخابات بدرخشد و برجسته ترین وزارت سبزها را در کابینه تصاحب کند.
آنالنا بائربوک به عنوان یک ترامپولینیست برنده مدال، عادت به هدف گیری بالا دارد.
اگرچه این زن 40 ساله در تلاش برای ربودن تاج مرکل و تبدیل شدن به اولین صدراعظم سبز آلمان شکست خورد، اما کارشناس حقوق بین الملل قرار است اولین وزیر امور خارجه زن این کشور شود.
بائربوک متعهد شده است که حقوق بشر را در مرکز دیپلماسی آلمان قرار دهد و قول مساعدت سخت‌تر را برای روسیه و چین پس از عمل‌گرایی تجارت محور سال‌های مرکل داد.
تقریباً از آغاز مبارزات انتخاباتی دشوار خود، بارباک با یک سری اشتباهات، انتظارات بزرگ را ناامید کرد.
اما اجرای مناظره تلویزیونی صیقلی که به دنبال آن امتیاز بی سابقه 15 درصدی برای سبزها در روز انتخابات به دست آمد، بارباک را در جایگاه مناسبی برای ادعای یک پست برجسته قرار داد.
این وکیل مادر دو فرزند و آموزش دیده فردی سریع و مصمم و با توجه دقیق به جزئیات سیاست توصیف می شود.
یک منبع حزبی به روزنامه Handelsblatt گفت: «او تا زمانی که واقعاً موضوعی را درک نکرده باشد به سؤالات خود ادامه می دهد. او را فریب نمی دهند.
بائربوک که در مزرعه ای در نزدیکی هانوفر بزرگ شده بود، زمانی که والدینش او را به تظاهرات ضد هسته ای در دهه 1980 بردند، طعم اولیه سیاست را چشید، جنبشی که باعث ایجاد حزب سبز شد.
باربوک در نوجوانی در مسابقات ترامپولین شرکت کرد و سه مدال برنز در مسابقات قهرمانی آلمان کسب کرد. او گفت که این ورزش به او آموخت که “شجاع” باشد.