بنگلادش: بنگلادش مشتاق همکاری با هند برای تحقق بخشیدن به دیدگاه مشترک برای ساختن منطقه صلح آمیز و مرفه است: نخست وزیر حسنا

شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش روز چهارشنبه در حالی که به همتای هندی خود نارندرا مودی و مردم هند به مناسبت هفتاد و سومین روز جمهوری این کشور تبریک گفت، گفت: بنگلادش مایل است با هند در جهت تحقق چشم انداز مشترک ایجاد یک منطقه صلح آمیز و مرفه همکاری کند. .
حسینا در نامه‌ای به مودی گفت که سال 2021 برای روابط بنگلادش و هند سالی «تاریخی» بود که با جشن‌هایی از رویدادهای «عصرانه» و تعاملات در بالاترین سطوح مشخص شد.
او گفت: “از طرف دولت و مردم بنگلادش و از طرف خودم، صمیمانه ترین آرزوها و تبریک های صمیمانه را به شما و مردم هند به مناسبت روز جمهوری هند ارسال می کنم.”
حسینه گفت که پیوندهای منحصر به فرد دوستی، همکاری و اعتماد نزدیک بین دو کشور در سال های اخیر شکوفا شده و از قدرت به قوت خود افزایش یافته است.
او گفت که بسیاری از مرزهای جدید همکاری در کنار تمام زمینه های سنتی، به ویژه در طول همه گیری کووید-19 شناسایی شده است.
او گفت: “ما مشتاقانه منتظر همکاری با هند در پنجاه سال آینده و فراتر از آن هستیم تا دیدگاه مشترک ایجاد یک منطقه صلح آمیز و مرفه را محقق کنیم.”
حسینا گفت که “خوشبختانه” سفر مودی به داکا در ماه مارس سال گذشته را به یاد آورد تا به جشن های سالگرد طلایی استقلال بنگلادش، صدمین سالگرد تولد پدر ملت بانگابندو شیخ مجیب الرحمن و 50 سال از برقراری روابط دیپلماتیک بین بنگلادش و بنگلادش بپیوندد. هندوستان
وی در این نامه نوشت: «حضور کریمانه شما در این مناسبت‌ها شور و نشاط مضاعفی بر جشن‌ها افزود و به ما این امکان را داد که روابط عالی دوجانبه خود را که با خوشحالی بین دو کشور ما وجود دارد، بیشتر تحکیم کنیم.»
حسینا گفت که با قدردانی از حمایت دولت و مردم هند در طول جنگ آزادیبخش بنگلادش در سال 1971 یاد کرد و گفت که این پایه و اساس “روابط منحصر به فرد ما” است.
حسینه نوشت: «جشن مشترک «مویتری دیبوش» در 6 دسامبر در سراسر جهان برگزار شد، روزی که هند بنگلادش را به عنوان یک کشور مستقل و مستقل در سال 1971 به رسمیت شناخت، این رابطه ویژه را پیش بینی کرد.