بن بست کنیسه تگزاس: به گفته پلیس، 2 مرد در بریتانیا به عنوان بخشی از تحقیقات دستگیر شدند

این افراد برای بازجویی در بازداشت باقی ماندند، زیرا بازرسان ضد تروریسم بریتانیا از مقامات ایالات متحده برای تحقیق در مورد این حادثه که جوامع یهودی آمریکایی را به خطر انداخته حمایت می کنند. این دفتر گفته است که FBI در حال بررسی بن بست روز شنبه به عنوان “یک موضوع مرتبط با تروریسم است که در آن جامعه یهودی هدف قرار گرفته است.”
جزئیات جدیدی درباره رفتار گروگان‌گیر در روزهای قبل از بن‌بست کنیسه تگزاس آشکار می‌شود
اف‌بی‌آی مالک فیصل اکرم، یک تبعه بریتانیایی را به‌عنوان فردی که چهار نفر را در کنیسه‌ای در کالی‌ویل، تگزاس در یک بن‌بست 11 ساعته گروگان گرفت، شناسایی کرد. یک تیم FBI پس از آزادی یک گروگان و فرار سه گروگان، اکرم را کشت.

کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی، روز پنجشنبه گفت که آژانس با گروگان‌گیری به‌عنوان «اقدام تروریستی» برخورد می‌کند و «تهدیدهای پایدار علیه جامعه یهودی» در سراسر کشور همچنان «از بالاترین اولویت‌های ما» برای آژانس است.

وی در یک رویداد مجازی به میزبانی لیگ ضد افترا گفت: “این یک اتفاق تصادفی نبود. عمدی بود. نمادین بود و ما یهودی ستیزی را در این کشور تحمل نمی کنیم.” ما می دانیم که جامعه یهودی به طور خاص متحمل خشونت شده است و با تهدیدهای واقعی از طیف تنفر مواجه است.»

یک مقام بریتانیایی روز سه شنبه به سی ان ان گفت اکرم 44 ساله برای سرویس های امنیتی بریتانیا شناخته شده بود و در سال 2020 مورد تحقیقات کوتاهی قرار گرفته بود. این تحقیقات زمانی بسته شد که مقامات تشخیص دادند اکرم دیگر یک تهدید نیست.

یک منبع مجری قانون ایالات متحده که با این تحقیقات آشنا است به CNN گفت: در اواخر دسامبر، او از طریق فرودگاه بین المللی جان اف کندی نیویورک وارد ایالات متحده شد.

آنها گفتند که بازرسان بر این باورند که انگیزه اکرم در گروگانگیری تمایل به آزادی عافیه صدیقی تروریست محکوم بود که در حال گذراندن حکم 86 ساله زندان فدرال در فورت ورث است. وکیل او گفت که او در بن بست کولی ویل دخیل نبود.
به گزارش PA Media، یک خبرگزاری مستقر در بریتانیا، دو نوجوان دستگیر شده روز یکشنبه در جنوب منچستر بدون هیچ اتهامی آزاد شدند.

خاخام قهرمان جماعت را ترک کرد

در طول 11 ساعت بن بست گروگان ها در داخل کنیسه کالی ویل، تگزاس چگونه بود؟
فرار جسورانه سه گروگان آخر در اواخر روز شنبه با بدتر شدن روحیه اکرم توسط خاخام چارلی سیترون واکر انجام شد که آموزش های امنیتی را برای آماده سازی آنها برای “عملکرد و فرار در زمانی که موقعیت پیش آمد” ارزیابی کرد.

سخنگوی جنیفر فارمر روز چهارشنبه به سی‌ان‌ان گفت که سیترون واکر در ماه ژوئن جماعت بث اسرائیل را ترک خواهد کرد.

فارمر گفت: “خاخام در حال برنامه ریزی برای انتقال بود. او 16 سال با جماعت بود. در حالی که این انتقال از قبل برنامه ریزی شده بود، در حال حاضر او به طور منحصر به فردی بر روی بهبودی از تراژدی آخر هفته گذشته تمرکز کرده است.”