به نظر می رسد موارد Omicron در ایالات متحده به اوج خود رسیده است، اما تلفات در حال افزایش است

شیکاگو: موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده شروع به کاهش کرده است، و این نشان می‌دهد که افزایش شدید Omicron که ده‌ها میلیون آمریکایی را مبتلا کرده، بیمارستان‌ها پرجمعیت شده و رکوردها را از بین برده، سرانجام شروع به فروکش کرده است.
در روزهای اخیر بیشتر و بیشتر ایالت ها اوج موارد جدید را پشت سر گذاشته اند، زیرا بارقه های پیشرفت از تعداد معدودی از شهرهای شرقی به بخش زیادی از کشور گسترش یافته است. تا روز جمعه، ایالات متحده به طور میانگین روزانه حدود 720000 مورد جدید داشت که از حدود 807000 مورد در هفته گذشته کاهش یافته است. پذیرش های جدید در بیمارستان کووید کاهش یافته است.
با این حال، این تهدید به هیچ وجه از بین نرفت. ایالات متحده همچنان تعداد بیشتری از عفونت ها را در روز نسبت به هر افزایش قبلی شناسایی می کند و برخی از ایالت های غرب و جنوب و دشت های بزرگ شاهد افزایش هستند. بسیاری از بیمارستان ها پر هستند. و مرگ و میر همچنان در حال افزایش است و بیش از 2100 روز در بیشتر روزها اعلام شده است.
شیکاگو
در نیویورک، حتی با ادامه افزایش مرگ و میرها، موارد ابتلا به شدت در حال کاهش است، و تعداد تلفات هر روز بیشتر از هر زمان دیگری از ماه‌های اول شیوع همه‌گیری اعلام می‌شود. در ایلینوی و مریلند، بستری شدن در بیمارستان و موارد شروع به کاهش کرده است. اما موارد ابتلا در داکوتای شمالی و آلاباما همچنان در حال افزایش است.