به گفته مقامات، ازدحام در پایتخت یمن دست کم ۷۸ کشته برجای گذاشت

SANAAیک مقام حوثی گفت: مردم در مراسم توزیع کمک های مالی در اواخر روز چهارشنبه در پایتخت یمن ضرب و شتم کردند و حداقل 78 نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.
بر اساس گزارش اداره حوثی، این حادثه در شهر قدیمی در مرکز صنعا زمانی رخ داد که صدها نفر از مردم فقیر در مراسمی که توسط بازرگانان سازماندهی شده بود جمع شدند. وزارت کشور.
سخنگوی این وزارتخانه، سرتیپ. عبدالخالق الغری، “توزیع تصادفی” بودجه بدون هماهنگی با مقامات محلی را عامل این فاجعه دانست.
ده ها مجروح به بیمارستان های اطراف منتقل شدند. به گزارش شبکه تلویزیونی ماهواره ای المسیره حوثی ها، مطهر المارونی، یک مقام ارشد بهداشتی در صنعا، آمار کشته شدگان را اعلام کرد و گفت که دست کم 13 نفر به شدت مجروح شده اند.
شورشیان به سرعت مدرسه محل برگزاری این مراسم را مسدود کردند و از نزدیک شدن افراد از جمله روزنامه نگاران جلوگیری کردند.
شاهدان عینی، عبدالرحمن احمد و یحیی محسنحوثی‌های مسلح در تلاش برای کنترل جمعیت تیراندازی به هوا کردند و ظاهراً به سیم برق برخورد کردند و باعث انفجار آن شدند. آنها گفتند که این باعث وحشت شد و مردم شروع به کوبیدن کردند.
وزارت کشور حوثی‌ها اعلام کرد که دو سازمان‌دهنده را بازداشت کرده و تحقیقات در این زمینه در جریان است.
پایتخت یمن از زمانی که حوثی‌های مورد حمایت ایران در سال 2014 از پایگاه شمالی خود فرود آمدند و دولت به رسمیت شناخته شده بین‌المللی را برکنار کردند، در کنترل پایتخت یمن است.
این اقدام حوثی‌ها باعث شد تا ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در سال 2015 برای بازگرداندن دولت به رسمیت شناخته شده بین‌المللی مداخله کند.
این درگیری در سال های اخیر به جنگ نیابتی بین عربستان سعودی و ایران تبدیل شده است. این جنگ بیش از 150000 نفر از جمله جنگجویان و غیرنظامیان را کشته و یکی از بدترین بلایای انسانی جهان را ایجاد کرده است.