بوتان: چین ساخت و ساز در مرز بوتان را افزایش می دهد، داده های نشست نشان می دهد

دهلی نو: بر اساس تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای، چین با بیش از 200 سازه از جمله ساختمان های دو طبقه در حال ساخت در شش مکان، شهرک سازی در امتداد مرز خود با بوتان را تسریع کرده است. تصاویر و تجزیه و تحلیل‌های شرکت تجزیه و تحلیل داده آمریکایی HawkEye 360 ​​که از ماهواره‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات در فعالیت‌های سطح زمین استفاده می‌کند و توسط دو کارشناس دیگر بررسی شده است، نگاهی دقیق به ساخت‌وساز اخیر چین در امتداد مرز خود با بوتان ارائه می‌کند.
کریس بیگرز، مدیر برنامه های ماموریت در HawkEye گفت: فعالیت های مربوط به ساخت و ساز در مناطق در امتداد مرز بوتان از سال 2020 در جریان بوده است، به طوری که چین در ابتدا بر اساس مواد ارائه شده توسط شرکت های تصویربرداری ماهواره ای Capella Space و Planet Labs، مسیرهایی را ساخت و مناطق را پاکسازی کرد. 360.

ED مدیر شرکت چینی را دستگیر کرد: ED Anup Nagaral، مدیر یکی از شرکت Hoewelai Jinsu مستقر در هنگ کنگ را در یک پرونده مرتبط با کلاهبرداری در بانک ها تحت عنوان تجارت تجاری دستگیر کرد. تصاویر نشان می دهد که کار سرعت گرفته است. در سال 2021. به گفته بیگرز، سازه‌های کوچک‌تری ساخته شد – احتمالاً برای نگهداری تجهیزات و لوازم – و پس از آن پایه‌گذاری و سپس ساخت ساختمان‌ها انجام شد. بیگرز گفت: برای من سال 2021 دوره شتاب بود.
دو کارشناس دیگر که مکان ساخت‌وساز جدید و تصاویر ماهواره‌ای اخیر گرفته شده توسط Capella Space را مطالعه کردند، گفتند که به نظر می‌رسد هر شش شهرک در قلمرو مورد مناقشه چین و بوتان – از جمله یک منطقه مورد مناقشه به وسعت تقریباً 110 کیلومتر مربع – قرار دارند. منابع یا جمعیت بومی
وزارت امور خارجه بوتان در پاسخ به سؤالات رویترز گفت: «سیاست بوتان این است که درباره مسائل مرزی در انظار عمومی صحبت نکند». این وزارتخانه از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد. وزارت خارجه چین گفت این ساخت و ساز “کاملاً برای بهبود شرایط کار و زندگی مردم محلی” است.