بورکینافاسو: 60 نفر توسط مردانی با لباس نظامی در بورکینافاسو کشته شدند

داکار: دست کم 60 نفر توسط مردانی با لباس نظامی در شمال کشته شدند بورکینافاسو، مقامات گفتند.
این کشتارها لامین ترائوره، دادستان بورکینافاسو روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت که در منطقه بارگا، در استان یاتنگا رخ داده است، مجروحان به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند و تحقیقات درباره قتل آغاز شده است.
وی گفت: “در مورد جدی بودن برخی از حقایق به دفتر من باخبر شد. بنابراین به واحد بازپرسی دستور دادم تا برای روشن شدن حقایق مذکور و شنیدن همه افراد دخیل، تحقیقات را انجام دهند.”
جهادی جنگجویان مرتبط با القاعده و گروه دولت اسلامی به مدت هفت سال در بورکینافاسو یک شورش خشونت آمیز به راه انداخته اند. این خشونت ها باعث کشته شدن هزاران نفر، آواره شدن حدود 2 میلیون نفر و بی ثباتی و تقسیم کشور زمانی صلح آمیز شده است که منجر به دو کودتا در سال گذشته شد.
از زمانی که سروان ابراهیم ترائوره ​​در سپتامبر در جریان کودتای دوم قدرت را به دست گرفت، طبق گفته گروه های حقوق بشر و ساکنان، کشتار غیرقانونی غیرنظامیان افزایش یافته است.
دولت بورکینافاسو اخیراً اعلام کرد که تحقیقات دیگری را درباره اتهامات مربوط به این موضوع آغاز کرده است حقوق بشر سوء استفاده از سوی نیروهای امنیتی این کشور پس از انتشار ویدئویی که به نظر می رسد قتل غیرقانونی هفت کودک در شمال کشور را نشان می دهد. آسوشیتدپرس این ماه یافته های خود را در مورد این ویدئو منتشر کرد. تحقیقات AP مشخص کرد که نیروهای امنیتی بورکینافاسو کودکان را در یک پایگاه نظامی در خارج از شهر اواهیگویا کشتند.
تحلیلگران درگیری می گویند که با تشدید حملات جهادی ها – دولت کمتر از 50 درصد از قلمرو کشور را کنترل می کند – حکومت نظامی به طور فزاینده ای در حال غرق شدن است.
موکاهید دورماز، تحلیلگر ارشد در Verisk Maplecroft، یک شرکت اطلاعاتی ریسک جهانی، گفت: «خونتا در تلاش است تا مردم را متقاعد کند که به وعده اصلی خود در بهبود امنیت عمل خواهد کرد.
او گفت: «استراتژی مبارزه با تروریسم حکومت نظامی به دلیل زنجیره سست فرماندهی و گروه‌های شبه‌نظامی داوطلب بد انضباط، خطر ایجاد یک سری کشتار غیرقانونی غیرنظامی در مناطق روستایی را در پی دارد.