بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، ضد واکسن را «ممبو جامبو» خواند

لندن: بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، روز پنجشنبه به گروه‌های ضد واکسن که در رسانه‌های اجتماعی «ممبو جامبو» را منتشر می‌کنند، حمله کرد، اما پیروی بریتانیا از برخی کشورهای اروپایی را در تبدیل واکسیناسیون کووید-19 به عنوان یک الزام قانونی اجباری رد کرد.
جانسون در جریان بازدید از یک مرکز واکسیناسیون در نورث همپتون در شرق انگلیس گفت که بریتانیا “رویکرد داوطلبانه” را در برنامه واکسیناسیون خود به جای “اجبار” حفظ خواهد کرد. با این حال، او ضد واکسن ها را به دلیل انتشار کامل مزخرفات محکوم کرد و از مردم خواست تا دوزهای تقویت کننده خود را برای محافظت در برابر نوع فزاینده Omicron مصرف کنند.
جانسون به خبرنگاران گفت: «آنها (ضد وکس) کاملاً اشتباه می‌کنند و فکر می‌کنم وقت آن رسیده که من، دولت، آنها را در مورد کاری که انجام می‌دهند، صدا کنم.
این کاملاً اشتباه است، کاملاً معکوس است، و مطالبی که آنها در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند کاملاً مبهم است… شما قبلاً از من نشنیده‌اید که این را بگویم، زیرا فکر می‌کنم مهم است که ما یک رویکرد داوطلبانه در این کشور داشته باشیم. و ما یک رویکرد داوطلبانه را حفظ خواهیم کرد.» او گفت.
ایتالیا آخرین کشوری است که واکسیناسیون را برای برخی اجباری کرده است، و اکنون به همه افراد بالای 50 سال گفته می شود که واکسیناسیون را انجام دهند. پیش از این، اتریش جزو اولین کشورهایی بود که واکسیناسیون را یک الزام قانونی قرار داد.
جانسون گفت در حالی که Omicron خفیف تر از نسخه های قبلی است، “فشارها بر بیمارستان ها واضح است”. وی خاطرنشان کرد که خدمات بهداشت ملی (NHS) در حال حاضر تحت “فشار شدید” قرار دارد و این یک “تراژدی” است که برخی افراد از آنچه که آنها را ایمن و خارج از بیمارستان نگه می دارد خودداری می کنند.
او گفت: «چه فاجعه‌ای است که ما این همه فشار را بر NHS وارد کرده‌ایم، همه مشکلاتی را که پزشکان و پرستاران ما تجربه می‌کنند، و ما افرادی را در آنجا وادار کرده‌ایم که درباره واکسیناسیون حرف‌های بی‌معنی بزنند.»
او افزود: “غم انگیزترین کلمات در زبان انگلیسی “خیلی دیر” است. وقتی در آی سی یو هستید و واکسن نزده اید، متأسفانه برای واکسینه شدن خیلی دیر شده است، پس همین حالا تقویت شوید.”
NHS انگلستان اعلام کرد که حدود 90 درصد از افراد بالای 50 سال در حال حاضر سومین دوز تقویت کننده واکسن کووید-19 را دریافت کرده اند و میلیون ها نوبت برای هر کسی که هنوز تقویت نشده است در دسترس است.
دکتر دکتر می‌گوید: «بسیار شگفت‌انگیز است که می‌بینیم افراد زیادی دوز حیاتی خود را از واکسن کووید-۱۹ دریافت می‌کنند، به طوری که ۹۰ درصد افراد واجد شرایط ۵۰ سال به بالا اکنون افزایش یافته‌اند، و در مجموع بیش از ۲۹ میلیون واکسن تزریق شده است.» امیلی لاوسون، رئیس برنامه واکسیناسیون NHS Covid-19.
او گفت: «واکسیناسیون بهترین محافظت را برای شما و عزیزانتان در برابر ویروس کرونا فراهم می‌کند، بنابراین اگر واجد شرایط هستید، لطفاً همین الان تقویت کنید.
در همین حال، دولت امیدوار است که اوج موج نوع Omicron به زودی پس از ثبت روزانه بیش از 190000 عفونت در بریتانیا به اوج برسد. الزام تست PCR تاییدی برای پیروی از تست جریان جانبی مثبت انجام شده روی کیت تست خانگی، در تلاشی برای کاهش برخی از فشارها بر روی آزمایشگاه‌های تست و همچنین برای رفع غیبت کارکنان از طریق ایزوله کردن خود برای موارد خفیف‌تر لغو شده است. هفت روز.