بوریس جانسون بریتانیایی در جشن تولدش در حالی که بقیه کشور در قرنطینه بودند شرکت کرد.

سخنگوی داونینگ استریت در بیانیه ای گفت: “گروهی از کارکنان که در آن روز در شماره 10 کار می کردند، پس از جلسه ای برای تبریک تولد نخست وزیر برای مدت کوتاهی در اتاق کابینه جمع شدند. او کمتر از ده دقیقه آنجا بود.”

تحت محدودیت‌های کووید-19 در آن زمان، تجمعات در داخل خانه مجاز نبود و افراد فقط مجاز بودند در گروه‌های حداکثر شش نفره در خارج از خانه ملاقات کنند.

ITV وابسته به CNN روز دوشنبه گزارش داد که دو گردهمایی برای جشن تولد جانسون برگزار شد: یکی با حضور 30 ​​نفر که بعد از ظهر 19 ژوئن در دفتر کابینه برگزار شد و دیگری در همان عصر که در اقامتگاه جانسون برگزار شد و دوستان خانواده در آن شرکت کردند.

به گزارش آی تی وی نیوز، کری، همسر جانسون، این گردهمایی کوچک را در اتاق کابینه سازماندهی کرد. منبعی که در آن زمان در داونینگ استریت کار می کرد به طور مستقل به سی ان ان تایید کرد که این گردهمایی در آن روز برگزار شد و کری، که خواننده آهنگ تولدت مبارک را رهبری کرد، تنظیم شده بود.

بوریس جانسون با گزارشی که باید در 'Partygate'  رسوایی

سی‌ان‌ان می‌داند که در این گردهمایی بیشتر افرادی که در آن زمان حلقه داخلی جانسون تلقی می‌شد شرکت داشتند.

داونینگ استریت نقض هر گونه قوانین در تجمع عصرگاهی را رد کرده است، و یک سخنگوی گفت: “این کاملاً نادرست است. مطابق با قوانین آن زمان، نخست وزیر میزبان تعداد کمی از اعضای خانواده در آن عصر بود.”

جانسون هفته‌ها به خاطر مهمانی‌های باغ تابستانی و گردهمایی‌های کریسمس در داونینگ استریت که بقیه کشور تحت محدودیت‌های شدید کووید بود، تحت فشار بوده است.

گزارشی درباره این اتهامات که قرار است این هفته منتشر شود، می تواند آخرین نی برای حزب شورش فزاینده جانسون باشد.

محبوبیت جانسون در حال کاهش است و به نظر می رسد این حس رو به رشد در میان برخی از بخش های حزب حاکم محافظه کار او وجود دارد که او در حال تبدیل شدن به یک مسئول است. دو نظرسنجی در هفته گذشته حاکی از آن است که دو سوم رأی دهندگان خواهان استعفای او هستند.

نخست وزیر وقتی در مورد احزاب متعدد سوال شده است، پاسخ های قانع کننده ای داده است. اول گفت هیچکدام. هنگامی که شواهد غیرقابل انکار ظاهر شد، او اطلاع از این تجمعات را انکار کرد. هنگامی که عکسی از او در یکی از این رویدادها منتشر شد، او اصرار داشت که متوجه نبود این گردهمایی یک مهمانی است و گفت که “به طور ضمنی معتقد است که این یک رویداد کاری است.”

جانسون حتی پس از اینکه مشخص شد شب قبل از تشییع جنازه شاهزاده فیلیپ در خیابان داونینگ پارتی برگزار شده بود، مجبور شد از ملکه عذرخواهی کند. در آن زمان اشاره شد که به دلیل محدودیت‌های کووید-19، ملکه مجبور شد در حالی که تنها نشسته بود در کلیسای سنت جورج در قلعه ویندزور عزاداری کند.