بچه اسنوبوردی قلب ها و سرفصل ها را در چین می دزدد

چونگلی، چین: وانگ یوجی در تنها 11 ماهگی حتی نمی‌تواند راه برود، اما در حال حاضر در حال اسنوبورد است و دامنه‌ها – و اینترنت – را طوفان می‌کند.
یوجی که کوچک‌ترین سوار در استراحتگاهی در نزدیکی پکن است، که قرار است تنها چند ماه دیگر میزبان بازی‌های المپیک زمستانی 2022 باشد، والدینش چکمه‌های ریزش را قیچی می‌کنند و لایه‌هایی از لباس‌های محافظ روی آن‌ها می‌پوشانند.
هنگامی که والدینش رها می‌شوند، او به آرامی از روی پیست روی تخته کوچکش می‌آید و می‌خندد و دست‌هایش را تکان می‌دهد.
برخلاف بسیاری از مبتدیان دست و پا چلفتی که برای ایستادن به سختی تلاش می کنند، والدین مبهوت او می گویند که اسنوبورد به نوعی به طور طبیعی برای نوزادشان آمده است.
فن شویین، مادر یوجی به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «ما او را در کفش قرار دادیم و متوجه شدیم که او می‌تواند خودش را بایستد… سپس او را به شیب ملایمی رساندیم و تماشای او را در حالی که خودش روی تخته چمباتمه زده بود، سر خورد.»

1/10

بچه اسنوبوردی قلب ها و سرفصل ها را در چین می دزدد

اولین تلاش یوجی برای اسنوبورد تنها دو هفته پیش در یک تعطیلات خانوادگی بود.
از آن زمان او هر روز صبح به طرفداران ورزش های زمستانی در پیست اسکی تای وو در چونگلی، ژانگجیاکو – یکی از شهرهای میزبان بازی های المپیک زمستانی، می پیوندد.
فن می افزاید: “اگر او می ترسید یا مقاومت می کرد، البته ما او را مجبور به ورزش نمی کردیم.”
اما یک بار روی تخته، “او پاهایش را نوازش می کرد و شروع می کرد به قهقهه زدن، بنابراین می توانیم بگوییم که او اصلا نمی ترسد و دارد از خودش لذت می برد”.
از آنجایی که یوجی هنوز کوچکتر از آن است که بتواند جهت یا سرعت خود را کنترل کند، یکی از والدین نزدیک همیشه آماده است تا او را در صورتی که به سمت مانعی منحرف شود، ربوده است.
“داری خیلی خوب انجام میدهی!” آنها او را صدا می زنند و در کنار فرزندشان دویدن می کنند.
قبل از بازی‌های پکن، دولت مشتاق ترویج ورزش‌های زمستانی بوده است، با ساخت و ساز عظیم استراحتگاه‌های برفی که منجر به میلیون‌ها نفر از جانبازان تازه‌کار شده است.
وانگ شو پدر یوجی یکی از طرفداران جدید این ورزش است که اخیرا شروع به یادگیری کرده است.
و پس از دیدن استعداد دخترش، او می گوید که او الهام گرفته است تا به عنوان یک مربی حرفه ای اسنوبورد آموزش ببیند، تا بتواند وقتی او بزرگتر شد به او آموزش دهد.
هنگامی که در هیئت مدیره نیست، یوجی در برف می خزد و یاد می گیرد که اولین قدم های آزمایشی خود را مستقل بردارد.
این اعجوبه کوچک با نام مستعار بی بی (“بچه”) طرفداران اینترنتی زیادی را به خود اختصاص داده است و ویدیوهای او ده ها میلیون بازدید در رسانه های اجتماعی چینی به دست آورده است.
در استراحتگاه، او بلافاصله توسط افرادی که برای گرفتن عکس با او توقف می کنند، شناسایی می شود.
فن می‌گوید: «بسیاری از مردم پیام‌هایی مانند «او بسیار با استعداد است و شاید در آینده بتواند در بازی‌های المپیک زمستانی شرکت کند» می‌گذارند و اذعان می‌کند که این موضوع باعث شد «واقعاً درباره آن فکر کند».
او می خندد: “برای او عالی است که به کشور ما افتخار بیاورد — اما او هنوز خیلی جوان است.” ما در آینده به انتخاب های او احترام خواهیم گذاشت.»