بیل گیتس: جهان ممکن است وارد بدترین بخش همه گیری شود: بیل گیتس در مورد افزایش Omicron

واشنگتن: بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، نسبت به افزایش موارد Omicron در سراسر جهان هشدار داد و گفت که جهان ممکن است وارد بدترین بخش از همه گیری شود، زیرا این نوع منجر به “بدترین افزایش” خواهد شد که جهان تاکنون دیده است.
بیل گیتس در یک سری توییت گفت که بیشتر برنامه های تعطیلات خود را پس از آلوده شدن دوستان نزدیکش به نوع Omicron لغو کرده است.
او گفت: “Omicron سریعتر از هر ویروسی در تاریخ در حال گسترش است. به زودی در همه کشورهای جهان خواهد بود.”
گیتس با اشاره به اینکه “ناشناخته بزرگ” میزان کشنده بودن این گونه است، ادعا کرد: “حتی اگر شدت آن فقط نصف دلتا باشد، بدترین موجی است که تاکنون دیده‌ایم زیرا بسیار عفونی است.”
او به مردم توصیه کرد از واکسن کووید 19 تزریق کنند و گفت که این واکسن بهترین محافظت را به همراه دارد.
“در این بین، همه ما باید مراقب یکدیگر باشیم، به خصوص آسیب پذیرترین افراد، چه در خیابان زندگی کنند و چه در کشور دیگری. این به معنای پوشیدن ماسک، پرهیز از تجمعات بزرگ در داخل خانه و واکسینه شدن است. دریافت یک تقویت کننده باعث می شود بهترین محافظت،” او توییت کرد.
بیل گیتس همچنین ادعا کرد که موج همه گیر ناشی از Omicron کمتر از سه ماه ادامه خواهد داشت.
“اگر خبر خوبی در اینجا وجود داشته باشد، این است که omicron آنقدر سریع حرکت می کند که وقتی در یک کشور مسلط شد، موج در آنجا کمتر از 3 ماه طول می کشد. این چند ماه می تواند بد باشد، اما من همچنان معتقدم اگر گام های درست برداریم، این بیماری همه گیر می تواند در سال 2022 تمام شود.”
Omicron که برای اولین بار در ماه نوامبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد، توسط WHO به عنوان “نوعی نگران کننده” اعلام شده است.
دکتر تدروس آدهانوم گهبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت در یک جلسه توجیهی در روز دوشنبه گفت هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این نوع “به طور قابل توجهی سریعتر” از نسخه غالب قبلی، دلتا، منتشر شده است، وجود ندارد.
سازمان بهداشت جهانی از مردم خواسته است تا برخی از برنامه های تعطیلات خود را برای محافظت از سلامت عمومی لغو کنند، زیرا نوع Omicron در سطح جهان گسترش یافته است.
غبریسوس گفت: “یک رویداد لغو شده بهتر از یک زندگی لغو شده است” و افزود که “تصمیمات دشوار” باید گرفته شود.